Sunday, June 12, 2011

Ketika rakyat susah jom tengok beg tangan Rosmah

Kisah BEG TANGAN Rosmah Bernilah RM1 juta



Beg tangan Birkin adalah beg buatan tangan Hermes dan dinamakan dengan nama seorang pelakon dan penyanyi Jane Birkin. Beg tangan ini menjadil simbol kekayaan kerana harganya yang tinggi dan tidak mampu dimiliki oleh orang awam. Harga bagi sebuah beg adalah diantara US$9,000 (lebih RM25 ribu) hingga US$150,000 (lebih RM450 ribu).

Harganya menjadi lebih mahal bergantung kepada jenis bahan yang digunakan. Beg-beg tangan ini diedarkan ke butik Hermes pada jadual yang tidak berkala dan dalam jumlah yang terhad, ini mencetuskan rebutan dan, secara tidak langsung ia telah menjadi eksklusif. Ia akhirnya menjadi kegilaan ramai, ia dikatakan mempunyai senarai menunggu yang panjang sehingga 6 tahun, dan dikatakan mempunyai senarai menunggu paling lama dalam sejarah.

Victoria Beckham antara artis antarabangsa yang mempunyai koleksi beg tangan Birkins.


Dan gambar-gambar Rosmah di bawah ialah bersama dengan beg tangan Birkins hadiah daripada Robin Tan, anak lelaki Vincent Tan kepada wanita pertama Malaysia. Dianggarkan setiap beg tangan Birkins berharga US$ 120,000 (lebih RM360 ribu) dan telah dibayar dibawah nama Sports Toto.


Gambar-gambar Rosmah bersama 3 beg tangan Birkins yang berbeza.

Pemimpin-pemimpin PAS telah merancang untuk menaikkan isu koleksi beg tangan Rosmah, yang dipercayai bernilai RM1 juta dan meminta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat perkara itu.

"Ini bukan satu isu yang remeh. Bagaimana dia mampu memiliki beg-beg yang mahal seperti itu. Mengapa dia dan Najib boleh berbelanja melebihi kemampuannya? Ini adalah isu serius. RM1 juta boleh dibelanjakan dengan baik untuk pembinaan kemudahan-kemudahan di luar bandar, untuk biasiswa dan lain-lain,"
menurut Mahfuz.

pulakdah.blogspot.com

151 comments:

  1. Alahai, tahap nie aje PEMBANGKANG (PEMBANGANG) mampu utarakan? Focus yg takde langsung membantu membangunkan negara. Tahap fikiran masih kolot dan level budak tadika. Mahfuz tu pula, dah lah bingai (dengar cerita sijil SRP aje, betulke? Sedih giler beb) cakap degar-degar tapi content kosong. Patutlah anak pun penagih dadah.
    Hello, Pembangkang, kalau nak we all sokong you, naikkan lah taraf pemikiran tu dulu (walaupun dah takde credibility). La nie kolot sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous12:01 AM

      Aaaaa.. isu NFC macam mana boleh ulas sikit...aaa isu kapal selam dengan komisyen ratus juta macam mana?..boleh ulas kalau tuduh PR punya otak tahap kolot! heee

      Delete
    2. Zsk69, lu cakap serupa budak tadika Kemas. Dah apply belum BR1M?
      Sedap mulut cakap orang bingai, lu cerdik sangat ker?
      Lu tak sokong pun takpe la!

      Delete
    3. Zks69, klau sdr tak sokong PR pun tak per sebab tahap kefaham lo pun tak seberapa, bahasa pun tak ada tahap pun. Tahap lo ni tahap sokong UMNO jer.

      Nak bantu bnangunkan negara lah kita kena cerita bab pembaziram yg dilakukan oleh pemimpin dan anak isterinya.

      kalau nak isteri pemimpin duk promote beg tangan Birkin, wanita Msia ni pun akan turut jadi pak turut, malah mmg ramai wanita berkerjaya yg tergila2 beg dan jenama. Tahap pikiran mrk sudah dijajah oleh barat- kemajuan harta benda semata.

      itu lah yg disampai akan oleh cikgu bard, tp kalau x fhm nak buat cam mana?

      Delete
    4. Anonymous7:20 PM

      penyokong UMNO = orang2 x berpelajaran
      penyokong PKR = prof, dr, lawyer,orang2 berpelajaran

      kebenaran yg x boleh nk dipertikaikan

      Delete
    5. zsk69 ni anak menteri kut... atau pun sedara mara dia ada yg jadi menteri.

      Berapa bnyk projek atas angin yg dia dapat agaknya!

      Delete
    6. Anonymous10:27 PM

      Pak Perdana Menteri kau tu menerima rahsuah melalui isterimya....Siapa yang tolol sekarang? Aduhai mereka yang tidur terus aje tidur.

      Delete
    7. pelik, bile org nak tolng selamat kan duit kite, x nak.. byak plak ckap.. ini bru satu, mgkin kes terkecil kot.. org dedah mcm2 dah, nape x saman je org yg dedah kan menda ni kalo ia mmng x btol.. sbb kalo saman pun x menang.. haha

      Delete
    8. Anonymous1:19 AM

      PENAGIH DADAH BANYAK ANAK ORANG UMNO TERUTAMA YANG BERADA DI FELDA.

      Delete
    9. macam ni rupanya pemikiran orang umno, patutla najib bagi duit rm500 depa puuuun sukaaaa, najib janji nAK BAGI BRIM RM1,200 bila menang nanti pun depa suka, kallau macam tu ambil aku la jadi pm, aku boleh bagi lebih lagi brim lagi setahun rm3,000 6kali bayar amacam ok tak

      Delete
    10. Cakap senang bikin tarak,,,,

      Delete
    11. Anonymous8:08 PM

      kita sekarang nak mengenengahkan isu pembaziran,bukan lah isu yg remeh temeh,yg pasti sekiranya ia dapat dikawal berpunca dari pemimpin,nah baru lah ianya akan bermula suatu perubahan yg mungkin bagus utk kita semua.

      Delete
  2. Laaa..hadiah rupanya..bukan beli sendiri danbukan guna duit kita pun..tak kanlah istri PM nak guna beg tiruan beli kat Petaling Street. Cubacek beg isteri2 PAS, PKR dan DAP...tak Bonia, tak Sembonia tak pun LV..

