Saturday, July 09, 2011

Imelda Rosmah dan cincin nilai RM24.4 juta

Ingatkah kita dengan sejarah Imelda Marcos, wanita no.1 Filipina. Satu ketika dahulu negara itu sama tarafnya khusus dalam bidang ekonomi dengan kebanyakan negara rantau ini termasuk Malaysia. Namun negara itu hancur kerana rasuah yang tak terbendung. Lebih cepat kehancurannya kerana wujudnya wanita pertama yang rakus , Imelda, maka negara tersebut seperti tak mampu lagi bangkit hingga kini.

Ketika rakyat susah Imelda berbelanja mewah. Namun bila rakyat bangkit beliau dan suaminya terpaksa hidup dalam buangan.

Dalam negara ini kita telah ada tokoh yang lebih 'menggila dari itu'... Ketika rakyat susah Imelda Malaysia terus bermewah. Seperti di Filipina ketika dulu juga wajah Imelda Malaysia ini juga diwajahkan dengan perbagai propaganda untuk menipu rakyat. Dan jika ada rakyat yang masih bangkit melawan maka akan dilabel perbagai gelaran negatif dan akan berdepan tindakan undang-undang.

Di bawah ini lihatlah 'print screen' dari sistem Kastam. Pembelian cincin belian bernilai RM24.4 juta... Ia dibawa masuk tanpa sebarang cukai !!!

Imelda Malaysia sila jawab dan jelaskan... Ayuh Bangkit Rakyat !!
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

196 comments:

  1. Anonymous2:14 PM

    INILAH DIA DINAMAKAN RATU PEROMPAK

    RAKYAT HIDUP MENDERITA KESAN KENAIKKAN HARGA RATU NI BOLEH BERBELANJA (ENTAH DARI WANG MANA)SEBANYAK ITU.

    MINTA PERKARA INI DISIASAT

    ReplyDelete
  2. Anonymous4:39 PM

    mampoih macam ni kita....dok la berkira nak lepaih beli gula......depa tu dia...

    ReplyDelete
  3. jom berteori konspirasi. soalan pertama : siapa ahmad sarbani? get the point?

    ReplyDelete
  4. Anonymous8:13 AM

    Isteri hilang suami, anak anak hilang ayahanda yang di sayangi. Najib, Krismuddin dan IGP mesti bertanggung jawab.
    Mereka telah membunuh seorang rakyat yang tidak bersenjata. Mari kita tuntut kematian ini.
    Ya ALLAH, hancurkan lah mereka ini.

    ReplyDelete
  5. Anonymous11:56 AM

    kenapa tak tanya siapa rosmah mansur?

    ReplyDelete
  6. Anonymous12:28 PM

    berapa banyak nilai diamond tu...tapi dutinyer "kosong". Inilah kerajaan BN yang untungkan Kaya...Miskinkan org biasa...

    ReplyDelete
  7. SPRM BILA NAK BUKA FAIL

    ReplyDelete
  8. Anonymous12:43 PM

    roasmah; darling,nanti anak kita kawen bole belikan cincin berlian tak?
    najib: boleh yang...bukanke khzanah negara yg berbillion tu milik kita? bukan cincin aje,lombong berlian kat africa tu pun abg sanggup,lepas cincin berlian i belikan u mahkota bertatahkan berlian k?

    ReplyDelete
  9. Anonymous1:11 PM

    can you point what part of the screen that shows that menteioned person bought the jewellery? i can;t seem to find it...thanks!

    ReplyDelete
  10. Anonymous1:18 PM

    Ada bukti ke yg cincin ini milik Rosmah, tak kira lah samada dia beli sendiri atau pemberian orang lain.

    ReplyDelete
  11. Anonymous1:34 PM

    masalahnya, kat malaysia xbyk org yg hidup merempat... bersyukur la... try dtg negara luar tgk skit keadaan... malaysia 2 dah cukup aman lg, buat apa nk demnstrasi sana sini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah aman mkmur sjhtera bhgia malaysia ni, wlaupn Xbnyk mrempat tpi ada jgak yg mrempat.. Dh la, tok sah nk tngok sgt tv3 tu.. Fkir2knlh sdara, Malaysia mmg byk duit,keuntungan ngara mmcecah hmpir 3.3trilion. Pningkatan pndapatan hmpir stiap thun,tpi knp brang ttap jgak naik. Daging umpamanya dri RM7/kg pda thun 2000 dan skrg ni RM26/kg dll. pndapatan negara mningkat tpi rkyat mkin dibebankn dgn hrga brg2 ni. TOLONGLAH BUKA MATA BUKA HATI KAWAN2 SENEGARAKU.

      Delete
  12. Anonymous1:50 PM

    anonymous, tngok kat print screen kastam atas skali tu, yg no 1 tu. clear kot datin paduka seri rosmah mansur

    ReplyDelete
  13. Anonymous2:21 PM

    Masalahnya penyamun dan penyangak yg menyamar jadi pemimpin pun nak aman juga untuk merompak... Kalaur amai rakyat Malaysia no bodoh dan bengong mendiamkan diri tanpa mebuat apa-apa akan jadilah Malaysia nanti spt negara-negara mundur di Afrika.... JGN JADI BODOH MENDIAMKAN DIRI TANPA MENYOAL PENYAMUN DAN PENROMPAK YG MENYAMAR JADI PEMIMPIN NI WAHAI RAKYAT MALAYSIA YG CERDIK... Yg belum cerdik dan budak2 tadika diam diri... jgn memekak dengan usaha orang lain...

    ReplyDelete
  14. Anonymous2:34 PM

    sangat banyak kata2 yang membela.. sampai ada yang tak percaya tu rosmah... siapa lagi kat malaysia yang nama rosmah memiliki duit sampai 24 juta? ramai dikalangan rakyat malaysia bercakap cuma memikirkan diri, sepatutnya kamu semua berfikir untuk masadepan anak2 dan keturunan kamu nanti... kebenaran banyak tapi bukan kat TV... please, celik hati..

    ReplyDelete
  15. Anonymous: True. I work in welfare department. Do these people really know the figure that Malaysia spent for welfare only???

    Bodoh piang la kalau Najib / Rosmah beli n declare kat kastam.. lol
    Politicians are all the same..
    Korang tau tak tanah kat stesen bas Langgar Kota Bharu tu dah kene jual kat cina singapore? Rumah atuk saya di belakang tu pun diorang dah offer suruh jual. Haih...
    Dan semenjak opposition take over my district, maintenance work sangatla low quality tapi cukai pintu naik. Jalan berlubang sampai dah nak jadi perigi baru nak tampal. Ape jadahnye gitu?? Tengok la ape jadi kat Penang. Saban hari tanah orang Melayu diambil. Seronok eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha Penang tu sbnarnya ahli unmo yg rayu kt org kg spaya nk jual tnah knonnya utk pmbangunan tpi lpas pda tu dia jual blik tnah tu kt syarikat cina.. cth lain; PLUS Bhd dlunya mlik krajaan Malaysia tpi di jualnya kpd syarikat swasta. unmo ni la yg jual sgala2nya, apa yg bleh di jual msti akn di jual. Sudah2lah tngok tv arus prdna tu, usaha krajaan spaya rkyatnya buta mata tpi skrg ni buknlh wktu mcm dlu.

      Delete
    2. Anonymous12:26 PM

      umno rayu suruh jual tanah???mana dapat fakta ni? ahahahahaha...jgn buat fitnah...berdosa...mmg DAP sndri yg jual okay...segala sedara mara aku duk sana...jgn fitnah..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
  16. Anonymous3:14 PM

    kalau mcm ni perangai ahli keluarga pemimpin negara kita
    lepas ni ramailah yang merempat
    tiada ketelusan dari pucuk pimpinan negara

    ReplyDelete
  17. Anonymous3:21 PM

    dia isteri perdana menteri . kalaw kaw nk senang mcm ne , blaja la pandai2 jdi perdana menteri . kaw igt kalaw ambiga kaw tu jdi perdana menteri dia nak share2 ke harta dia dgn korg , jgn mimpilah . sudah2 la dgn bersih ne . byk benda lain lg bgos kaw boleyh usahakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klo duit dia Xpe, Xksah pn tpi duit rkyat dibzirkn cmtu aje.. Klo duit dia MUSTAHIL dia bleh bli cincin smpai cmtu sbb dgn hrta (kreta, rumah dll) mnunjukkn dia Xmmpu nk bli dgn duit gaji yg dia dpt.
      Buat msa skrg ni, PR Xde sorg pn kna hret mhkamah kes rasuah,yg ada smuanya msti ahli unmo.

      Delete
    2. WAH BEST BTUL LA. HUH! JDI PM BRMKNA BLEH WT SUKA HATI + SGLA DUIT NEGARA = ANA & KLUARGA ANA YG PNYA. HUH! BINGAI!! TU LA TNGOK TV FITNAH TU BNYAK SGT SMPAI FHAMAN CMTU. MSTI LU NI xTAU APA TU DEMOKRASI KN SBB TNGOK TV FTNAH TU PNYA PSAL! KAH KAH KAH
      DEMOKRASI NI = RKYAT BRHAK BRSUARA. RKYAT BRKUASA BUKN PEMIMPIN DLL YG GUA MLAS NK TAIP PNJANG2. LU NI PRGI MSUK SEK RENDAH BLIK LA SBB LU PNYA PEMIKIRAN BUDAK SEK RENDAH LGI TINGGI TW!! KAH KAH KAH KAH

      Delete
    3. Anonymous12:30 PM

      kah kah kah balik saya bagik dekat awak...rendahnya pemikiran...ingat org sume bergantung pada gaji jek ke mcm awak?eh terasa? tak pernah dengar perkataan investment?saham?pelaburan? kalo kumpul semata2 mmgla tak cukup nak beli 24juta..tp kalo invest mmgla bole...this is what we call rolling!! jgn jadik bodoh piang (haha bg balik) org tu tah ade bisnes hape nak tmbah income, khau ape taw..dier ade duet...upah org jaga bisnes...dier buat bnda laen...

      Delete
  18. Anonymous3:22 PM

    Tak tgk citer pasal gelandangan? Guard masjid negara tak de rumah sebab gaji hanya rm500, rumah kat kl lagi mahal dari gaji. Duit gaji dihantar je ke kampung utk anak bini isteri. Bukan hidup merempat juga ke tu?

    ReplyDelete
  19. orang sabah3:28 PM

    to anonymous:
    kau je rasa tak..sebab kau dduk dalam zon selesa..
    ada kerja ade rumah ade duit nk makan..
    datang sabah ni...ramai lagi budak tk belajar sebab tak mampu....
    24.4 juta tu bagi biasiswa kat student lagi bagus bah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous12:32 PM

      kalo ko ade duet, ko nak pakai cincin yg ko idamkan...ko nak ke bg org...come on la...sedekah tu hak msg2...jgn smpai meminta2...org bg amik...org kaya jgn jeles, busuk ati..awak usaha utk jadik mcm tu...

      Delete
  20. BENCI ANON3:43 PM

    ha ha ha, kelako betul laa ngan anon 1.18 dan 1.34. anon 1.18, hebat no rosmah tu, sampai org bagi berlian rege 24 juta? anon 1.34, ko tak duduk kat malaysia kot? atau ko ni dok kat kondiminium, cer tgk celah-celah kondo-kondo ko tu, BELAMBAK ORG MALAYSIA MEREMPAT!

    ReplyDelete
  21. Anonymous4:15 PM

    kalau yakin sahih, boleh kita sebarkan.

    tapi ini , sapa2 pun boleh type kat computer dan sebarkan.

    andai ianya fitnah , kita akan menzalimi diri kita sendiri dan org yg difitnah,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous4:46 PM

      kalau x benar dah lama chegu bad d saman atau hantar kat penjara pi hingga hari ni pun x ada kerajan malaysia ke pm ke emelda malaysia ke nak saman , malaysia kan pantang salah sikit nak saman apa lagi ni 24 juta punya kes

      Delete
  22. Refuse to publish my comment is it?
    Oh, C-O-W-A-R-D..... booooooo

    ReplyDelete
  23. bagus.. benda x tau kompem ke x korang main sebar..

    memang ni Islam la Islam ajar...

