Sunday, March 29, 2009

Penamaan Calon ; Sejarah bakal tercipta

Di bukit Gantang Umno terus mempolitikkan Istana. Mereka hadir dengan banner mengaitkan Istana dan berselempang kuning. Namun kehadiran mereka yang hanya sekitar hampir 5,000 orang telah ditenggelamkan dengan kehadiran 30,000 orang penyokong Pakatan.

Disahkan 3 penjuru di Bukit Gantang antara Ismail Saffian (BN), Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin dan Kamarul Ramizu Idris (Bebas).


Di bukit Selambau, Bn yang mendapat tempat berkumpul lebih selesa dari Pakatan yang diberi berkumpul dalam Semak dan sempit seperti hilang semangat. Mereka diangkut menggunakan begitu banyak Bas hanya mampu mencecah kira - kira 2000 orang. Namun dalam kawasan yang sempit Pakatan hadir kira kira 10,000 orang dengan penuh bersemangat.

Di Bukit Selambau, RO Abdullah Mat Akhir mengumumkan tiada antahan difailkan dan kerusi tersebut sah dipertandingkan 15 penjuru. Ini merupakan suatu sejarah baru dalam sistem pilihan raya di Malaysia.

Kerusi itu akan dipertandingkan oleh calon BN S Ganesan, KEADILAN S Manikumar and 13 calon bebas.

Calon bebas adalah: Anuar Abdul Rahim, Radzi Md Lazim, Khamis Awang, A Jayagopal, Tan Hock Huat, T Chandrarajan, S Moganakumar, Husaini Yaacob, Abdul Rahim Abu, L Sarala, M Venason, R Loganathan dan Mohd Fazil Abdul Wahab.


Manakala bagi DUN Batang Ai, menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara Malcom Mussem Lamoh (BN) dan Jawah Gerang (PKR). batang Ai kali pertama menyaksikan begitu ramai hadir untuk menghantar calon pilihanraya. Menurut laporan di lapangan penyokong Pakatan Rakyat sekali ganda lebih ramai dari penyokong Bn.

1 comment:

  1. pekakbutabisudungu1:26 AM

    rasuah rasuah rasuah
    slogan umno untuk umno

    jadikan ia slogan prk

    ReplyDelete