    Carilah isu lain..remeh temah macma ni..macam tak ada isu lain yg lebih menyakitkan hati rakyat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous12:02 AM

      Aaaaa.. isu NFC macam mana boleh ulas sikit...aaa isu kapal selam dengan komisyen ratus juta macam mana?..boleh ulas kalau tuduh PR punya otak tahap kolot! heee

      Delete
    2. Anonymous1:06 PM

      Isu lain??? U ada anak. Nak masuk matrikulasi. Bertuah dapat masuk matrikulasi. Anak orang lain pun masuk matrikulasi. Ada antaranya berhabis, bergolok gadai nak menyekolahkan anak sehingga tahap tu. Moral of the story, Gaya hidup bermewah golongan pemimpin adalah suatu isu. Bukan remeh temeh, fikirkan perasaan orang lain yang kais pagi makan pagi untuk kelansungan hidup. U komen suruh check beg2 isteri2 PAS, PKR & DAP. muahahaha, kelakar... Apa kata u tolong check dan jadikan ia isu terbaru untuk perbandingan. Jangan pandai cakap jer. Buat apa billionaire mcm Vincent Tan nak bagi 'hadiah' pada isteri PM... Maybe that a issue...

      Delete
  3. Anonymous5:47 PM

    Patutla berebut org nakkan birkins..mahal rupanya...

    ReplyDelete
  4. Anonymous6:00 PM

    Kau kaya raya rumah ekon sedaplah kau cakap. Apa kau tau pasal orang kampung anak belas belas pegi laut beli diesel mahal nak mampos. Ada PM dgn bini puaka pun menghabiskan peluh petani dgn nelayan aje. Yang UMNO tu ada isu video seks tu tinggi sangat pemikiran nya. Layan isu melayu haprak ni memang pi mai pi mai tang tu.

    ReplyDelete
  5. Anonymous6:13 PM

    @zsk69... tak salah kalau kita siasat.... orang nak buat perhimpunan bersih pun sibuk cakap membazir la.. rugi la... kerajaan duit perabih duit buat website tu, projek ntah pape taknak bising pulak.. duit jugak tu.. duit rakyat tu..

    ReplyDelete
  6. zsk69...aku rasa pemikiran kau yg kolot..agak² duit sapo tu..di saat rakyat dibebankan dg pelbagai cukai dan kenaikan harga barang..dia pulak berjoli...bukak minda beb

    ReplyDelete
  7. nak bgunkan negara kena hapus org2 mcm ni,nak hapus org macam ni kena tunjuk kenapa dorg patut di hapuskan,contoh beg tangan. Kolot? F U!

    ReplyDelete
  8. zsk69,berapa banyak kau dapat saham bumiputra najibrosmah bagi,share la sikit bolih?

    ReplyDelete
  9. Anonymous7:16 PM

    Harga seluar dalam dia berapa ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous10:46 PM

      free, tak pakailah

      Delete
    2. Anonymous2:54 AM

      seluar dalam dia jahit sendiri... xde saiz

      Delete
  10. skz967:41 PM

    salam zsk69, you cakap pun tak serupa educated, lagi nak menghina orang lain..lain kali fikir guna otak bukan guna lutut..sekian terima kasih

    ReplyDelete
  11. Anonymous7:46 PM

    Heh, ni tentera sider Hamidi ke?

    ReplyDelete
  12. zsk69, jadi kamu setujulah dg perbuatan Rosmah tu. Kalau tak ada apa apa tak kan anak Vince Tan nak beri hadiah sebegitu rupa. Pembangkang tidak mengharapkan sokongan orang bebal seperti kamu

    ReplyDelete
  13. Anonymous9:24 PM

    beg tangan bernilai 1 juta takde hal bg si bingai makan taik umporno zks69.dasar makan taik ..kharrrr tuih!!!

    ReplyDelete
  14. Anonymous11:13 PM

    ape yg kolot nye zaj69,,? di saat rakyat disuruh berjimat,,pemimpin senang lenang,,,

    ReplyDelete
  15. narong11:29 PM

    bodoh pny zsk69..kalau dah beg je 1juta brp pulak yg disonglap duit rakyat???bebal sgt tu pn x bole pikir ke?tu nilai 1juta yg nmpk..kalau dibagi kpd org miskin brp ramai yg dpt dibantu???mmg otak bahalol pencacai umno ni la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous3:25 PM

      1juta bagi kat 1juta rakyat miskin dapat lah seorang singgit..

      Delete
  16. Anonymous12:05 AM

    klu dah beg tangan pn beriban2..agaknye bape bykla lg yg big mom nie telan smpai buncit camtue..sian mamat kt atas nie,nk kata org bingai pdahal diri sndiri penuh dgn kebangangan yg melampau2!!shit umno!

    ReplyDelete
  17. Anonymous2:24 AM

    zsk69: kesian kat hang!

    ReplyDelete
  18. jangan marah kat zsk69.nanti kita sama je dengan dia.kau orang tak tau ke.dia ni sakit mental(orang gila)jangan kita jadi gila macam dia.kesian.otak dah tak boleh fikir

    ReplyDelete
  19. Anonymous8:25 AM

    Zsk69 nak tanya hang nie... big mom tu bisnes ape aekk....buleh beli bag tangan semahal tu!!setakat elaun isteri pm cukup ker?? dia gagau duit mana ya...jawab sikit hang Zsk69! he he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous3:31 PM

      anwar ibrahim tu kerja apa ek? kaya harta berbillion ringgit..pergi mana2 naik jet peribadi slumber je, ahli parlimen lain xde lak macam tu..huhuu..

      Delete
  20. zsk69 dah masuk sarkis alif mim nun wau....kesian dia....

    ReplyDelete
  21. cucuopah9:00 AM

    zsk69, hang memang bodoh tahap pandikutty.

    ReplyDelete
  22. Anonymous10:09 AM

    apa kah ini diajar oleh ISLAM bermegah2 kita kenalah fikir dimana kita letak pegangan kita

    ReplyDelete
  23. Anonymous10:29 AM

    tuela proumno still skg umnongok...biorla dier ditipu selama-lamanya...memang bodoh...

    ReplyDelete
  24. budak tadika yg berfikir1:25 PM

    Bukan pro UmnOOO si zsk69 tapi bengong...tak reti beza antara jimat/boros...projek dapat banyak ko boh????