    'x pasti atau x tau' senyap...
    ni yang timbul fitnah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEBARKAN UNTUK KBAIKAN SMUA ORG SBB BLIAU MGKUK BRTINGKAT NI DH WT DUIT RKYAT MCM DUIT RETE BPAK BLIAU SNDIRI!! KITA RAKYAT BRHAK TAU SBB DEMOKRASI = RAKYAT MEMILIH PEMIMPIN. FHM ASSERNGAL...???

      Delete
  24. Anonymous6:38 PM

    mcm ni pemimpin Malaysia yg patut disimpan?? beli beg smpai rm450 ribu. bukan sebuah tapi berbuah2! cincin berjuta.. dia xtau ke ramai org lapar, miskin, kebulor dalam Malaysia nih. hidop atas dunia bkn selamanya makcik rosmah oi.. jenuh la nak mnjawab depan Allah nanti.. setiap air mata dan darah rakyat yang x terbela semua ko jawab satu2 makcik! dosa dgn Allah bole la mntak ampun. dosa dgn rakyat ni klu ko xmntak maaf habisla kau kat masyar nanti.. mau terketar lembik pun dah xguna! nasik dah jadik bubur wey.. sape2 yg still xnampak semua benda ni aku rasa mmg buta hati n buta tuli. kalau boleh tlg tinggalkan ko nye num hp sbb aku nak suh ko tlg byr harga minyak keta aku, cukai pelik2 bagai, beli brg asas kat aku. cau!

    ReplyDelete
  25. beb ( yg bergelar anon )
    ko ni bermurah hati sgt la...
    tp xbertempat!
    klu ko murah hati,g sedekah kt yg miskin,yg yatim piatu,yg xde umah segala bagai tu...
    bkn kt ppn ni....
    beb,24 juta tu bukan mcm 24 sen tau...?
    ke ko nih buta nombor?
    hish,xfaham aku...

    ReplyDelete
  26. Anonymous9:27 PM

    Korang ni sekolah je tinggi tapi, tapi bengong - pro kerajaan.

    ReplyDelete
  27. Anonymous10:37 PM

    Anonymous said...
    masalahnya, kat malaysia xbyk org yg hidup merempat... bersyukur la... try dtg negara luar tgk skit keadaan... malaysia 2 dah cukup aman lg, buat apa nk demnstrasi sana sini..

    1:34 PM

    anon, memang ginilah pandangan juak2 ngkau...pemimpin dan bini pemimpin kebal dari undang2...apa gunanya nak bawa berbincang? apa lagi..kasi BERSIHlaa.

    ReplyDelete
  28. Anonymous10:44 PM

    alamak.. sapalah geng kastam yg dah melanggar Akta Rahsia Rasmi kerajaan ni,heheee..tp undang2 tuhan lebih penting..benda yg terdedah ni baru sikit..thanks to SMK, bila 13000 peg.kastam sudah terluka dgn provokasi SPRM dan kerajaan yg mengkambing hitamkan kastam..just watch out.

    ReplyDelete
  29. Anonymous11:18 PM

    sibarkan kpd semua rakyat....biar rakyat sedar

    ReplyDelete
  30. uikk beasrnye..mcm sudin dulu nk pinjam duit guna batu..boleh buat batu cincin.. kah kah.. mnghabiskan duit rakyat je la kejanye...

    ReplyDelete
  31. Anonymous12:25 AM

    babi la rosmah nie...

    ReplyDelete
  32. rm24.4m...sampai cucu cicik cuit aku pun x abis lagi..gile punye org maa

    ReplyDelete
  33. Anonymous1:10 AM

    habis tu kalau bg ai jd PM, nanti habis pulak dia bawak masuk GRO2 & GAY2 luar negara dalam Malaysia ni. berjangkit pulak kat rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
  34. Anonymous3:30 AM

    keje pun gaji kita 1300,mana cukup sebulan,minyak naik,semua naik,otak pun nak naik gila...mana nak cukup,kasihani lah warganegara malaysia kita,orang yang kaya,makin kaya,orang yang miskin,makin miskin,orang kaya,memang la semua ok bagi dia,cuba orang yang miskin,nak cari makan pun,susah,,

    ReplyDelete
  35. Anonymous9:47 AM

    ada jugak mnatang manusia tak percaya yerk.itu mesin mane boleh edit2 bodoh ....
    kastam sakit hati jugak lah sprm wat mereka macam pengemis merempat dahla takder pembelaah mahkamah ,so wat pe nak ikot akta rahsia lagi..bia heboh jatoh imelda baru ni.kejut boboi

    ReplyDelete
  36. Anonymous10:09 AM

    rakyat sampai stress krn kehidupan dan ekonomi yg menghimpit,bunuh diri..membunuh...segala jenayah yg berleluasa kesan dari kos hidup yg semakin tinggi..masalah sosial yg tidak terbendung..ada negeri tu semua remaja yg tercicir jadi mat rempit tiada arah tuju, sbb tiada peluang pekerjaan..tp isteri pm boleh hidup bermewah2 mcm tu.

    ReplyDelete
  37. Anonymous10:43 AM

    Wah! Kalau pakai ni jumpa Pope, Pope pun kena cium cincin Rosmafia ini...

    ReplyDelete
  38. Anonymous10:50 AM

    Anon 1.10, ni bukan ttg AI, ni ttg kepincangan yg berlaku dlm kerajaan skrg... rasanya boleh berubah ke BN ni, nampak makin teruk adalah...

    Patut bila tarik subsidi, RM tu patut disalurkan pd aktiviti2 ekonomi yg boleh menjadikan ianya lebih efisyien. Cth: tingkatkan R&D supaya padi dapt dituai 4 sekali setahun supaya tak payah import beras.. kalau cukup banyak dgn otomatik harga beras akan turun..

    ReplyDelete
  39. Anonymous11:49 AM

    sial la rosmah ni..
    kalau rakyat malaysia ni x nampak jugak, tak tau la...

    yang buta setahu aku, juak2 umno jer...

    ReplyDelete
  40. Anonymous12:29 PM

    Perg.. Perempuan ni memang menyusahkan orang... kalau pasal handbag aritu ada pihak kata handbag tue hadiah.. ni pulak apa crita? Bangkai betul Rosmah ni...

    ReplyDelete
  41. Anonymous1:43 PM

    Salam,

    Ada Penguasa Kastam complain....yg depa teramat2 benci kepada ROSMAH dan BINI2 MENTERI. Shopping x main le 10/ 20 beg, siap hantar barang balik Malaysia pakai container....dan puak2 KASTAM ni kena jadi balaci utk pelepasan cukai yg mencecah Rm RATUSAN RIBU...
    Kalau ada kengkawan yg keja KASTAM, boleh pi check ngan depa.

    ReplyDelete
  42. Anonymous3:57 PM

    Yang ni hampa percaya.....video Anwar bejubur tu hang tak percaya lak?

    ReplyDelete
  43. Anonymous4:04 PM

    Assalamualikum dan Salam 1Malaysia :P

    Aku rasa hentikan lah fitnah2 yang x berasas camni. Tak mendatangkan faedah langsung pada diri sendiri mahupun orang lain.

    Cupikir cupikir....kalau korang gi beli cincin kat Yewland la katakan, ada ker nak declare ke Kastam???

    Buanglah sikap2 negatif, mencari kesalahan orang lain sampai salah sendiri pun kita x nampak atau sedar. Cuba tenang, istighfar (bagi yang Muslim la).. berusaha memperbaiki diri sendiri dan keluarga. Dan yang paling penting, mencari KEREDHAAN DAN RAHMAT ALLAH SWT. Amin

    ReplyDelete
  44. Anonymous4:09 PM

    SUMER SAMA JERRRR
    ROSMAH DI KATA JAHAT SEBAB BELI CINCIN DIAMOND.
    ANWAR JAHAT SEBAB KES SEX/LIWAT.
    SO APA BEZANYA? MASING2 ADA KEJAHATAN MASING2..
    ORG BN BACK UP NAJIB.. ORG PKR BACK UP ANWAR W/PUN DIA BERSALAH(& TANAK PERCAYA DIA SALAH)
    2 KALI 5 LAH KORANG HAHAHHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHA PNDAI JGAK KO NI YE!?
      ANWAR TU KNA FTNAH! FHM KE FTNAH TU APA!?
      BUKANNYA KALI PRTAMA TPI DH KLI KDUA MLAH DH DKT 14THUN ANWAR TU DI FITNAH SABAN WKTU.
      ANWAR TU WKTU 98 MAHATHIR NK JTUHKNNYA XDE MODAL SBB BERSIH XDE KORUP JDI DIA FTNAH LA KES LIWAT WT KLI PRTAMANYA. TU LA CERDIK PNDAI GELAKKN ORG TP BAHALOL. TLONGLH JGN TNGOK TV ARUS PRDANA SGT SBB NNTI KTA XTAU APA2 HNYA DI BAHALOLKN SHJ DGN FTNAH2 TU.

      Delete
  45. rakyat kena ikat perut, mangkok hayun ini berbelanja sakan mcm duit bapak dia, mana dia dpt duit sebanyak itu, SPRM tak nampak ke atau dah buta, ini lah manusia yang manis didepan tapi dibelakang mentekedarah duit rakyat

    ReplyDelete
  46. Anonymous6:54 PM

    USD 24.4 million ke RM 73.6 million?
    http://www.forbes.com/pictures/ehgm45lfm/natural-fancy-blue

    ReplyDelete
  47. mat bantai7:35 PM

    Pukimak punya betina puaka !!!!!!!!!!!!!!
    Pastikan die merengkok dalam penjara SEPANJANG-PANJANG MASA selepas GE 13

    ReplyDelete
  48. Anonymous7:46 PM

    Rosmah attitude's...who is the PM now? he or she?

    ReplyDelete
  49. Anonymous7:53 PM

    patut la arga barang asyik naek ja , rakyat gila2 dok berjimat dya boleh lak g beli cincin berjuta nuh !anwar ka , najib ka , rosmah ka , suma sama ja .. 2 kali 5 ja .

    ReplyDelete
  50. Anonymous8:03 PM

    Kesian Najib sbb isterinya...kesian plak wan azizah sbb husbannya..

    ReplyDelete
  51. Anonymous10:32 PM

    Kalau la ini betul cincin kawin anak dia bukan pihak lelaki ker yg kene bagi?
    Cer check dulu ntah2 betul hadiah tak?

    ReplyDelete
  52. Anonymous12:40 AM

    hanya otak lembab dan tidak bijaksana saja yg tak boleh bezakan peribadi antara anwar ngan najib...tu le sebab dia dok kata anwar ke..najib ke...sama je

    ReplyDelete
  53. Anonymous9:12 AM

    UNTUK ROSMAH!...

    ReplyDelete
  54. Anonymous9:40 AM

    Cakap banyak xguna... Klu mmg betul, bukti cukup, buat la report...

    ReplyDelete
  55. Anonymous9:42 AM

    Kahkahkahkahkah buatlah bersih sekali lagi ya untung2 pemimpin kuning2 kita ni mampu beri kemewahan kepada rakyatnya :)

    ReplyDelete
  56. Anonymous9:47 AM

    mcm fitnah je ni...kalau berani laporkan kepada sprm la..jgn setakat baling batu sembunyi tangan..tulis la nama penuh yg kene fitnah ni..ada berani ka??ke takut kene saman??

    ReplyDelete
  57. Anonymous9:50 AM

    Kenapa Chegubard tak sebut nama penuh Imelda MArcos tu... takut kena saman yer sbb tak de duit kan... cuba tulis dgn jelas nama penuh sapa yang beli cincin tu baru gentelman

    ReplyDelete
  58. Anonymous10:05 AM

    CHEGUBARD NI SEORANG YANG BANKRUPT IDEA. JADI REKA SATU ISSUE DAN FITNAHKAN..KITA TUNGGU BILA BERITA ROSMAH HERET DIA KE MAHKAMAH..IN THE MEANTIME KITA SEMUA JANGAN KOMEN SEBAB KITA DENGAR DARI CHEGU KARUT NI. DIA DGN SAM KETOT SUDAH DIGILAP BEGITU RUPA OLEH ALJUBURI..MACAM SUARA KEADILAN TU BUAT FITNAH FELDA BANKRUPT SEKARANG DIA TANYA MAHKAMAH PULA "BOLEH KAH FELDA SAMAN KEADILAN"

    ReplyDelete
    Replies
    1. TU LA .TNGOK TV SGT SMPAI XTAU A.N.A.K PRSATUAN BRKAITAN FELDA DH BGI KNYTAAN BHWA FELDA NI MENIPU WRGANYA. SHAM YG FELDA BGI PN KNA BYAR STIAP BULN TPI SHAM XPRNH UNTUNG LBIH RM5. TU LA, BUTA MATA SBB DH DI BUTAKAN

      Delete
  59. Anonymous10:08 AM

    harga cincin yang betul USD24BILLION yang dihadiahkan oleh chegubard.