    ReplyDelete
  25. Anonymous7:17 PM

    kita jgn cepat melatah ngan zsk69...x pro namanye..rileks...jgn gopoh2 nak balas balik benda2 x elok ke dia...sabar..kalau kita ikut gak darah tinggi pun naik beb...

    ReplyDelete
  26. Anonymous8:32 PM

    sengal, bebal, sakai, sawan.........hahaha
    vote to PAS, takbir, ALLAHUAKBAR........

    ReplyDelete
  27. Anonymous8:54 AM

    dalam islam, rakyat ada hak untuk bertanya tentang pakaiaan pemimpin, saidina omar pernah ditegur semasa mejadi khalifah, tp saidina omar beri penjelasan, dan rakyat puas hati.
    apa yg jumud?

    ReplyDelete
  28. Ye la kan...zsk69 memang bodoh.

    Adake dia kata ini saja isu PR...memang tk membaca dan tak sekolah zsk(bunyi mcm eskay je)

    PR membongkar dari sebesar2 isu hingga ke beg tangan. next bongkar berapa juta pula dibelanja utk seluar dalam rosmah...

    ini penting kerana perangai sama pernh dibuat oleh emelda marcos dulu...

    perangai pemimpin dajjal

    ReplyDelete
  29. http://loserbukanposer.blogspot.com/

    ReplyDelete
  30. Kak Mah dah serupa kadok naik junjung. Tapi tak le salah kat si kadok tu cuma yang dok junjung ngan dok buat junjung kat dia tu yang paling tak guna satu sen pun.

    Tambah2 yang pakat ada gelaran prof2 tu semua. Belajar tinggi kena berbakti dan mengumpul budi. Ni tidak...alih2 pakat berjuang untuk perut masing2.Tak takut langsung dengan hukum Allah, ke mana ilmu tu yang hampa bawa.

    Kalau nak ikutkan rasmi bini PM tak payah pun bawak beg tangan. Tambah2 beg yang mahai2. Ada akai ka nak tunjuk kat bini pembesar2 lain. Padahai memang hukum akai semua bini2 depa boleh pakai canggih dari yang dia dok bawak.

    Apa barang tayang kat rakyat!! Rakyat ni peduli apa hampa nak pakai apa, janji anak2 kami boleh makan. Yang rakyat marah pasai apa barang2 naik!!

    Bukan hen beg jadi ukuran tapi tu lah hakikat kayu pengukur yang dok ada sekarang. Beg tangan mahai2 pun buat apa kalau rakyat hang ada yang sekolah menengah nun di sekolah men. merbok ada yang tak tau baca, tak tau mengeja dan tak tau menulis...ada menteri2 pakat kesah.

    Kalau darjah 1 bolehla terima akai. Ni dah menengah. Kami ni rakyat miskin tapi tak la sebodoh sikadok dan kami tak sanggup dah tengok anak2 bangsa makin sari makin bodoh, dibodohkan oleh pembangunan yang bukan2 tambah2 sistem pembelajaran feudal..menjemukan.Yang dok pakat sebok nak bagi anugerah.Sikit2 anugerah, sikit2 anugerah. Bodoh punya kepimpinan.

    Guru tak boleh nak ajar, mak bapak lagi dah pakat2 susah. Kalau dulu2 mak bapak susah, anak2 berjaya membela nasib keluarga. Makin hari rakyat makin tenggelam punca selagi kita tak ubah pemerintah dan cara mentadbir negara.

    Bencinya hamba kak mah dok perjuang untuk permata negara. Buang masa, buang duit,buang tenaga kerja profesional. Dari jadi naib canselor turun pangkat jaga budak. Apa cerita!

    Teruskan perjuangan wahai orang2 muda.Lawan tetap lawan demi ugama, bangsa dan negara.

    ReplyDelete
  31. Anonymous10:30 AM

    erkkk,,, serupe je,, 2 kali 5,, x yh la nk kutuk2 org,, dr sndri pn x tntu elok lg

    ReplyDelete
  32. Anonymous6:11 PM

    pukimak. aku report blog ni kat mcmc untuk siasatan. berani engkau tuduh rosmah kesayanganku!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous1:19 PM

      Cukup cukup la buat perangai fascist....

      Delete
  33. Anonymous7:36 PM

    Pandai cari kesalahan, tak pandai memikirkan dan memperjuang untuk memperbaiki kekurangan yang ada baik untuk bangsa mahupun negara. Itulah Pembangkang di Malaysia kita. Dari berceloteh, baik membantu. Mungkin rakyat baru boleh tengok dari sudut positif dari memperjuangkan benda negetif. Renung2kan lah. Ikhlas, @hilmihilmi

    ReplyDelete
  34. Anonymous2:07 AM

    tuhan x ajar kita gadoh pasal duit... pasal politik... semua bingai... ikot sgt politik, demokrasi berpalimen konon... korg taw x dlm islam xda pn politik mcm nie... nabi dlu politik majlis syura, tegor menegor dlm 1 meja bulat, bkn 2 meja berbeza dan hentam keromo... selagi islam x bersatu,xkemane2 pn kite... pas umno same jea... dalam parti masing ada setan dan ada manusia... tlalu byk watak.. ada baeknyer kite ttpkan iman satukan islam dalam masjid...

    ReplyDelete
  35. Anonymous7:20 AM

    Siapa yang kata 2x5 ni?? Mana sama dia yang bersenang lenang dengan duit rakyat tetapi rakyat yang bersusah payah berjimat dan bercatu duit. Susah dan senang tu berlawanan, xkan jadi 'serupa je'.. berfikir dengan akal lain kali jgn hanya guna otak je.. lembu pun Allah bagi otak je, xde akal.. manusia yg guna otak tp x guna akal tu mmg la serupa je..serupa lembu..

    ReplyDelete
  36. Anonymous11:20 AM

    bagus dan tahniah...kami mau lagi..siasat lagi..ternyata rosmah lah 'imelda marcoss' malaysia..jangan kasik lepas..1malaysia kena kencing..

    ReplyDelete
  37. Anonymous8:33 PM

    kenape kerajaan x jalankan hudud??takut kne batang hidung sendiri ker??

    ReplyDelete
  38. Anonymous2:24 PM

    pasal pembangunan diri pown kerajaan jugak ka,,
    peluang pekerjaan ada,, itu pown kerajaan nak bagi depan mata,, orang indon gaji 2-3ribu boleh jer dapat.. orang kita?? menyalahkan kerajaan, biarlah ALLAH memberi balasan kepada sesiapa yang zalim,, cuma diri kita sendiri biarlah kita yang tentukan...

    ReplyDelete
  39. Anonymous1:47 AM

    lain je aku tengok beg dia dgn contoh yg ko tunjuk buang masa aku je la budus

    ReplyDelete
  40. saya bangga jadi pemuda peliwat..

    ReplyDelete
  41. alolo,,,, bg aku xde yg betul,,,, sapew yg diats semue nak ase lebih kesenangan,,, aku x yakin pon kalo pembangkang memerintah akan ade perubahan,,, lebih kurang jew negeri pembangkang ngn kerajaan skrang. ade susah ade senang. orng skrang leh pikir,,, bkan bodoh sngat,,,, kerajaan or pembangkang,,, semue jaga periuk nasik sendiri,,, rakyat yg ikut buta tuli jdi hamba....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous4:12 PM

      ko dah seleseker jadi hamba........

      Delete
  42. Anonymous11:00 AM

    Dimana mana pun bos ada kelebihan... dalam organisasi Syarikat..keluarga...politik.. mana mana pemimpin ingin mendapat kelebihan... Itu hak semula jadi yang telah dimeterai antara bos dan anak buahnya.... Sesiapa saja jadi bos pun akan dapat keistimewaan ini..

    ReplyDelete
  43. SAYAP-SAYAP KEBENARAN1:19 PM

    ramai dalam blog nie pencacai UMNOGOK..

    SEDARLAH KALIAN AKAN MUSIBAH YG AKAN BERLAKU JIKA KITA MASIH BERPEGANG PADA SISTEM KAPITALIS!

    ReplyDelete
  44. Anonymous5:23 PM

    Kalau makan duit rakyat je apa gunanya kan..

    Hanya Allah sahaja akan membalas perbuatan orang yang zalim..

    ReplyDelete
  45. Anonymous12:03 PM

    Dlm antara isteri-isteri PM Malaysia dari Tuanku Abdul Rahman sampai la ke DS Najib, Rosmah la yg paling menonjol dgn gaye mewah. Apa yg umum bercakap-cakap mengenainya mmg ada kebenaran. Rosmah ni mmg agak keterlaluan dlm segi penonjolan diri. Aku fedup jugak dgn cara dia, tapi nak buat camna kat Malaysia ni takde pilihan lain, pilih PR lagi hampeh.

    ReplyDelete
  46. Anonymous1:35 PM

    XKIRA PARTI POLITIK MANE2 PON...KALO DA BERKUASA MESTI LUPA DIRI...ORG MELAYU BERPECAH BELAH...BANGSA LAIN TEPUK TGN GEMBIRA..BETUL KATA DR M..MELAYU MUDAH LUPA...LOVE PEACE!

    ReplyDelete
  47. Anonymous3:10 PM

    Pernah tengok isteri MB Kelantan, ade dia pakai beg, baju mcm isteri MB2 Umno. Ade pemimpin yang tidak pentingkan harta, masih ade, sy percaya.. Klau xde, why not you be the first one that don't make money as the king in your life.

    ReplyDelete
  48. Anonymous3:34 PM

    tak dak cerita lain pasal beg nak bisinggg .....aku beli kat bini aku beg bonia pun tak bising.....ingatkan cerita kapal perang kaaa. oklaaaa blog hampassss

    ReplyDelete
  49. Anonymous1:26 AM

    hhemmm taulah isteri PM tapi masa time Mahathir dulu tak pun isteri dia pakai barang berjuta juta...macam Mak Rosmah nie. iishh mestilah bising sebab laki dia suruh ubah cara hidup yg memang dah x boleh ubah lagi dah...tapi bini sendiri taklak suruh ubah..ish ish ish.

    ReplyDelete
  50. Anonymous4:50 PM

    isteri PM terima hadiah yang begitu mahal, berjuta juta. ada kah itu dikira rasuah?? atau pun memang tak patut diterima. jasa apakah yang isteri pm kepada Berjaya? mengapa pula Robin Tan hadiahkah beg tu? sebab dia tu terlalu kaya?? duit kat bank tu dah penuh, dan dah tak boleh masuk lagi ke?? just donate to orphan house lah, semua org kan appreciate tu....

    ReplyDelete
  51. zsk69> bangang sungguh hang woi bagang tak pikir kah duit begitu banyak rompak kat mana juta -juta belanja utk be g tangan dan cincin pergh!!! camni pemimpin rakyat didahulukan???/ sapa sokong memang bagang betuii biar para pembazir rakan syatan perabihh harta negara hak rakyat miskinn manpuih pemimpin mcm nie lingkup negara...KALIH >>GULING>>>PRU 13 hidup rakyat..UNDUR UNDUR UNDURRR NAJIB...

    ReplyDelete
  52. Anonymous2:39 PM

    macam Qaseh bonda cakap la.. peduli apa derang nak pakai barang mahal.. tp biarlah rakyat x susah, ni barang naik,electtrik nak naik, kita rakyat kene dahulu kan..

    apa2 pon PRU nanti ngundi la sapa yg sesuai, tp aku lagi suka setiap 2x pilihanraya president parti bertukar.. lama sangat pegang kuasa jadi camni la..

    ReplyDelete
  53. Anonymous3:58 PM

    boss aku pun pkai birkin.. apa yg nk kecoh sgt.. klakar la korang ni.. ntah2 dia pkai birkin cap ayam.. bile dia yg pkai nampak la mahal.. mangkuk ayun.. ade jer salah org kau nk baca.. nak pelingkup negara sendiri.. dari lahir kau mkn subsidi kerajaan.. skrang kau nk cari salah kerajaan.. akai letak kt kepala lutut kot.

    ReplyDelete
  54. Anonymous9:15 PM

    anon 3:58 ni lagi bangang tak tau bezakan parti ngan kerajaan...
    Igt subsidi yg kerajaan bagi tu duit umngok ke?
    Klu bodoh jgn tunjuk kat org la... Nak jd pencacai pun biarlah hujah bernas. Wtf.