    ReplyDelete
  60. Putra Melayu10:16 AM

    Kenapa tak cabar secara jantan yang barangan tu adalah cincin datin Rosmah.Che Gu Bad (Jahat) ni sebenarnya nak cari publiciti utk jd calon MP next PRU..so tampallah cerita yang tak logik nie.Bodohnya isteri PM yg naik jet peribadi mntak kastam toong isytihar cincin sekecil tu. Dia boleh sarung kat jari jer xpayah nk bagi kastam.Come on che Gu Bard.. Wa dah tgk vidoe lu berdekah2 ketawa tgk Anu Anuwar balon Cina Doll.. Mesti kena penampor jgk ko macam Joe Bendul tu nanti.. good Luck Bro.. Nice shoot but looks stupid article.. No testical maybe.. hahaha..
    (kalau ko jantan, ko publish komen nih..itupun kalau ko ada telor la..)

    ReplyDelete
  61. Salam Perjuangan...

    sudahlah bad... mana kau dapat mende ni??? kenapa kau berani tulis terang terang... bagi aku eja untuk kau sebab kau BACUL... imelda yg kau maksudkan ROSMAH MANSUR, ISTERI PERDANA MENTERI MALAYSIA NAJIB TUN RAZAK....

    kalau benda ni bukan fitnah kenapa kau nak sorok2 dan tulis byk tulis "double meaning"??? kau takut kena saman kan... sudahlah...

    kau kata "perjuangan adalah pelaksanaan kata-kata" tapi kau pun cakap tak serupa bikin... kalau kau berani bro pegi buat report polis aku sanggup teman...

    kalau setakat jadi jaguh bercakap dan tabur fitnah baik tak payah... merosakkan manusia lain je... taubatlah... kalau setakat ANwar nak bagi kau "dunia" ingat sikit "akhirat"... kat mana duduknya org yg mememcah belah, mengadu domba dan buat fitnah di "akhirat"

    "Kerana sebenarnya bukan mata yang buta, TETAPI YANG BUTA IALAH HATI DI DALAM DADA .” (Surah al-Hajj, ayat 46)...

    ReplyDelete
  62. Anonymous11:02 AM

    sapa2 duk kat atas sama jer....akan ada skali sakala ikut nafsu...kalu tak caya bro..tanya la lu punya hati sendiri....confirm pasti ada gak nak buat tu atau ini...x per bro kita manusia...yang penting bila duk atas..banyak2 ler pentingkan orang lain dari diri sendiri...kekalkan keamanan dan terus stabilkan negara...dan seru rakyat untuk daulatkan iman, islam & ihsan...baru hidup akan jadi terbaik bro..sebab tu kalu nak tentang...jgn tgk yang buruk ajer..timbang tara dgn yang baik gak...apa2 pun tu PM Najib...kalu betul la perkara nie...nasihatkanlah orang tersayang tu...jgn terlampau membazir...sederhana cukup ler..(nasihat ikhlas dari seorang mukmin ke mukmin yer..harap2 yang dihormati baca blog nie..Salam..)

    ReplyDelete
  63. Nenek Chigubard11:04 AM

    Hooii chegu bard.. ko x layak jd cikgu sebab kau tu BODOH!!! nak tahu kenapa? sebab ko tu yang bodoh cuba bodohkan org.. ko ingat kami ni bodoh mcm kau tu yg bodoh? hahahaha.. kenapa kau x tulis je statement nama penuh bini PM no.6 tu yang beli cincin tu bodoh? ker ko takut ke bodoh.. ye la.. kang kena saman bodoh, malu jadi bodoh... sbb kau tau yg kau tu bodoh cuba buat spin bodoh.. hahaha.. sbb tu kau takut.. BODOH... mwahahaha.. BODOH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous11:12 AM

      Eh nenek bangang!watpe chegu bard nk susah2 tulis name penuh rosmah?dah tentu kat printscreen da terang name penuh die kan.ko nak ape lagi.yg org persoalkan cincin tu,masuk tanpa cukai.bukan name penuh pompuan tuh.sial punye nenek.faham tak fakta?bukan fak!

      Delete
  64. Anonymous11:15 AM

    buat je la laporan..nama agent dah ada..nama declarant dah ada..siap ade nombor ic lagi. kalau betul rakyat perlu tahu. kalau tak betol jawab je la nanti.

    ReplyDelete
  65. Anonymous11:18 AM

    Fitnah tak elok wooo...

    ReplyDelete
  66. Anonymous11:25 AM

    KRISHAN Operation Manager tu ade 2 saman tak bayar weih.. saman si bard bodoh ni pasal suka suka publish IC org... kimak lu!!!

    ReplyDelete
  67. Anonymous11:25 AM

    Bangang punye penyokong UMNO/BN.
    Korang sokong minyak naik, barang naik sial!!! Juak2 UMNO/BN gak yang best duit melimpah2. Korang sokong tapi poket kosong, tak ke bangang name nye tuh!!!

    ReplyDelete
  68. Anonymous11:29 AM

    sapa orang yang dalam video lucah 2 che gubard? knapa nak pusing2 cerita? lelaki dalam video itu pun x boleh nak cari, dah tentu lelki dalam video tu Anwar Ibrahim...kalaw betul knapa x tulis jer nama penuh Imelda MArcos tu ????? ker che gubard dah kena sontot dengan anwar jugak...???

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAI NI LGI SORG BJAK PNDAI !
      TU LA ASYIK TNGOK TV JE KN DH JDI BJAK PNDAI TRLAMPAU2 PNDAI. KAH KAH KAH KAH KAH

      Delete
  69. kata pihak sana tak elok bukak aib.., tp pihak sini bukak aib.., tp tak jelas pulak tu..hurm

    ReplyDelete
  70. Anonymous12:20 PM

    korang ni tak nampak ke nama Rosmah kat dokumen tu .... Datin 'Paduka' Seri lagi wei... sapa baai title tu...

    ReplyDelete
  71. Anonymous12:29 PM

    Sudah lah Cikgu Batman, ko kalau nak berani buat macam papa gomo sebut nama dan gambar sekali.... ada berani siap cabar Anu_war ji saman dia.. ada berani?

    ReplyDelete
  72. Anonymous1:25 PM

    Ala Che Gu Bard....KALAU NAK CAKAP ROSMAH YG BUAT TULIS LA NAMA DIA BETUL-BETUL DAN PENUH. CAKAP SEKALI DGN BETUL YG DIA ISTERI PERDANA MENTERI MALAYSIA...INI PENAKUT..TAKUT KENA SAMAN LA TU.. IKUT PAPA GOMO - BERANI CAKAP NAMA ORANG DALAM GAMBAR YG TENGAH BALUN CHINA DOLL ...SIAP CABAR ANWAR UNTUK SAMAN DIA...BARU ANAK JANTAN...INI PENAKUT DAN PENGAMPU KEPADA ANWAR ..PENAKU DAN PENGAMPU KEPADA DAP...

    ReplyDelete
  73. Anonymous1:26 PM

    Mek Gu Bard,,,,jgn tuan blok komen saya..jika tn blok tn adalah seorang yg bacul

    ReplyDelete
  74. Anonymous1:52 PM

    Woooi cikgu bard takde teloq! Kasi letak lah nama wife PM tu..Letak nama penuh dia..Buat ape nak selindung2 lagik..takut kena saman ka? berani kerana benar takut kerana salah..penakut lah ko neh..haha

    ReplyDelete
  75. Anonymous2:20 PM

    ini semua fitnah..nk buruk2kan nama DS rosmah...jangan igt ktorg ni bodoh mcm puak2 bodoh piang sebelah sana...bangang

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAIH ORG YG AMEK DUIT ORG LAIN DI SNJNG2.
      XPELH. PMBUNUHAN ALTANTUYA SYARIBU DIA BLEH LPAS TPI PRU13 DORG KLAH NNTI KORG TAULH KBENARAN DAN KPANDAIAN PUAK2 MERAH YG MNGOMEN KT SNI. INSYAALLAH

      Delete
  76. Anonymous3:24 PM

    Badrul kenapa hang tak buat sidang MEDIA besar-besaran HEBOH kan kepada seluruh rakyat MALAYSIA dan DUNIA?

    Kalau betul sila buat,tak kan takut kena SAMAN kot??

    Ada teloq ke takde ni??

    Kalau JUJUR dan BETUL dan dapat dari sumber yang BETUL dan SAH,cepat-cepat la buat PRESS CONFERANCE sementara BERSIH tengah HANGAT ni..

    Lawan tetap Lawan,tapi jangan sampai JATUH TAHAP JADI PENFITNAH...

    Aku Rakyat Malaysia

    ReplyDelete
  77. Anonymous3:32 PM

    Badrul..

    1. Sila buat laporan polis kerana pegawai yang urus transaksi tersebut KHILAF dan tak jujur dalam kerja dia.
    2.Sila buat laporan ke SPRM.
    3.SIla buat SEDIA AKHBAR/MEDIA secara besar-besaran.
    4. Sila buat tuduhan rasmi berserta bukti,sebab kalau nak jadi PEMIMPIN yang BERIMAN tak boleh memfitnah..
    5. Sila bersumpah bahawa ANWAR bukan orang yang ditunjukkan dalam video lucah itu..
    6. Jika Badrul yakin orang itu Anwar tetapi berkata sebaliknya semoga ALLAH melaknati Badrul kerana menghalang KEADILAN dan KEBENARAN dan Menyembunyikan KEMUNGKARAN..

    ReplyDelete
  78. Anonymous4:41 PM

    Kan dah terang terang atas tu tertulis namanya Datin paduka Rosmah Mansor. Apa masalahnya lagi ni? Korang nak cakap tulisan kat komputer tu superimpose ke?

    ReplyDelete
  79. nyah lawa4:54 PM

    tgk bibir terjuih batman ni pon aku tau mcmana orgnya... spises hakak2 jugak

    ReplyDelete
  80. Anonymous4:59 PM

    cincin berat sampai 1kg?? bleh caye ke ni?
    dgr kata harga cincin tu 20juta USDollar. knpa dlm tu rm24.4juta je?

    prcaya ke x percaya tu hak masing2..tp biar la kita jadi orang yg bijak menilai. kalau benar la cincin tu milik rosmah, biar la ada bukti yg lebih jelas. klau guna sistem kastam tu, sapa2 pun bleh key-in data.

    to chegubard, kalau nk dedah pun, biar bukti yg jelas. pndedahan anda ada keraguan. takut nnti fitnah memakan diri.

    lg 1, gambar2 tu bukan print-screen. itu gambar guna kamera. frame monitor pun bleh nmpk.

    ReplyDelete
  81. Anonymous5:01 PM

    Woi bodoh baik ko tulis Pasal PROF HANY FARID tu lagi bagus.. 99.99 carat

    ReplyDelete
  82. Anonymous5:24 PM

    kalau cincin aje, pakailah atas jari and walk through customs. tak payahlah nak ajen2....tak ade record.

    ReplyDelete
  83. Anonymous5:59 PM

    ini lah CURI CURI MALAYSIA, BN IA LAH BERSIHKAN NEGARA, BERSIH BERSIH BERSIH

    ReplyDelete
  84. Anonymous6:01 PM

    malaysia ia lah negara yang terbersih> rasuah seperti di PKFZ- billion ringgit dah di curikan, BERSIHKAN NEGARA ia lah BN

    ReplyDelete
  85. Anonymous8:24 PM

    Don't be so stupid ppl... anyone can type such invoice or so called "screen". U guys mmg la buta hati and buta mata. Kalau harga cincin tu RM24 juta berapa pulak harga jam OMEGA Anwar tu...? u all ingat anwar tak kan buat kerja2 mengarut ni kalau dia jadi PM????? Lagi teruk. Fikir2 kan la....

    ReplyDelete
  86. Anonymous8:33 PM

    Perlu adakan siasatan DiRaja kerana ia melibatkan kastam.