    ReplyDelete
  55. Anonymous8:13 AM

    bijak nya dy!!kau kata kalau nenek rosmah pakai beg birgin cap tiruan tapi kalu dy yng pakai nmpak mahal,,,so kalau p.m guna kereta mercedes yng mahal2 punya tapi yang pakai tu pm ,adakah kereta mercedes tu pun cap ayam??guna ilmu mantik lr ckit,nenek rosmah kan isteri pm,,x kan lr dy n pakai cap ayam punya brang,,pak cik yang jual air di tepi jalan pun skrng dh x nk pakai barng tiruan atau bundle,,nk cri jugak yg ori,ni kan pula nenek rosmah kesayangan kau tngok

    ReplyDelete
  56. Anonymous9:54 AM

    zk69 tu benggong sikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous2:11 PM

      bukan sikit manyakk menggong

      Delete
  57. Anonymous9:57 AM

    kalau kita mkn subsidi krjaan takkan kita tak lehh membantah itu namanya pak turut umno bolehlah

    ReplyDelete
  58. Anonymous11:01 AM

    tolong..aku nak beli sayur pn dah naik harga

    ReplyDelete
  59. Nama Bertanpa3:23 PM

    ayo.... apa nak heran. org korporat & kerabat korporat yg nak lubang bisnes kena lah bagi tu semer. Kalau x, x dpt ler bisnes juta-jutaan. ada org2 kerabat yg telah pecah lubang. Lalu, dia nak sembunyikan semula apa yg diorang habaq nih... kalau bab meludah ke langit mmg diorang sanggup jua.

    ReplyDelete
  60. Tu belum isu kasut mewah dia lagi tuh.. yg bertatah berlian.. ada org kata kasut dia sahaja ada dua tiga almari.. setiap kali pegi oversea mestia ada kasut berjenama baru yg dia beli.. sepender dan kutang yg juga diimport dari oversea tak tahu lak pulak berape harganya.. koleksi dah tentu beralmari2.. silap2 ada bilik khas kat wisma perdana yg simpang pakaian dalam dia saja..
    Ape la jenis manusia macam ni.. tak pikir ke dia ada lagi beratus rubu yg memerah keringat semata2 nak sekolahkan anak2.. yg mencari makan dengan mengutip sampah, bahkan ada yg lebih dhaif dari itu..

    Di Akhirat nanti macamana la dia nak jawab satu persatu soalan ttg harta yg dibelanjakan untuk peribodinya.. berapa harta dapat secara halal, dan berapa yg dizakatkan..

    Ingat .. harta2 itu bakal menjadi pembelit badan dan bahan bakar di akhirat nanti..

    ReplyDelete
  61. Anonymous8:40 PM

    dia nih mmg tak guna, menghabiskan duit rakyat.Laki bini mmg tak guna menyusahkan rakyat.
    Pru13 kita tumbangkan bn nih........ckp byk aku tak mau.

    ReplyDelete
  62. Anonymous12:17 PM

    Jangan marah bro,... zsk69 aku yakin dah termakan pil kuda satu kontena... tak perlu risau... memang kena mental dah agaknya... nak confirm betul2 kena jumpa pakar psikiatri(mental).. Kalu kita cakap betul2 pun memang tak guna ... cerita pun tak guna ... Cari C4 bagi makan zsk69 baru tau!!! Kekadang dia orang nie pun sokong sangat tu mungkin salah satu puncanya adalah terkena nasi kangkang ??? Kena jumpa bomoh lah!! Jangan dok merapu dalam niee...

    ReplyDelete
  63. Anonymous5:01 PM

    komen saya lari agak jauh dr komen2 yg lain. dlm gambar ni 'beliau' langsung tiada tudung/selendang di kepala. tp yg hairannya, kenapa beliau berselendang ketika berjumpa dgn pope benedict xv1? dia takut kt pope je tp x takut kat Allah yg menjadikannya. carilah pemimpin yg boleh membawa kita ke jln lurus, jln yg benar.

    ReplyDelete
  64. Azam Aziz7:18 PM

    bagi pecacai UMNO, bab fitnah liwat, video lucah, bangunan bodoh 100 tingkat, tangkap orang pakai dan jual baju kuning... yang ini mambagunkan negara. soal pemimpim yang merompak wang rakyat,. rasuah, salah guna kuasa.. tidak dipandang.
    tahap bingai antarabangsa...

    ReplyDelete
  65. Anonymous4:25 PM

    mmg bangang lah tu..zsk69 (nama punn 69-keluarga 69 kot)

    kalau beg RM1juta, baju berapa? jam tangan berapa? gelang berapa? rambut palsu dia tu berapa? seluar dalam? coli?. mekap?..... sekali jalan jer, dah RM200 juta? isu cincin jer dah RM60 juta.....

    cubalah bukak mata tu sikit jgn jd pengor!.... RM200 juta tu blh selamatkan berapa ramai anak yatim, dulu gomen tax 5% sekarang ni dah 6%. EPF pun nak increase contribution pekerja...dah lah cost of living mahal, nak sumbat lg dalam EPF (dah masuk dalam EPF tu siapa yg ambik?).... Pikir lah dulu...ntah2 ko nie antara yg pakai beg RM1 juta kot...

    ReplyDelete
  66. Anonymous9:23 PM

    encik2 tuan puan semua...baca sejarah apa yg perlu ada pada pemimpin...ada yg komen apa standard isteri pemimpin pakai beg tgn petaling street...baca sejarah khalifah awal itu lah pemimpin sebenar...tolong lah kalau anda seorang islam.

    ReplyDelete
  67. "Dan gambar-gambar Rosmah di bawah ialah bersama dengan beg tangan Birkins hadiah daripada Robin Tan, anak lelaki Vincent Tan kepada wanita pertama Malaysia."

    Tadi kata dapat hadiah..apasal kita do bising2 hehe... nie cerita picisan...

    ReplyDelete
  68. Anonymous6:13 PM

    Anonymous said...
    pukimak. aku report blog ni kat mcmc untuk siasatan. berani engkau tuduh rosmah kesayanganku!!!!!!!!!!!!
    6:11 PM --------------> KAHKAHKAH XLEH BLAH~!!! kau kena jilat ke ape ni kahkah

    ReplyDelete
  69. Salam,

    tak baik korang cakap kat zck69 mcm tu... dia tu bukan sakit mental atau gile.. dia tu dah tak bleh nak fikir secara rasional dan membezakan antara haq dan batil (hati gelap). moga Allah berikan cahaya utk dia... kepada bro zck69 : tolong jangan minum air yg ada semut kat dlm air tu... nnt cepat lupa dan melatah" hehe

    ReplyDelete
  70. Anonymous12:17 PM

    ape nak diherankan..belanje besa pun bkan org lain PM kesayangan kite jgk, Kak Ros PM 1malaysia terbaik, terhebat..abg jib tu bini die xbole wat ape..kah..kah..