    ReplyDelete
  87. Anonymous8:39 PM

    mmg bangang la ceh bard.
    takat print screen sapa2 pun boleh letak dlm blog. skrg ni dunia IT bro.... takat budak yg tau IT hg nk tipu boleh la... org yg tau IT hg toksah tipu. Org yg tau IT kalo percaya boleh buang sijil/diploma IT dlm tong sampah.

    yg Si ANU beli umah juta CA$$$$$H, tanpa deposit n loan bank, mcm mana? knp tak dedahkan kehidupan mewah si ANU n kroni. siap ada kete ferrari. kalo bsikap telus sila dedahkan kemewahan si ANU. kalo mmg pandang fulus.... mmg lu dok bwh kangkang si ANU.

    ha3
    -PASBerg-

    ReplyDelete
  88. Anonymous9:07 PM

    bukan cina dan india yg hancurkan melayu... tapi melayu yg akan hancurkan melayu....

    walaupun aku penyokong kuat UMNO..
    aku tak kata BN/UMNO semua betul...dan
    aku tak kata PAS/PKR semua tak betul...

    kpd org MELAYU khususnya anak muda berfikirla mengikut kewarasan akal fikiran bukan mengikut perasaan..

    apepun terjadi dimalaysia ini hanya BN saje yg boleh membawa malaysia terus maju kehadapan..

    kpd penyokong pembangkang terpulang pd anda utk terima hakikat ini atau tidak...

    salam perjuangan dr saya...
    karim bin datuk jamali

    ReplyDelete
    Replies
    1. ADUHAI SAUDARA...
      KLOLH BTUL BN MJU KN NGARA KENAPA & MENGAPA PM AJIB TU LARI XMAU BRDEBAT PSAL EKONOMI DGN KTUA PMBANGKANG SBGAI NMA YG TLAH BRLAKU KT AMERIKA SNA..?? WHY? WHY? WHY IS SO KECUT TELOQ PM KITA NI....???

      Delete
  89. BARD nak tengok ke Video lu tu? Video masa lu tengah tengok Video Seks Anwar? Hu Hu Hu

    ReplyDelete
  90. Anonymous11:15 PM

    JAM OMEGA PULA BERAPA HARGA?

    ReplyDelete
  91. Anonymous11:46 PM

    Apa le orang kat M'sia ni bangang2, ada otak tapi tak nak pakai. Tak nampak ke kejahatan Najib and Rosmah tu.. bukan ni, tapi banyak lagi. Allah bagi nikmat otak untuk berfikir... renung2 le sendiri. Umno and BN ni patut dah lama berkubur... Syabas Chegu Bard

    ReplyDelete
  92. Anonymous12:25 AM

    aku klaka betul la kalau ada org tulis yang print skrin tu leh buat ngan potoshop....osah bangang eh pulak aii.....ader ker potoshop...hahhhha

    kedua...ada yg komen kenapa tak ngaku yg anwar dalam video lucah....adakah video anwar itu yang menaikkan harga minyak dan gula serta barang kawalan?...pasal anwar punya video ker menyebabkan minyak naik? bangang tul la...

    ketiga : invoice kastam tu bukan buleh buat buat...tgk la bebetul sampai abis..mana bole key in nama sesuka hati ...dah tentulah item tu ada nombo tagging dia..ingat sistem kastam tu guna manual type ker?....boleh main type type ikut suka hati bapak korang....

    keempat : hal beg rosmah pun korang takleh jawab...ni kan pulak hal cincin ni...memang dah jangka dah ada badut akan pertahankan bik mama ni....

    kelima...yang cabar si bad ni tulis nama rosmah apasal?kan ker dah terang terang dalam print screen...siap ada yang cakap tak nampak ttu..hahahhaha....yang dah bertulis pun korang tak caya inikan pula kalau si bad ni cakap...

    betulla kata Nabi....akhir zaman nanti satu golongan jer yang selamat....manakala yang buta hati akan terus buta..nauzubillah..

    ReplyDelete
  93. Anonymous12:33 AM

    a ah...macam la UMNO tu nak memerintah sampai mampus,,,,

    amerika tu ada UMNO agaknya tu pasal la dorang maju..ahahahhahhaha.....blah la umngok :).....

    perasan la koraang...pejuang melayu konon....menjahanamkan ada la...racist pada kaum lain....bangsa lain jahat....bangsa melayu jer tak jahat..sedangkan korang melayu jahat pada melayu sendiri...tak malu ker?

    ReplyDelete
  94. Anonymous12:41 AM

    RM24.4mil ke USD24.4mil?

    ReplyDelete
  95. Anonymous1:35 AM

    Mengapa nama Rosmah Mansor kat ruangan ADD (Alamat)

    ReplyDelete
  96. Anonymous2:05 AM

    fuhhhh..... mahal giler... boleh caya kaa??? layankan aja...

    ReplyDelete
  97. Anonymous2:17 AM

    hahahahah...... aku setuju dgn Anon 8.39

    Apa ini boleh caya ka??? aku boleh buat lagi dasyat lagi kalo setakat printscreen bodoh mcm ni tahap korang... IT tu hujung jari. mcm2 ada. Kalo isu mcm ni korg nak spin terlalu banyak yang boleh di ragui.

    Dahla dapat maklumat haram mcm ni..kemudian publishkan.. nampak sgt korang ni xleh nak simpan rahsia sulit.... macam mana nak pimpin Malaysia kalo menang PRU13.. Habis maklumat korang jual kat Yahudi..

    Kalo atas kepentingan peribadi atau parti korang sanggup buat macam ni..memamng memalukan..

    Kalo setakat spin tapi bacul.. kalo berani kuarkan statement orangnya..baling batu sembunyi tangan taik korang...khakkk ptuiii...

    lu bacollll la chegubard...kasi sebut nama penuh org yg ko fitnah ni.. senang skit nak saman...

    Aku nk tgk komen aku ni kuarkan dalam blog ni.. kalo dak ko mmg bacol chegubard...

    ~Rudy~

    ReplyDelete
  98. Anonymous2:22 AM

    wakpusin b korok
    July 11, 2011 at 11:58 pm

    brader isham

    salam 1 malaysia to all

    cukai dan penyeludupan
    ————————

    mungkin brader tak teliti kes bawa masuk diamond

    olih madam Rozie . Bro-u perlukan bantuan some

    custom opiser atau ejen freight forwader untuk desiper nomor

    yang ada pada 4 frames yang tuan tunjuk itu.

    Setelah teliti data yang ada dalam borang [frame 1-4]

    dan merujuk kepada tariff kastam yang ada, nampaknya

    madam rozie tak melanggar apa apa undang bila dia tak

    membayar cukai kastam.




    Dari frame 3/4 yang di tunjuk
    ——————————–--------------------

    ruang 34.tc [mungkin ini adalah tarif code]

    7113.19.000 yang patut dikaji.

    Setelah dikaji , barang barang yang diimpot dibawah kod ini-

    seksyen 70-

    subcode 71, head 13 – barang precious stones ,

    finding
    ——-

    nampaknya diamond ring yang diimport bolihlah diclaim dalam

    tarif ini. Anehnya- code bilang no import tax perlu dibayar!!!!!

    Di bawah rejim pm /mentri kewangan mana yang bikin dasar tax

    macam ini?

    Answer: madey- feel- good ke, dolah mat -mata-layu ke? atau kombo rozie-najib ke?

    dalam seminggu dua ini kita baru bawa isu etp/stp pundekapa pun acronim

    yang akn majukan /gandakan pendapatan negara olih roti-jala dari serawak tuh

    dengan bagi tax gst untuk orang middle class dan miskin aje. rupenya

    jala -pundek nak suruk kasi tax untuk semua belian di bawah gst.

    tapi itu diamond 24juta ke atau 50 juta no tax….

    no wonder lah malaysia ini punca human trapiking-

    currency control tapi diamond bolih masuk keluar tanpa control
    —————————————————————–

    apa punya tuur da ?

    mat dan minah yang jaga currency control macam terselak kain aje le…

    baru baru ini kita ada baca naomi campbell dapat hadiah blood diamond dari

    ketua negara afrika yang syok dengan dia. Nampaknya blood diamond macam

    naomi dapat bolih masuk keluar untuk ganti mata wang

    tanpa control lah. Jadi senanglah cukong dadah atau


    cukong seludup orang [human trapiking] buat transaksi

    tanpa problemo.

    tulah bila tambi akbar ali tuduh cukong dadah ada kawan kat putrajaya

    gomen opiser buat derk aje.

    sekarang baru kita dapat sikit petunjuk yang apa

    tambi akbar ali cakap itu ada benar gak



    mat pusin

    ps ambo kena bikin terma sendiri -human trapikking pasalmangkok ayun kat dbp ashik
    main golf n tak keluarkan suku kata baru
    untuk human trafickking dsbnya

    ReplyDelete
  99. Anonymous3:28 AM

    IIshhh apalah you all nie bising bising. Mak Cik Rosmahkan bini Perdana Menteri Malaysia yg hodoh..kenalah pakai semua benda yg mahal mahal supaya nampak tak hodoh. anyway...24.4mil sikit jer tu!! hehe

    ReplyDelete
  100. Anonymous3:36 AM

    puak2 umno dok di tahap lama .. pemikiran stok spm x pass punya .. byk sgt TV3 suku .. dok sumpah² .. mangkuk tingkat meh aku nk sumpah..

    aku sumpah cincin nie rosmafia punya ! gahaha

    ReplyDelete
  101. Anonymous10:45 AM

    kalau ada bukti gambar @ video rosmah tgh pakai cincin 24.4J ni lagi cun... -feez-

    ReplyDelete
  102. Anonymous11:08 AM

    YA ALLAH..cukup lh tu mak cik rosmah..byk benda2 lain boleh buat...sampaikan cincin berlian pun 24 juta..aku nk belikan cincin utk bini aku pun menggigil sbb mahal..dgn gaji aku syk 1300..duduk di kl ni..sewa rumah di KL ni paling murah pun 400..ko tolong kami yg idup ssh ni lg bgs..sampai nk mkn sdp2 pun pikir 2 3 kali..duit KWSp aku pun FELDA dah sebat..tolong lah wahai mak cik rosmah oii..jgn bazirkan duit rakyat..

    ReplyDelete
  103. Anonymous12:34 PM

    Bukti Rosmah PAKAI beg juta juta dah ada...tapi buat TAK NAMPAK, sekarang nak bukti PAKAI cincin lak..hehe. pas kecoh kecoh nie...makcik BOTOX tu mesti sorok cincin...macam hamster aku sorok makanan dia! hahaaa. ahhh muka tegang macam platic tu memang SAH BUKTI BOTOX..takkanlah dia sorang jer dlm dunia nie tak ada effect aging!

    ReplyDelete
  104. Anonymous12:40 PM

    Aisehmen,,,kalau paparan skrin komputer tanpa nama 'Imelda' boleh dipercayai kenapa pula gambar & video seks melibatkan ahli politik pembangkang korang tolak? Rasanya gambar & video sekurang2nya ada mirip kan? Wahai orang-orang Melayu jgn biar dendam, kebencian dan taksub mengaburi kewarasanmu

    ReplyDelete
  105. Anonymous12:41 PM

    semua benda naik..macam macam tax kena bayar...gaji cam tu jugak.. jgn kata nak beli cincin kat kedai emas...kat pasar malam pun aku pikir 1000kali!! duit yg ada nak bayar duit api air pun susah!! pas tu Perdana Menteri kesayangan suckers kata ubahlah cara hidup..heheheehhe cakaplah kat diri hang N bini hang dulu sebelum cakap kat rakyat setan oii!!

    ReplyDelete
  106. Anonymous2:25 PM

    kepada yang komen...hindarkan dari mencaci & mengata orang lain sesuka hati...jaga keperibadian..& bagi la fakta2 yang membawa kebaikan...jgn kerana kata2 kita ...kita makin terpisah...jadikanlah kata2 kita sesuatu yang boleh memperbaiki keadaan sekeliling...dan mempereratkan ukhuwah...xyah sokong BN mahupun PKR...sokong kepada pemimpin yang mmg pemimpin...bagilah pandangan dan nasihat yang membina...dan teruskan perjuangan memperbaiki hati kita supaya selari dgn kehendak Iman , Islam & Ihsan....isyallah..kalu dari dalam diri kita faham & amalkan...akan jadi pemimpin yang terbaik diri kita...untuk diri sendiri..lps tu pada bini...anak2...lps tu baru la pkrkan nak jadi pemimpin rakyat..so control ye..abang2 & kakak2..moga Allah redhai apa yang kita buat ,....jgn kita dapat dosa & buat orang lain dapat dosa kerana kita....renung2kan....:-)

    ReplyDelete
  107. Anonymous5:06 PM

    to anon 3:22
    dia yang nak jadi guard masjid negara saper suruh.kalo nak bising psl gaji rendah pi la jadi guard kilang ke guard shopping complex ke..dia ada option..xyah nak manipulasi..jd guard masjid cari keberkatan bukan kira pasal gaji.

    aku setuju xkan la bodoh sgt bini pm beli jewellary nak declare kastam..akal ada letak kt lutut pasal apa?sedangkan flight krew shopping kt china beli barang pon boleh lari cukai inikan..akal mana taruk beb.

    ReplyDelete
  108. Anonymous5:52 PM

    tak da siapa yg sokong pembangkang kat sini. ini bukan isu politik, tapi isu penyelewangan dan keganasan polis terhadap RAKYAT!! rakyat nakkan fair election tu jer....so tak payahlah..panggil polis betindak ganas, buat orang yg tengok menyampah jer! nasihat anda tu sesuai utk kerajaan sekarang yg memerintah sebenarnya. Ikut ajaran Islam supaya tak tamak N ganas...macam PDRM! hehe

    ReplyDelete
  109. Anonymous6:53 PM

    Pembohongan cincin Rosmah oleh pakatan haram !!!

    Print skrin ini aku ambil dari salah sekor blog pencacai (milosuam sotong) adalah borang pelepasan kastam di KLIA serta tertera nama pegawai operasi (A Krishnan) yang di dakwa bertanggungjawab mengikrarkan barangan sebentuk cincin Natural Fancy Blue Gray Cushion Cut 3.48 karat (berharga US24 juta).

    Biarpun keluarga besan dari kazakh datin seri dari keluarga orang berada, dan kebetulan mereka berbelanja di Jacob's, namun tiada berita langsung tentang sebarang pembelian langsung cincin seperti yang di gembar gemburkan oleh blogger fuckatan

    Macam mana mereka boleh dakwa rosmah terima cincin US24 juta yang jelas di ragui kesahihannya sedangkan REKOD CINCIN TERMAHAL DUNIA SEBERAT 6.04 KARAT DAN BERHARGA US7.89 JUTA!

    Dan yang lebih pelik lagi, takkan ada orang yang sanggup menghantar sebentuk cincin "TERMAHAL DI DUNIA" menggunakan khidmat kourier?..gilakk!

    Jelas pencacai dah ketandusan isu nak di mainkan. ape saja bala yang mereka cuba lemparkan akhirnya akan kembali kepada tuannya. Mungkin inilah balasan yang ingin allah nak tunjukkan kepada pembangkang. sikit demi sedikit!

    Mereka terpaksa timbulkan bermacam isu untuk meleka2kan rakyat dari isu liwat yang sedang anuwar hadapi keh keh keh....

    INI LAH WEBSITE YANG RPK, MILOSUAM DAN CHEGUBARD, AMBIL UNTUK TUNJUKKAN PADA KITA YANG ROSMAH BELI RING BERHARGA US24 JUTA++.

    http://jewelrynewsnetwork.blog​spot.com/2011/06/supersized-fa​ncy-colored-diamond-rings.html

    http://www.jacobandco.com/

    YOU ALL GO AND READ "UNSPINNERS" DIA DAH TULIS DETAIL...AKU MALAS NAK BUAT ARTIKEL LAIN. AKU SETUJU DGN TULISAN UNSPINNERS KECUALI BAHAGIAN DIAMOND RING TERMAHAL..

    http://theunspinners.blogspot.​com/2011/07/pembohongan-cincin​-rosmah-oleh-rpk.html

    Aku rasa si milo suam mengidam cincin tu kot kih kih kih kih....

    ReplyDelete
  110. Anonymous6:54 PM

    Pembohongan cincin Rosmah oleh pakatan haram !!!

    Print skrin ini aku ambil dari salah sekor blog pencacai (milosuam sotong) adalah borang pelepasan kastam di KLIA serta tertera nama pegawai operasi (A Krishnan) yang di dakwa bertanggungjawab mengikrarkan barangan sebentuk cincin Natural Fancy Blue Gray Cushion Cut 3.48 karat (berharga US24 juta).

    Biarpun keluarga besan dari kazakh datin seri dari keluarga orang berada, dan kebetulan mereka berbelanja di Jacob's, namun tiada berita langsung tentang sebarang pembelian langsung cincin seperti yang di gembar gemburkan oleh blogger fuckatan

    Macam mana mereka boleh dakwa rosmah terima cincin US24 juta yang jelas di ragui kesahihannya sedangkan REKOD CINCIN TERMAHAL DUNIA SEBERAT 6.04 KARAT DAN BERHARGA US7.89 JUTA!

    Dan yang lebih pelik lagi, takkan ada orang yang sanggup menghantar sebentuk cincin "TERMAHAL DI DUNIA" menggunakan khidmat kourier?..gilakk!

    Jelas pencacai dah ketandusan isu nak di mainkan. ape saja bala yang mereka cuba lemparkan akhirnya akan kembali kepada tuannya. Mungkin inilah balasan yang ingin allah nak tunjukkan kepada pembangkang. sikit demi sedikit!

    Mereka terpaksa timbulkan bermacam isu untuk meleka2kan rakyat dari isu liwat yang sedang anuwar hadapi keh keh keh....

    INI LAH WEBSITE YANG RPK, MILOSUAM DAN CHEGUBARD, AMBIL UNTUK TUNJUKKAN PADA KITA YANG ROSMAH BELI RING BERHARGA US24 JUTA++.

    http://jewelrynewsnetwork.blog​spot.com/2011/06/supersized-fa​ncy-colored-diamond-rings.html

    http://www.jacobandco.com/

    YOU ALL GO AND READ "UNSPINNERS" DIA DAH TULIS DETAIL...AKU MALAS NAK BUAT ARTIKEL LAIN. AKU SETUJU DGN TULISAN UNSPINNERS KECUALI BAHAGIAN DIAMOND RING TERMAHAL..

    http://theunspinners.blogspot.​com/2011/07/pembohongan-cincin​-rosmah-oleh-rpk.html

    Aku rasa si milo suam mengidam cincin tu kot kih kih kih kih....

    ReplyDelete
  111. Anonymous8:46 PM

    Bukan setakat beg tangan , cincin yr berjuta...ini juga...

    http://malaysia-today.net/mtcolumns/newscommentaries/42011-now-rosmahs-diamond-bangles

    Ini ke selari dgn kehendak Iman, Islam & Ihsan?

    ReplyDelete
  112. inside man10:12 PM

    kepada chegu bard
    Ghentikanlah post yang mengarut-ngarut cam ni.kami rakyat malaysia ni bukannye bengap sangat macam ahli2 parti saudara.kami pun bukannye totok pakatan sangat.kalau nak post dalam blog pun cari lah bahan yang membina ckit.setakat imej skrin macam ni, kerani pejabat pun tahu nak buat la.nampaknya chegu bard hanya memperbodohkan diri sendiri.sekalung tahniah buat chegu bard.

    ReplyDelete
  113. Anonymous11:27 PM

    PERKARA2 MACAM NI PATUT PRINT DAN EDARKAN KAT SUME NEGERI BARU RAKYAT TAHU.RAKYAT RAMAI X TAHU TENTANG MAKLUMAT. TENTANG CINCIN ROSMAH 24.4J SAYA ADA BAGITAHU KAWAN2 DAN DIORANG PUN MARAH.
    SAYA SBLUM NI X AMBIL KISAH PASAL POLITIK TP BILA DAPAT TAHU HAL2 MCMNI RASA NAK JD CALON BERTANDING PILIHANRAYA PLAK.

    ANAK PENEROKA

    ReplyDelete
  114. Anonymous3:03 AM

    bingkai screen tu cam tak betul jek

    ReplyDelete
  115. Anonymous6:02 AM

    Byk lagi yg perlu disahihkan sebelum apa-apa andaian dibuat. Tapi klau betul-betul sudah buta hati dan akal, apa cara pun dah tak boleh nk ubah pendirian. Kita buat keputusan dari apa yg kita nampak dan bukan dari kaji selidik sendiri. Katanya duit rakyat dibelanjakan, tp bukankah ramai pelajar-pelajar kita yg disponsor ribu-ribuan belajar ke luar negara? Bukan menyokong tp sgt beryukurlah dgn apa yg ada skrg.
    Kita bagaimana?

    ReplyDelete
  116. Anonymous10:12 AM

    IIssh kalau tak betul, berani ke chegu buat laporan Polis (YG sememangnya kita tahu xkan buat apa apa) 6.02am baca dan memahami Al-Quran. kalau awak tanya bagaimana, saya akan berbalik kepada ajaran Islam. Awak rasa ugama Islam suka tak kalau pemimpin berbelanja berpuluh juta hanya utk cincin? hehehe. suka? ooh baguslah. belanja lagi Mak Rosmah..kali nie lagi mahal. semoga diberkati Allah. Amen.

    ReplyDelete
  117. Anonymous10:24 AM

    Terima kasih untuk menderma kepada koleksi Muzium sebagai tanda patriotik

    Your Health is Your Wealth

    ReplyDelete
  118. Anonymous12:14 PM

    SHOULD BE USD24 MILLIONS.

    ReplyDelete
  119. Anonymous12:25 PM

    ape komen cikgu tentang link ni?

    http://www.papagomo.com/2011/07/syabas-chegubard-atas-pendedahan-cincin.html

    ReplyDelete
  120. Anonymous1:39 PM

    WOOO UMNO BAHLOL & BANGANG...KALU X TAU APA2 DUK DIAM JE...BABI BETUL PENYOKONG UMNO...MMG DH CFRM P.M NO.2 MSIA TU YG PUNYA..KO NK CAKAP APA..DIA PUNYA DUIT..PUKI....DUIT RAYKAT....

    ReplyDelete
  121. Anonymous9:47 PM

    hari ini dua jam system kastam down dek sebab hal ni....takut la tu maknanya...kwangkwangkwang

    ReplyDelete
  122. CUBALAH BERDOA KEPADA ALLAH SETIAP HARI "HANCURKAN ROSMAH DAN NAJIB" INSYAAALLAH DOA ORG2 PAS TERMAKBUL, TAPI TIDAK! APA KES? SALAH BACA DOA KE? SUSAH SANGAT KE? BUKAN KE ALIM? NIAT TAK BETUL TU... DENGKI KHIANAT DGN KELEBIHAN ORANG LAIN.
    YA ALLA YA ALLAH! 9/7/2011 - YES ALLAH TURUNKAN HUJAN LEBAT! ASAP DAH TAKDA PUN, TUJUAN SUPAYA SEJUK, BERSURAI LAH! HATI JADI LEMBUT SIKIT, LEMBIK, LAPAR, LANGSUNG TAK JADI BERARAK SAMPAI BERHARI2 MACAM MESIR KONONNYA..KUL 6 DAH BALIK. BUAT MALU JE. MACAM ORANG TAKDA PELAJARAN, MEMANG AGAKNYA,ORANG YANG TAK PUAS HATI DGN REZEKI ALLAH BERIKAN, TU LA PASAL TAHAP TU JE JADINYA. TIN KOSONG!OTAK PUN KOSONG. DOA DOA DOA SELALU, SEMBAHYANG HAJAT HAJAT BANYAK KALI. KALAU PERCAYA PADA ALLAH SEHARUSNYA DAH LAMA BALA TURUN PADA ROSMAH DAN NAJIB...TAPI?

    ReplyDelete
  123. cik gu tua12:45 AM

    bahasa menunjukkan peribadi dan siapa kita sebenarnya.jangan marahkan Takdir jika kita tidak mencapai kejayaan lantaran sikap kita sendiri. Allah bersama orang2 yang sabar.. orang2 yang benar... jagalah tuturkata... supaya Allah tidak tutup mata hati kita.... sama2 kita muhassabah diri.. jangan kerana politik kita sanggup menuju kepintu neraka...