    ReplyDelete
  71. Anonymous11:30 AM

    Cer pikir logik skit!!! Kak Mah dok pehabih duit
    kita(rakyat)..kita dok pakat sokong...
    mungkin yg kaya kot..sbb makin kaya!!!
    aku nie penah mkn nasi & garam waktu kecik2 dulu..tanpa lauk!! ader PM @ ADUN nak mai tulun...padehal dok kwsn BN time tur...hampeh..
    Cer tgk Tn Hj Nik Aziz.. cer tgk cara dia bpakaian.. ader ker brand POLO ke.. brand ARMANI EXCHANGE ker...etc(branded yer).. dia pakai serban ngan jubah..
    Hampa sume yg 'sokong UMNO & BN' cer try pie Kelantan tgk kat sana cam na..
    Pi sendiri ..cari sendiri umah Nik Aziz...
    Aku cabar tgk cme...
    'PAS' is the best way of politic....

    ReplyDelete
  72. Anonymous12:38 PM

    satttuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.... terang2 kene kencing lg mau nganga.. mmg steady org umno!.. gua suspek lu org jo!.. skali lagi.. satttuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....

    ReplyDelete
  73. Anonymous1:58 PM

    kita haruslah dulu berfikir, seblum berkata-kata, kenaper perlu membazir sedangkan rakyat miskin papa kedana...jgn biar mereka mkn pasir dek kerana papa kedana di bumi Malaysia!!

    ReplyDelete
  74. Anonymous2:32 AM

    kenapa najib x suruh rosmah pakai tudung.....semak aku tgk kepala sarang tebuan tu....

    ReplyDelete
  75. Anonymous4:54 PM

    Tadi kat atas ada orang miskin mengeluh (mungkin orang PKR/PAS) miskin terhegeh-hegeh jadi nelayan ke laut cari rezki tak terbanding dengan Rosmah yang belanja besar.

    Heran sungguh yg miskin tu anak berbelas-belas...SENDIRI MAU INGAT LAH.

    ReplyDelete
  76. Puspawngi , anda tolol. bila isteri PM terima hadiah semahal itu, si pembeli mesti akan minta project. Baca dan baca agar minda anda terbuka

    ReplyDelete
  77. Anonymous5:10 PM

    Siasat jangan tak siasat, undang2 tidak mengenal kedudukan. kalau undang masih pilih bulu bererti undang2 itu diamanahkan kepada orang yang zalim

    ReplyDelete
  78. Anonymous9:46 AM

    Nak siasat macam mana beb, asyik tutup fail je n tak ada bukti setiap kali kes disiasat., bengang aku macam ler menteri malaysia ni macam malaikat.

    ReplyDelete
  79. Anonymous8:46 AM

    test

    ReplyDelete
  80. Anonymous10:29 AM

    terpanggil utk komen.. tak kira lah kita nie penyokong mana2.. tp kita cuba buka minda.. apa yg Islam ajarkan, pemimpin yg adil adalah pemimpin yg sentiasa ambil berat akan hal rakyat2 nya.. tiap kali makan, ingat rakyat2nya, tiap kali nk tdo, ingat akan rakyat2nya.. tidak bermewah2 dan tak bermegah2 dgn kuasa yg ada.. mmg diakui zaman skrg org nk rebut kuasa sbb nk hidup mewah (tp ramai juga yg dilihat masih adil dlm menjalankan tugas).. bila ada kuasa, boleh buat apa saje, sbb syaitan dh merajai diri..nauzubillah..

    cuba kita renungkan dan bandingkan dgn diri kita.. adakah kita tergolong spt beliau? kita ambil yg baik shj dan yg buruk kita jadikan sempadan..

    bg sy tak salah jika isu ini dbangkitkan kerana rakyat ada hak utk bersuara, tp tak perlu la kita mengutuk beliau itu dan ini kerana kita tiada hak utk menghukum manusia..

    anoy 4.54 PM, miskin atau kaya bukan pd parti.. Allah yg berikan.. rezeki semua dr Allah.. jgn lupa yg anak2 itu pun rezeki..

    Moga kita semua dpt buka hati minda dan menilai mana yg baik dan buruk.. Bukan terlalu fanatik dgn sesuatu perkara..

    Wallahu a'lam

    ReplyDelete
  81. alahai...bodoh2 jek pemikiran pembangkang ni...pasal beg pon kecoh ka?..cubalah cite pasal tok aziz nk keluar pas ke..anwar benci org kelantan ke,hadi awang yakin BN menang..kn best dgr...lepas ni wtlh cite sal beg "SWAN" bdk sek plak k?..mahal jgk 2..haahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous6:36 PM

      p suruh rosmah pakai beg skolah swan jadikan handbag, kmpom ktorang sume x kata dia joli pakai duit rakyat

      Delete
  82. Anonymous2:42 PM

    para penjilat dan pencacai umngok memang tinggi betul tahap pemikiran mereka ya. berjuta2 duit dorang dapat agaknya setiap bulan.

    ReplyDelete
  83. Anonymous6:42 AM

    Bila melayu kutuk melayu... dah macam tak ada melayu yang elok pulak.... :)

    ReplyDelete
  84. Anonymous11:55 AM

    @zsk cara kau balas komen pun macam orang tak perpelajaran, aku doakan anak kau dan cucu kau hisap dadah jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous6:33 PM

      haha jahat sungguh doa tersebut..tapi kan, rasa mcm nk aminkan je..aminnnnn..

      Delete
  85. Anonymous3:32 PM

    ni isu remeh la.....lagi pun hadiah. kalau setakat isu handbag ni, baik tak yah nak discuss la..nampak sangat mental pembangkang masih kolot. Cari lah isu lain. walau pun aku ni tak berapa sokong government, tapi benda mcam ni kira remeh.. Cuba la cari isu lain, isu ekonomi ke, pembangunan ke, public transport ke, education ke. Kalau settle isu handbag ni pun. lepas tu habis macam tu jer...cuba la tengok negara luar berpolitik. tak da pun benda2 cam ni. confirm mental org mesia masih 3rd world

    ReplyDelete
  86. transformer2:30 AM

    Teringat aku cerita khalifah Umar tentang lampu yang digunakan untuk hal-hal pentadbiran dan lampu untuk urusan keluarga. MasyaAllah, dalam bilik yang sama ada dua lampu. Satu untuk urusan kerajaan dan satu lagi untuk urusan keluarga.