    ReplyDelete
  124. Anonymous9:40 AM

    Duit PERMATA tuk beli permata la kan3..ade org ckp kau ni sibuk je sikit2 duit rakyat la ape la..kau ni bukan nye kena cukai pun gaji pun ciput je..tapiii kan kalau beli KFC ke Mcd ke tengok wayang ke ade tax tuk kerajaan..ape tu yee tak pahamm laaa

    ReplyDelete
  125. Anonymous12:04 PM

    Tak Malu ke Najib&rosmah ni??Pandang2 ar rakyat yg susah nk cari sesuap nasi...klo rasa xbole nk pk hal rakyat,baik xpayah jadi pemimpin...Susah ar idup rakyat klo ada pemimpin mcmni!mmg susah!

    ReplyDelete
  126. Anonymous4:37 PM

    kepada bodoh2 ,buta hati yang dok kate rosmah bini pm. 24juta??bape lame dia jd pm.sbln gji dia bape??bodoh,.ini semua duit rakyat.rosmah moga ko ditempatkan dineraka jahanam bersama golongan kafir

    ReplyDelete
  127. Anonymous10:36 PM

    umno ni kita dah tahu memang jahil.. pkr pun 2 x 5.. jahil juga kerana asalpun dari puak2 umno juga.. yang teman heran yang Alim2 dalam pas sanggup letak si Ambiga kafir laknat tu sama taraf dengan bapa saudara Nabi....( kita boleh ikut telunjuk si kafir ambiga kerana nabi pernah minta dan menurut nasihat bapa saudaranya yang masih kafir.. FATWA TERKINI DARI PAS ).... BETAPA MULIANYA SI AMBIGA NI DI KACA MATA PAS.... KESIMPULANNYA... YANG ALIM PATUT TUNJUK CONTOH YANG MULIA... JANGAN PUTAR ALAM SEPERTI SERBAN DIPUTAR..ITULAH TANDA KIAMAT.. ORANG YANG PANDAI AGAMA AKAN MEROSAKKAN AGAMANYA SENDIRI... NA'UZUBILLAH... AMPUNLAH DOSA MEREKA YA aLLAH...

    ReplyDelete
  128. Anonymous10:41 PM

    kalau mau tau btul ka x ni crita..kita tngk btul ka datin rosmah ada pakai ni bnda..tu sja cara mau buktikan semua ni..sbb klau x btul kita memfitnah plak kan..

    ReplyDelete
  129. Anonymous9:40 AM

    x sangka ada jugak org 'bodoh' percaya pada benda cam ni.. haha.. lawak betul lh.. lagi satu.. x guna cakap dgn spesies jubur dan yg sewaktu dgn nya.. mcm tunggul kayu.. cakap pun membazir air liur jer..

    ReplyDelete
  130. Anonymous6:10 PM

    pilihanraya adalah sebahagian daripada Perlembagaan Kafir iaitu satu peninggalan penjajah ( kafir ) yang tujuan utamanya supaya Islam tidak bangkit semula di Semenanjung Emas ini. Sedar tak sedar PAS sendiri terjebak dan dengan menempatkan dirinya menjadi sebahagian daripada perlembagaan Kafir tersebut. Maka tak hairanlah kenapa mataalamatnya telah bertukar kepada negera berkabijikan.. Dengan mengwujudkan pilihanraya.. MELAYU akan berpecah...Bangsa lain akan mengambil kuasa mereka... Lihat Berunai... tanpa pilihanraya.. rakyat hidup senang lenang... Bolehkah dikembalikan kuasa pemerintahan kepada yang ASAL ?.... Tidakkah sdr2 sedar... Tanah ini milik siapa sebelum ia di ceroboh ?.... dan apabila mereka terpaksa keluar dari bumi kita atas tekanan kita.. Tanah ini telah di SERAH kepada pihak lain ?... Sebenarnya UMNO bersama MIC dan MCA telah menjadi kuda tunggangan kepada penjajah durjana... MEREKA telah MERAMPAS Tanah ini dari tuan ASAL.. ( Sebelum penjajah )... Lihat 7 WASIAT RAJA MELAYU... . NAMUN.. MELAYU PASTI AKAN MUSNAH KERANA MELAYU DALAM PAKATAN RAKYAT SEKARANG SAMA SAJA DENGAN MELAYU UMNO...FIKIR2KAN LAH...SAYA MENYERU AGAR KITA SEMUA BERSATU... TINGGALKANLAH PERLEMBAGAN CIPTAAN SI KAFIR LAKNAT.. KITA SEBAGAI RAKYAT BOLEH TENTUKAN SIAPA YANG BERHAK KE ATAS SSEMENANJUNG EMAS INI.. AMIN

    ReplyDelete
  131. Anonymous11:30 PM

    http://4.bp.blogspot.com/-2y8gxUVyad0/TiFV1z6ElYI/AAAAAAAAAqc/XIqGHVN3Yqw/s1600/borang+K2222.jpg


    kantoila ang cikgu bard...memalukan profesion cikgu je....hakktuiih.....puak pkr ni mmg kaki fitnah! tngula kt akhirat nnti ckgo bard...:)

    ReplyDelete
  132. Kita sendiri boleh nilai kenapa sepatah kata pun Chegubard tidak sebut nama Datin Seri Rosmah Masur dalam artikel nya. Tajuk di Blogg nya hanya menyatakan Imelda Rosmah kenapa tidak sebut nama Datin Seri Rosmah? kenapa hanya sebut Imelda Malaysia?

    Itu lah dia pakatan pembangkang yang sememangnya mereka ini hanya pandai menimbulkan isu dan kemudiannya disebarkan bagi menghasut rakyat Malaysia agar percaya dengan Fitnah yang di jaja.

    Jika benar Chegubard mempunyai bukti kukuh dalam isu yang diwar warkan ini adalah baik sekiranya beliau Tampil dengan berani dengan menyebut nama penuh Datin Seri Rosmah dan menyebut dengan jelas bahawa segala yang dinyatakan adalah benar sama sekali. Malah Gambar Datin Seri juga wajar ditunjukkan bagi menguatkan Keberanian Chegubard dalam memperjuangkan kebenaran.

    Bukan sekadar main Sorok sorok wahai Chegubard dan juga pimpinan Pakatan Pembangkang. Jika benar apa yang didakwa maka tampil ke hadapan dengan segala bukti yang ada. Jangan berlindung lagi kerana rakyat inginkan kebenaran.

    ReplyDelete
  133. Anonymous11:56 PM

    SILA LAYARI http://apanama2020.blogspot.com/2011/07/trailing-diamond-ring-in-n-out.html
    KITA LIHAT SIAPA YANG BENAR. HENTIKAN KERJA MENAMBAH DOSA. YANG LALUPUN DAH TAK LARAT NAK TANGGUNG. YA AMPUUUUUUN.

    ReplyDelete
  134. Para saudara seMelayu dan SeIslam ku, ".a picture paint a thousand words "..tapi jgnlah hangpa dok "paints the fitnah words and burok sangka " without any concrete proof...jangan jadi puak Bonghap...kalau dari skrin tu banyak lagi bondo yg tak jelas, jgn main tembak ajo, takut jatuh fitnah tak tontu pasal...Den cumo nak meningekkan diri Den dan kawan-kawan yang mano nak beringek....

    ReplyDelete
  135. Anonymous2:30 PM

    semua kat sini x tau citer sebenar.....bodoh..

    ReplyDelete
  136. Anonymous11:32 PM

    KERJA SELAK KAIN ORANG. MEMALUKAN ORANG. MEMBUKA KEAIBAN ORANG. MENJAJA SALAH ORANG, MEMANJANGKAN CERITA KEBURUKAN ORANG , MEMAKI HAMUN DENGAN BAHASA YANG KESAT, BERBALAH ADALAH KERJA IBLIS DAN SYAITAN. YANG PASTI TAK KIRA ISLAM PAS, UMNO , PKR DAN DAP.. DOSANYA TETAP SAMA. APATAH LAGI YANG KONONNYA LEBIH ALIM DAN DAN MENGEGELARKAN DIRINYA UZTAZ, TOK GURU DAN ULAMA'... BALA PASTI DATANG ANGKARA PERBUATAN KITA SENDIRI. YA ALLAH AMPUNILAH DOSA MEREKA DAN TUNJUKKANLAH JALAN YANG BENAR KEPADA MEREKA YANG BENAR-BENAR BERIMAN. AMIN

    ReplyDelete
  137. pendidik12:42 AM

    MELAYU HANCURKAN MELAYU, MACAM ARAB JUGA, SALING BERGADUH - TAK PERNAH BERSATU. SIAPA UNTUNG?

    ReplyDelete
  138. Anonymous5:02 AM

    cikgu bard kantoi fitnah. lu pegi mintak maaf kat rosmah sebab lu buat orang benci kat dia. lu kantoi fitnah lu tanggung la dosa dia.

    puak-puak yang kat sini maki hamun rosmah pegi mintak maaf kat dia. korang pun sama ejen penyebar fitnah. tu la korang. korang boleh pecaya bulat2 apa yang diaorang post ni? pakai la akal sikit... jangan ikut sebelah pihak je...

    aku tak menyebelahi mana-mana tapi yang berdosa tu cepat2 la taubat takut besok korang tidur tak bangun lagi dah

    ReplyDelete
  139. Siasat dulu bai,Ramai pengunjung blog ni yang gelakkan ko dengan artikel yang sondol2 nih bai,,bahasa pula sembunyi2...dah kalau benda ni sahih apasal tak sebut dengan jelas lantang lagi berbukti..takyah ber'imelda' segala bagai la bai,bahasa sembunyi-sembunyi dah tak laku la skang ni..dah kalau rosmah beli sekalipun siasat dulu sumber kewangan di mana pastu baru la sebar fitnah,jangan asyik guna ayat lapuk 'duit rakyat'2...apadahal bebal ko nih,,,takat gambar skrin cam ko tuntuk ni belum cukup kukuh la weii,tah2 ko celup dari mana punya sumber..takat nak buat skrin tu aku pun boleh letak nama ko beli basikal tua,tapi jumlah rm3juta hu huuu...yg penting sisiasat ,...jangan kita jadi golongan yang mendengar dan menebar fitnah..

    ReplyDelete
  140. BARANG2 KEMAS DIBAWA MASUK UTK PAMERAN. DAH TERANG-TERANG TULIS "INSPECTION BY" BUKAN 'PURCHASED BY' PUN!! TU PUN TAK TAHU BEZA KA?ATAU NAK KENA TERANG APA MAKSUD 'INSPECTION BY' DAN 'PURCHASED BY'...BELAJARLAH JUJUR DGN DIRI SENDIRI..

    ReplyDelete
  141. Anonymous1:39 PM

    sidang akhbar dah buat & rosmah kata dia beli cincin tu pakai duit yg dia kumpul dari kecil.... soalannya... 1) dia sendiri dh mengaku beli cincin tu... so????? 2) kalau dari kecil kumpul duit? ibarat aku kerja 24jam sehari pon xleh nak dapat rm1juta setahun, 24 juta = 24 tahun boleh ke?. 3) 24juta tu dalam us dollar, so harga sebenar dalam rm???? kira2 lah ye....

    ReplyDelete
  142. Anonymous2:43 PM

    aku betul2 tension la mcm ni...aku nak beli gen2 2nd hand harga Rm24K pun dari tahun 2005 sampai sekarang xlepas2 lg...pinjam duit mak ayah pun maish xlepas jga tu...sampai hari ini aku tetap dgn wave100 aku..tapi ada org boleh beli cincin Rm24M buat aku rasa teruk nye aku ni..:(

    ReplyDelete
  143. Anonymous5:23 PM

    ha ha ha...Anonymous 1.39 PM.. memang orang macam kamu senang di tipu... ramai lagi yang kat luar sana macam kamu... cuba kamu tengok betul2..akhbar yang kamu baca tu... langsung kau tak leh beza yang betul dengan yang palsu.. itulah kalau hati dah GELAP..akibat hasad dengki, iri hati, buruk sangka.. inilah kerja puak2 pandai.. kerjanya MENIPU... yang bodoh DITIPU... KAH KAH KAH...

    ReplyDelete
  144. Anonymous5:52 PM

    Sudahlah, engkorang dok bergaduh ni buang masa je. Kenangkan Ramadhan yang bakal tiba, banyakkan bertaubat dan minta ampun pada Allah. Moga Allah tunjukkan mana yang benar itu benar dan mana yang salah itu salah.

    ReplyDelete
  145. Anonymous7:13 PM

    http://azmykelanajaya.blogspot.com/2011/07/kak-jijah-minta-ezam-mat-noor-tengok.html
    Petikan dari Berita Online Indonesia.

    T: Anak Anda ada yang mengikuti jejak atau ingin terjun ke politik?
    E: Saya larang. Cukup saya saja. Baru-baru ini ada survei di Malaysia yang menunjukkan pekerjaan politikus itu the lowest moral profession, pekerjaan yang paling rendah moralnya.

    FIKIR2KANLAH

    ReplyDelete
  146. Anonymous7:24 PM

    ".....tahniahlah kepada Cikgu Bard. Sebenarnya anda tak layak digelar Cikgu.Kalau betul anda Cikgu,anda telah memalukan martabat Cikgu-cikgu. Buangkan title Cikgu dari nama anda."

    Ketahuilah nama samaran yang dia guna bukannya 'cikgu'; dia guna 'Che GuBard'. Ini seakan-akan 'Che Guevara' (1928-1967), seorang pejuang revolusi komunis Cuba. Bahkan kepala Blog Che GuBard ini juga mengguna ungkapan Che Guevara:

    "When injustice becomes law, resistance becomes duty"...."Many will call me an adventurer - and that I am, only one of a different sort: one of those who risks his skin to prove his platitudes."— Che Guevara (1928-1967) International Revolutionary

    Cuba bayangkan siapakah sebenarnya Che GuBard?

    ReplyDelete
  147. Anonymous8:51 PM

    Dalam hadis Nabi yang diriwayatkan dari Ibnu Umar ia berkata: Rasulullah s.a.w, pernah naik mimbar kemudian menyeru dengan suara yang keras:

    "Hai semua orang yang telah menyatakan beriman dengan lidahnya tetapi iman itu belum sampai ke dalam hatinya! Janganlah kamu menyakiti orang-orang Islam dan jangan kamu menyelidiki cacat-cacat mereka. Sebab barangsiapa menyelidiki cacat saudara muslim, maka Allah pun akan menyelidiki cacatnya sendiri; dan barangsiapa yang oleh Allah diselidiki cacatnya, maka Ia akan nampakkan kehidupan dalam perjalanan yang jauh." (Riwayat Tarmizi dan Ibnu Majah)

    Sabda Rasulullah shallallahu 'alayhi wasallam:

    "Tidak masuk syurga orang-orang yang suka mengadu domba." (Riwayat Bukhari dan Muslim)

    ReplyDelete
  148. PENDIDIK8:53 PM

    ORANG BERFIKIRAN RASIONAL JGN LAYAN ISU MCM CHE GUBARD KERANA NIATNYA MELAGAKAN MELAYU. PENYOKONG KERAJAAN YG PATRIOTIK JGN TULIS DI RUANGAN MCM NI,BUANG MASA & KITA PUN JADI TAK CERDIK MCM DEPA JUGA.

    ReplyDelete
  149. Anonymous8:57 PM

    Sedar atau tidak kita telah melalui satu fenomena baru dalam arena politik Negara.Sukar untuk kita katakan keadaan ini adakah selamat atau tidak khususnya rakyat Malaysia. Mungkin ada yang setuju atau mungkin tidak bersetuju apa yang saya katakan ini iaitu "Politik Tabitat Anjing"...bunyi agak kasar tapi mari kita renungkan sama-sama.


    1.Anjing sejenis haiwan taat dan setia

    2.Anjing menjaga tuannya dan harta tuannya.

    3.Anjing menyalak kuat apabila ada suasana mengancam atau bermain.

    4.Diberi makan dia akan makan,tidak bagi makan dia menyalak marah.

    5.Walaupun boleh dijinak tetapi adakala tuannya sendiri pun kena serang oleh anjingnya.


    Ada kata pepatah.."menolong anjing yang tersepit"..selesai ditolong maka diserang olehnya semula.Sikap orang politik zaman kini yang telah jauh dari landasan asal hingga nilai maruahpun digadai.lihat apa persamaan dengan si Anjing :-


    1.Pengikut politik memang setia pada ketuanya.


    2.Pengikut politik memang taksub hingga sanggup membela dan menjaga ketuanya.

    3.Pengikut politik membuat provokasi,tindakan susulan yang huru-hara demi menjaga ketuanya.

    4.Apabila ketuanya memberi habuan maka sukalah puak pengikutnya,jika tidak dapat habuan,...bising,marah-marah ketuanya.

    5.Apabila ketuanya melonjakkan nama pengikut setianya kemudian makan tuan akhirnya.


    Inilah sikap tabiat orang politik pada zaman kini begitu rendah nilai maruah diri kadang kala langsung tidak teringat akan tabiat buruknya.Ini terjadi adalah kerana ilmu keagamaan yang agak nipis,selain dari itu sikap Pemimpin yang ambil mudah untuk berdepan dengan pengikutnya mengunakan wang sebagai titik nokhta segalanya.


    Hari ini tren pemimpin campakan wang ringgit atas meja kerana tidak mahu dengar keluhan-keluhan demi perkukuhkan bangsa,agama dan negara.Pemimpin juga takut pada bayangnya sendiri,bimbang kesenangan pengikutnya melebihinya..takut-takut akan melawannya semula.Hal ini terjadi mungkin kerana sejarahnya.Mengapa kini orang politik bersikap seperti tren "politik tabiat anjing"?..inilah persamaannya,anda sendiri lihat kenyataannya yang berlaku.Merasa megah jadi manusia tetapi hati,sikap,tabiat seperti haiwan.


    Kini pemimpin suka kepada yang menjadi pengikutnya seperti Anjing..ditarik,usung kesana sini..buat keja siang malam hakikatnya bila si Anjing tidak digunakan akan campak merata-rata tempat.Zaman akhir zaman sudah kembali kini manusia adalah haiwan yang haiwan seperti manusia..siapakah yang menghinakan diri sendiri? tanyalah diri,yang membezakan dua mahluk ini adalah iman sejati.


    “Sesungguhnya Allah mengetahui apa yang ghaib di langit dan bumi. Dan Allah Maha Melihat apa yang kamu kerjakan.” Al Hujuraat 18

    ReplyDelete
  150. Anonymous9:41 PM

    Assalamualaikum w.b.t...salam kepada pejuang yang berjuang dengan Nama Allah.Ramai diantara kita menyebut dan mengakui tentang mereka berjuang kerana Allah dan ilmu islam sebagai senjata unik digunakan.

    Betapa besarnya nilai perjuangan jika dilihat disisi Allah jika benar dengan cara dan amalannya.Di zaman Rasullullah SAW jihad amat menitik beratkan kekuatan Rohani dan secara langsung kekuatan Jasmani seseorang dan sesuatau kumpulan atau jemaah.Sudah pastinya kekuatan ini adalah pembersihan hati,menyucikan hati,mengikuti landasan islam serta amalan khusus ditengah malamnya bermunajat kepada Allah.

    Apa yang menjadi kesilapan pejuang-pejuang agama,bangsa dan negara pada hari ini samada parti pembankang atau parti pemerintah kerajaan adalah masing-masing mengunakan strategi mencederakan hati sesama muslim dan membuka keaiban sesama muslim.Ini antara faktor besar perpecahan masyarakat islam di negara ini berlaku.Sesuatu bala yang Allah turunkan agar kita berfikir sebab tersiratnya bukan berfikir kerana tersuratnya..dan ramai pemimpin dan rakyat berfikir kerana tersuratnya.

    Hari ini ramai pejuang politik negara tidak kira apa parti dan pengikut-pengikutnya mengunakan strategi "Memalukan" .."Mengaibkan".."Maki Hamun"..''Fitnah"..mana-mana individu yang lemah menerima tekanan ini maka itu cara meperolehi kemenangan dalam perjuangan.Persoalan saya,adakah ini perjungan yang Allah sendiri redho dan membawa berkat dan perolehi Rahmat? dan adakah ini cara Nabi SAW berjuang?..Ayuh sama-sama kita fikirkan apa yang sudah kita lakukan dalam perjuangan,adakah menghianati islam,Allah dan Rasul?

    Hal ini terlalu ramai yang terlepas pandang..lihatlah suasana masyarakat hari ini sudah berpecah belah dek kerana perang strategi CARA YANG SALAH..MELEMAHKAN PERJUANGAN.

    Nasihat saya kepada diri sendiri terutamanya dan kepada pejuang politik tidak kira mana-mana politik,penulis-penulis bloggers serta puak-puak lain hentikanlah cara yang songsang ini lambat laun akan memakan diri sendiri dan menjahanamkan masyarakat islam dan akhirnya rosak sebuah negara.

    Yang amat ketara strategi digunakan adalah mencela sesama muslim,memburukan nama muslim lain untuk kemenangan hati individu bukan untuk negara.Hati yang menerima nikmat nafsu adalah hati fasik dan kemenangan itu adalah berpaling dari kehendak Allah apatah lagi jauh tidak sama perjuangan cara Nabi SAW

    ReplyDelete
  151. Anonymous10:03 PM

    byknya org utara disini...
    kamu ni main tipu jak ya....aku sendiri tidak percaya dia beli cincin mahal camtu...
    kamu saja mau pusing2 supaya rahsia lakonan bersih tidak terbongkar. saja mau alihkan perhatian rakyat ni...

    ReplyDelete
  152. Anonymous10:11 AM

    JIKA BERPEGANG KEPADA TALI ALLAH NESCAYA KITA TIDAK AKAN BERPECAH BELAH. RAMAI MENGAKU DIRINYA ISLAM TETAPI HAKIKATNYA TIDAK.MARILAH KITA SAMA2 PERBETULKAN AKIDAH KITA DIRI KITA SENDIRI SEBELUM KITA MENUDING JARI KEPADA ORANG LAIN. HIDUP HANYA SEMENTARA, DUNIA HANYA JAMBATAN KE AKHIRAT, NAMUN JANGAN LUPA TUGAS KITA SEBAGA KHALIFAH ALLAH DI ATAS MUKA BUMI BERTUAH INI. JANGAN SIA2KAN MASA KITA DENGAN AMALAN2 YANG MERUGIKAN KITA..AMIN

    ReplyDelete
  153. Anonymous3:19 PM

    Ni Bro Anon 217....gua rasa lu dah kena taik palat Rosmah, sbb tu lu dok sokong dia ye tak....Orang macam lu memang seronok kalau duit gaji, zakat serta cukai lu kasik kat Rosmah ngan Najib gi joli, dan bangsa macam lu memang suka depe dua orang perabis duit rakyat. Tapi sori Bro gua tak suka, duit gua duit gua lah, gua kerja penat-penat nak bagi Rosmah mentekedarah silap banyak lah Bro...khaak..ptuii...

    ReplyDelete
  154. Anonymous9:32 PM

    Lily oh Lily mengapa cetek sebegitu rupa pemikiran u..
    Yes sepanjang pembangkang pegang Penang ni diaorang x mampu nak repair semua jalan..Entah lah kalau lagi 10 tahun pun saya x tau..
    Tp utk kata dalam the past 5 y tanah MELAYU habis dijual kpada company developer ITU SALAH...TANAH semua tu dah lama tergadai semasa zaman bawah Gerakan dulu lagi.... Fikir2 lah sendiri

    ReplyDelete
  155. http://www.dnewsglobal.com/expensive-diamond-ring-world/5778.html

    nak kongsi link.. most expensive diamond in the world...

    ReplyDelete
  156. http://www.bornrich.com/entry/most-expensive-diamond-rings/


    ni satu ag link ak selitkan senarai most expensive diamond...

    ReplyDelete
  157. CICIT PADUKA CIWA KENGSARI11:56 PM

    MELAYU SAMA MELAYU BERCAKARAN. ORANG INDIA DAN CINA MAKIN NAIK TOCANG. DAH LE EKONOMI DEME PEGANG. MELAYU PAKAT2 MASUK GALI LUBANG. APAKAH ADA PELUANG UNTUK ANAK CUCU KITA DIMASA MENDATANG.