    ReplyDelete
  87. Anonymous4:01 PM

    AKU RASA GENG PENGAMPU NI PATUT DIBERI JUS BAIK PUNYA. JUS NI AKU DESIGN SENDIRI UTK ORG BINGAI MCM SKZ69 DAN SEWAKTU DENGANNYA. JUS TAHIK KERBOU.APE MCM CANTIK TAK????

    ReplyDelete
  88. Anonymous9:34 PM

    kau pun satu bahlol dj.heatker... apa la nasib kau jadi manusia bahlol...

    ReplyDelete
  89. Anonymous10:32 AM

    Memang betul..pembangkang ni takdak cerita lain ke?ceritalah apa perancangan kalau berjaya ke Putrajaya (itu pun kalau...beranganlah)..Chegu Bard boleh jadi Menteri Penerangan sebab dia suka melalak...membohong..mengampu AlJuburi...ampu lah..

    ReplyDelete
  90. Org umno akan kata, "biaq pi kat dialah asai jangan jentik telog aku sudah.."

    ReplyDelete
  91. Anonymous1:27 PM

    walau pun aku x suka si rosmah ni tp bg aku sal beg ni aku x de masalah....uollss biar lar...nama lagi org kaya... x kan nk pakai beg murah2....ni pun korg nk kecoh....aduhaiiii

    ReplyDelete
  92. Anonymous2:38 PM

    ***walau pun aku x suka si rosmah ni tp bg aku sal beg ni aku x de masalah....uollss biar lar...nama lagi org kaya... x kan nk pakai beg murah2....ni pun korg nk kecoh....aduhaiiii***

    (aku balas)
    kalau rakyat biasa yang kaya tidak mengapa bro...tetapi ini isteri pemimpin negara Malaysia..Asal bangang sangat ko ni benda mudah macam ni tak boleh nak fikir...

    ReplyDelete
  93. Anonymous3:20 PM

    kalu dia lalu duduk sebelah aku pegang beg tgn tu (sambil niat nk menunjuk), mungkin dia akan menanges air mata darah sbb aku langsung tak amik kesah n tak kenal sgt brg2 berjenama n beg tgn ni. padan muka kau! hahah
    *elleh.. ape kau kesah sgt nk pakai yg berjenama? asal elok n dpt dipakai, dah cukup memadai aku rasa. apelah ade sgt pada harta dunia ni. mati besok, ditinggalkan jgk..

    ReplyDelete
  94. STUDENT UiTM..3:19 AM

    Apa beza negeri bawah Pas dgn bawah UMNO??? sejarah kelantan, lbih kurang 20 tahun dulu bertukar tangan, duit dlm akaun kerajaan negeri, KOSONG... Hutang berjuta-juta, n ada jugak yang hutang dengan kerajaan negeri, tapi dikira langsai oleh menteri besar, tahu apa yang jadi? pemilik2 syarikat tu yg tolong balik naikkan kerajaan,

    Cakap pasal ZAKAT, utk pelajar UNIVERSITI DIPLOMA kerajaan negeri bg zakat RM1700 seeorg pelajar & RM2500 utk ijazah, berbanding negeri2 lain yg hanya ratusan ringgit. BUKTI zakat mengalir ke jalan yang betul. Negeri lain xde rakyat? Zakat ke mana???

    Terengganu-semasa PAS pegang, masih xd arak, slpas UMNO ambik, terus bersusun arak kat bawah tangga pasaraya.. mmg HARAM utk bekerja, 10 golongan terlibat dan dipersoalkan kelak,.. pernah difikirkan?? buka la mata, tgk beza, n saya? hanya student sweet 19 ag, tapi dgn buka mata, saya xtertipu, EMPAT tahun sy bekerja untuk BELAJAR sampai sekarang di IPTA, ada orang nak tanya??? xd kan??? so??? mana kerajaan yang patot membantu???

    ReplyDelete
  95. Anonymous1:00 PM

    Kalau bini PM UK bergaya macam ni...laki dah kena grill kat parlimen. lepas tu letak jawatan. Kat Malaysia. Tak payah jawab pon. Rakyat Malaysia belum matang. Politik Malaysia ala zaman batu.

    ReplyDelete
  96. Anonymous5:33 PM

    oi badrul masuk bakul angkat sendiri lah kau..pejuang konon!! kau tu duduk dalam parti anwar kapir parti mata satu lagi kau byk cite.. konon kau mcm pejuang.. pejuang ape dok sokong kafir harbi!! keje nk mencari salah org je lah kau.. penyokong parti dajjal.. saudara2, cuba kita amati betul2 lambang keadilan tu ape? tgk n fikir dalam.. mcm mata satu ke bulan sabit?

    ReplyDelete
  97. satu utk kamu(rakyat) satu juta utk aku(najis&rosmau)p.ramlee dh sedarkn dh dri dulu lg nasib baik dia tkde lg klu tk dh tentu dia akn jd PM seumur hdup hehehehe alif min nun wau tu sarkas!!!

    ReplyDelete
  98. Anonymous2:12 AM

    nie laa baru betul first lady.... kena bergaya... baru boleh jadi hebat.... ko org pe hal nak jeles2.... dah tak mampu... jgn nak kutuk2.... jadi pemimpin mesti kena tunjuk brand.... baru setanding dgn orang putih... pe laaa... yg ko org sokong pembangkang wat pe... depa mana ada duit... nak kaya kena sokong UMNO... BN... baru laa melimpah ruah duit masyuk....

    ReplyDelete
  99. Anonymous10:04 PM

    adoyai korg ni...
    name pun bini pm..
    klu miskin x payah jadi bini pm..
    dah sah2 org tu kaya, suka hatilah nak bli apa..
    korg confirm ke yg dia guna duit rakyat..
    entah2 dia simpan duit sbb nak bli, mane korg tau...
    main ikut sedap mulut je..

    ReplyDelete
  100. Anonymous3:20 PM

    yang salah tetap salah..yang betul tetap betul..tak kesah lah pembangkang ke kerajaan yg buat salah..yg penting kita sama2 menegur jika pihak tersebut menbuat salah..kita sebagai rakyat harus bijak dlm berfikir..tidak ada benda yg sempurna didunia ini..