    ReplyDelete
  158. Anonymous1:35 PM

    Assalamualaikum,
    Hamboi hamboi mana bleh kutuk wife PM kite macam tu, satu malaysia mana dia pi sambut bagai nak rak, mana bleh camtu.....huk huk huk...tak bangga ka dapat Wanita pertama yg hebat camtu, lebih hebat dari PM, lebih hebat dari menteri menteri..ish ish tak baik kutuk

    ReplyDelete
  159. CICIT PADUKA CIWA KENGSARI7:16 PM

    TERIMA KASIH CIK GU BAD KERANA SUDI LULUSKAN POS SAYA YANG TERBARU .POS TERDAHULU TIDAK MENDAPAT LALUAN JADI TERPAKSA GUNA NAMA ANONYMOUS SAHAJA LAH DENGAN POST HADIS DAN SEBAGAINYA..SAYA DULUNYA ORANG KUAT UMNO JUGALAH.BERADA DIDALAM TEAM PERANG SARAF . KEMUDIAN SAYA KUAT SOKONG ANWAR. PERNAH JUGALAH BERSAMA BEBERAPA ORANG KUAT ANWAR DIATAS PENTAS BERCERAMAH UNTUK PKR. KEMUDIAN MENDALAMI SIKIT2 ILMU AGAMA, IKUT PAS PULA..SAYA DAPATI TERLALU BANYAK PERSAMAAN SIKAP ( BURUK) PENYOKONG KETIGA PARTI MELAYU. TERUTAMA SIKAP DENGKI, MENGADU-DOMBA, SUKA MEMFITNAH, MENCARI KEBURUKAN ORANG DAN BANYAK LAGI. NAMUN APA YANG DILALUI MENGAJAR SAYA TERLALU MENJADI SEMAKIN KASIH KEPADA BANGSA DAN UMAT SAYA.SAYA BERSAMA SEBUAH PERSATUAN YANG ADA KAITAN DENGAN SEJARAH DAN SALASILAH BANGSA DAN RAJA-RAJA MELAYU MENDALAMI KAJIAN ASAL-USUL KITA DAN KETURUNAN RAJA-RAJA KITA BERTUJUAN MENYATUKAN UMAT DAN BANGSA KITA YANG SEMAKIN BERPECAH BELAH. JADI SAYA MEMOHON BERILAH SEDIKIT RUANG DI SINI AGAR SAYA DAPAT MENGEMUKAKAN PANDANGAN . JIKA IANYA BAIK TERIMALAH SEBAGAI PANDUAN , JIKA SEBALIKNYA ABAIKANLAH. TERIMA KASIH CIK GU BAD

    ReplyDelete
  160. Anonymous12:36 AM

    kah kah kah.. bodo korg yg komen benda tu ley edit oleh kastam.. sape2 yg xtau keje kt pintu masuk jgn la komen yg bangang cmtu.. sistem tu hanya akan broperasi bila ade custum agent yg declare brg tuk cukai.. so baru masuk pd sistem maklumat kastam @SMK.. jgn bg statment yg nampak sgt kebodohan korang ok...

    ReplyDelete
  161. Anonymous9:17 AM

    dalam kes anwar nik aziz cakap videon tak boleh guna sebagai bukti.sebab dia tu besi , mesin, tak boleh berkata-kata. dalam kes rosmah boleh ke gambar skrin komputer ni dijadikan bukti ? bingung aku dibuatnya.Politik menyebabkan ulamak tidak dihormati kerana ulama sendiri tidak menghormati diri sendiri dan Tuhannya. Dulu mat sabu yang mula gelar Anwar AL ******. sekarang orang lain guna gelaran tu kita marah pula..Saya selalu terinagat amanat tuan guru haji Hadi tentang jadi kafir bila kerjasama dengan bukan Islam. Sekarang boleh pula. Apakah hukum ciptaan Allah boleh di ubah2.. apa nak jadi dengan umat Islam , terutama yang berpendidikan Islam. Bila nafsu menguasai diri, ilmu tidak berguna lagi..

    ReplyDelete
  162. Anonymous11:04 AM

    Nabi s.a.w pernah bertanya para sahabat baginda :
    “Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?” Jawab mereka: “Orang yang muflis dalam kalangan kami ialah sesiapa yang tiada dirham dan tiada harta”. Sabda baginda: “Orang yang muflis dalam umatku ialah sesiapa yang datang pada Hari Kiamat nanti bersama solat, puasa, zakat, juga dia pernah memaki seseorang, menuduh seseorang, memakan harta seseorang, menumpah darah seseorang dan memukul seseorang. Lalu diberikan kepada orang ini dan itu pahalanya. Jika pahala-pahalanya habis sebelum sempat dilangsaikan kesalahannya, maka diambil dosa-dosa mereka dicampakkan ke atasnya lantas dicampakkan dia ke dalam neraka” (Riwayat Muslim).
    Hadis ini amat menakutkan. Inilah hakikat muflis atau bankrap yang hakiki. Adapun muflis dalam kehidupan dunia mungkin boleh diselesaikan atau berakhir. Namun muflis jenis ini membawa kesan dalam kehidupan ‘alam abadi’. Ya, kita semua jarang yang terlepas dari kesalahan ini. Namun kita selalu berusaha dan ingin mengelaknya. Malangnya, dalam kehidupan sesetengah ahli politik yang tidak berteraskan wahyu kita ada dapati bagi mereka memaki hamun orang, menuduh orang tanpa bukti, memakan harta orang atau rakyat, menumpahkan darah orang samada mencedera atau membunuhnya tanpa sebab yang diizinkan syarak bagaikan ‘rukun politik’ yang wajib dan ‘haram’ ditinggalkan. Lebih buruk lagi jika itu semua dihalalkan atas berbagai alasan.
    Mengkritik dan memberikan pandangan berbeza dalam politik adalah tidak mengapa. Bahkan merupakan satu keperluan. Jika membabitkan hak rakyat, maka rakyat perlu dibela. Apatah lagi dalam ‘reka bentuk’ politik demokrasi yang diamalkan. Namun, memaki-hamun, mencerca, sehingga ada yang mencarut adalah bertentangan dengan syarak. Lebih buruk lagi ada yang mengutuk sifat peribadi orang lain yang Allah ciptakan seperti memperrsendakan ‘botak’, ‘hidung besar’, ‘mamak’ dan berbagai lagi. Makian, kutukan, sendaan itu dijadikan bahan ketawa yang ‘dikongsi dosa’ bersama pengikut dan penyokong.
    Jika ada tuduhan terhadap musuh politiknya, belum pun ada bukti atau sokongan bukti, terus sahaja diperkatakan secara ‘yakin tanpa syak’. Bersorak sorai pengikut meraikan ‘kemurahan pahala’ orang politik. Sementara membelasah harta orang dilakukan oleh banyak pihak yang tidak jujur dan amanah. Namun, dalam banyak keadaan ramai orang politik yang mempergunakan harta rakyat untuk kepentingan dirinya. Demikian sejarah juga menunjukkan penumpahan darah dan penyeksaan ke atas hamba-hamba Allah yang lain sering mempunyai hubungan dengan politik.

    ReplyDelete
  163. Anonymous9:51 AM

    kenapa senyap aje kes ni ?..

    ReplyDelete
  164. Anonymous12:34 PM

    edit pic...hahah

    ReplyDelete
  165. Anonymous9:54 AM

    my opinion : x kisah le org tu UMNO ke, PAS ke, DAP ke, PKR ke... janji dah involve politics, x de yang BERSIH.... bila dah ada kuasa di tangan, mula le lupa diri, lupa perjuangan asal... semuanya sibuk nak kumpul harta dunia & menambahkan aset2 kroni2nya... dah bosan dgn org2 politik.. masa pilihanraya, tabur mcm2 kata manis, bila dah menang, haprak! politik tu bersih, tapi manusia yg buat politik tu jadi KOTOR!!!

    ReplyDelete
  166. Anonymous2:51 AM

    kalau masih tak sedar sedar lagi tu ....makan rumput je lah jangan makan nasi...

    ReplyDelete
  167. Anonymous4:00 PM

    BANYAK KESILAPAN DALAM BLOG NI... ..

    1) KENAPA TAK TULIS LANGSUNG NAMA DATIN ROSMAH DALAM ISI YANG INGIN DISAMPAIKAN??
    2) BETUL KE DATIN ROSMAH YANG BELI??.. KITA BOLEH FIKIRLAH.. DIA ISTERI PERDANA MENTERI... DIA BOLEH LALU DEPAN KASTAM TAK PERLU NAK BAYAR TAX KASTAM..??
    3) DALAM NI... SEBAB DAH BANYAK FITNAH... ADA YANG CAKAP . DATIN ROSMAH NI SONGLAP DUIT KERAJAAN.. BETUL KE??
    KALAU BETUL . CARILAH SEORANG AKUNTAN SEMAK ALIRAN KELUAR MASUK KEWANGAN KERAJAAN. SEMAK ADA TAK KEHILANGAN DUIT KERAJAAN YANG BENILAI DARIPADA 20 JUTA HINGGA 30 JUTA USD??...

    ReplyDelete
  168. Bosan la ciku Bad hal fitnah ni.. BN x makan dah.. buatlah crite fitnah lain lak.. barulah ada feel

    ReplyDelete
  169. Anonymous7:33 AM

    saya pegawai kastam dan saya mengaku apa yang dikatakan che gu bard adalah fitnah.-feroz

    ReplyDelete
  170. Anonymous8:28 PM

    kalau x ada angin x kan pokok bergoyang..

    ReplyDelete
  171. Anonymous3:17 AM

    bodoh la korang ni...main caye jek...cincin plg mhal pn harganya USD 16.26 million (blue diamond)...camne lak rosmah bleh beli belian harga rm 24 juta plak sedangkn berlian plg mhl pn tak capai rm 24 juta...tak caye p cek kt google la...cincin plg mhal kt dunia bpe juta...puak2 pmbangkang mmg bodoh...wat fitnah pn tak pndai...tak psl2 nmpak kebodohan korang...hahaha

    ReplyDelete
  172. Anonymous2:22 PM

    emelda rosmah? sapa tu? datin rosmah aku kenal la jugak! takut kene saman eh sebab buat fitnah ? hahahah...kesian2.

    ReplyDelete
  173. Anonymous11:44 PM

    apeke bodoh si Bard gemuk ni, kalau rosmah nak cincin die dah beli dah kat NY pakai trus tk pyh berhantar2 pkai service. lagi tak kena cukai. bangang benar semua percaya. bagus percaya PKR 4 thn korg kene kencing dek PKR selangor. sian, lahir anak dah 4 tahun elaun tak dak, elaun tadika tak dak kencing belaka. hancing la korg kene kencing dek pakatan ngan bard gemuk ni. hahahah

    ReplyDelete
  174. cikgu bard memang bijak ,hebat dan bakal menteri di malaysia ,,,umno tunggu kena tendang keluar je ,,,dah nazak parti perompak ni,,,,,,,,,,,,,,bahlol je yg sokong parti tak berubah dan menjadikan melayu jadi masyarakat sampah di tanah air sndiri

    ReplyDelete
  175. Anonymous12:48 AM

    kuburkan be end dan umporno

    ReplyDelete
  176. Anonymous7:03 PM

    kalau pemimpin malaysia betul2 adil,sepatutnya negara kita jadi macam qatar.. lihatlah qatar sekarang,berkat dari keadilan pemimpinnya.. aman makmur,tiada yang merempat.. semuanya sama rata.. bukan macam malaysia,semua duit disonglap oleh golongan2 atasan..

    ReplyDelete
  177. Anonymous7:11 PM

    Terdapat keraguan yang menasabah bahawa Datin Sri Rosmah Mansor(DRM) yang mengistiharkan cincin tu. DRM adalah isteri PM...boleh tak kalau dia pakai cincin tu dan bawa masuk ke Malaysia melalui LTA Sepang...siapa yang berani nak periksa..sebab cincin tu kecil sahaja dan jika dipakai siapa tau..apa ke jadah bodoh sangat ...Macamana boleh wujud borang kastam ni....em kita perlu fikir fikir juga benda macam ni takut terpengaruh dan terikut dengan fitnah..kelakar nie.

    ReplyDelete
  178. Anonymous8:32 PM

    aku dari demam sikit2 la ni dh dmm teruk baca komen kat sini

    ReplyDelete
  179. Anonymous5:15 PM

    hahaha,,,malas nk layan...betul org ckp...YANG MENYOKONG PR SEMUA OTAK 3RD CLASS...HAHAHA

    ReplyDelete
  180. apasal bodoh piang chegubard ni... PALING BODOH LAH..... apasal la DS rosmah nak isi form kastam yang belum process lagi tu.. pakai je la cincin tu. buat apa nak heboh kat kastam. elok2 boleh limpas.. penipu tak ada bukti. fitnah je ni.

    ReplyDelete