    ReplyDelete
  101. Anonymous12:35 PM

    memang ada isu tetapi sayangnya pendekatan kurang kelembutan dan hikmah..kalaulah kita selusuri cara nabi berdakwah..alangkah bahagianya..yang pasti kita umat islam yang satu...contohilah Akhlak Rasulullah..

    ReplyDelete
  102. Seri Puteri Norishah2:38 PM

    Mungkin saya akan dapat hadiah beg tangan lagi mahal dari Rosmah jika saya menjadi isteri perdana menteri malaysia nanti..hehe

    ReplyDelete
  103. Anonymous5:36 PM

    Pasal beg lah, pasal cinicin lah....benda2 mcm ni pun nak jadikan modal politikus... tak de citer lain ke ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous6:23 PM

      Pasal sex lah, pasal bontot lah....benda2 mcm ni pun nak jadikan modal politikus... tak de citer lain ke ????

      Delete
  104. Anonymous9:41 AM

    i just browse about handbag,suddenly i found this blog,and made me interested to read this blog what is it about..for me,since i am still young.but i can give my opinion too..for me,tak salah if ssorg tu nak guna any brand that they want.it doesnt matter.tidak wujud pun masalah besar dalam hal2 mcm nie.kekadang sesama islam kita suka mencari masalah dengan sesama islam,masing2 mencari kesalahan orang lain,tidak pernah tahu muhasabah diri sendiri dulu.small thing make like its a big things.kalau mahu cakap pasal perjuangan.masing2 perlu berjuang.xkira lah muda atau tua.tak perlu tanya/ckp aku dh berjuang.berjuang dgn apa??dgn mengutuk di blog saja kah??puas kah?ke dapat dosa je.tak kira muda atau tua.sesama islam kita perlu bangkit,jgn pula kita jd boneka kelak.bumi sendiri dipijak penjajah.kita perlu sedar.kau kutuk sana,situ.ape kau dapat??kepuasan atau dosa?pahala dicari.bangkit berganding bahu sebelum kita jadi makanan org yg xbertangunggjwb kelak.sedarkah kita,kita hidup sebumbung,satu malaysia.satu bumi.dan kita tak kemana perginya.muka bertemu muka juga.makan satu gerai juga.tak perlu menunding jari kpda org lain.its what i think..we need to wake up and wake up.dont make them fool us around.bersatu berganding bahu.bercerai roboh.bersatu teguh.

    ReplyDelete
  105. Anonymous4:09 PM

    http://www.mudah.my/Hermes+birkin+handbag-12931266.htm

    ReplyDelete
  106. Anonymous2:20 PM

    hahaha...
    attan taak kessah...

    ape ade hal ngan beg tangan....
    kan sport toto dan genting beserta star cruz tu ada hubung kait ngan najib sejak die kecik lagi... (ups...) terlebih sudah...

    biarkan diorang nak pakai branded...
    biarkan.. kita tetap disuruh untuk berhemah tika berbelanja..

    klaka la malaysia ni... huhuhu...

    asalkan boleh cari rezeki halal untuk anak istri cukup lah beb...

    nak sembang halal haram, tak layak sebab malaysia tak laksana hukum hudud bro...

    ape ape hal pon PRU13 akan wat mate rakyat malaysia terjegil, mulut terlopong, sebab ia akan lebih grand dr PRU sebelum2nya...

    pada semua Jemaah Islamiah, saya harap, kita ingat balik pada pegangan kita yang mula2 skali... peganglah Al Quran dan Sunnah Rasulullah yang dicerahkan oleh As Sunnah wal Jemaah (permuafakatan Alim Ulama yang Muktabar), dengan kuat agar kita semua diRedhoi oleh Nya...

    Islam adalah Syumul dan ia bukan bahan gurauan...

    mati itu benar..

    neraka itu benar..

    syurga itu benar..

    semoga pekara remeh ini dapat memberi pelajaran pada yang mencari pelajaran dalam hidupnya..

    coretan marhain dari:

    ...Budak Bukit Cari Simpang...

    ReplyDelete
  107. nasuda12:50 PM

    kalau aku kaya agaknya nak gak pakai begtangan mahal2..huhu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous6:12 PM

      kalo guna duit dari usaha sendiri, xde hal..beli 10 pun xde org nak kecoh2..

      Delete
  108. gud2 je pembangkang punye post ni.. pastu yg bantai nye pn penyokong si pembangkang... dh kene tangkap khalwat... ape cer??! smpai 20minit nak kene bukak pintu plak.. asal? tgh bogel ke time tu..klu borak2 je, rasenye 1minit pn leh bukak pintu... pastu berdua2an dlm bilik.. asal x bwk bini ko skali.. salah ke.. bini org tu.. dh besar pn xleh pikir.. skrg dh malu.. sebok2 lak kuar paper.. blah r ko..

    ReplyDelete
  109. Anonymous12:10 AM

    Assalamualaikum,cuma nak cakap sebab tulah duit rakyat lesap. sebab semua Rosmah guna nak beli beg mahal2, barang mahal2. lepas tu barulah keluar isu rakyat menderita, miskin. yang sokong umno tu pemikiran lagi kolot.Masih tak matang macam budak2 pastu lgi nak sokong rosmah yang dah perabihkan duit rakyat. Duit rakyat tu duit sape? duit kita semuakan.seronoklah korang sebab Rosmah dah guna duit kita sebab nak beli cincin beg bagai? duit tu sepatutnya digunakan untuk bantu rakyat yang miskin/tak mampu atau buat amal jariah sedekah dekat palestine yang lebih memerlukan tu hhaa.. sepatutnya kalau dah jadi bini pm, tunjukkanlah sikap yang patut dicontohi. Ini tidak lagi perabihkan duit rakyat ade, belajar tinggi tapi bodohnya lebih menonjol. cakap sini pun tak guna sebab otak masing2 tak matang lagi.Maafkan saya kalau ada salah dan silap. -,- CheGuBard, teruskan perjuangan anda untuk menegakkan kebenaran! masih ramai yang support che gu. Assalamualaikum ;)

    ReplyDelete
  110. Anonymous3:27 PM

    Apsal Sport Toto belikan beg tangan Hermes utk Rosmah..pe dia buat utk Sport Toto....pe lg SPRM tak nak siasat ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous6:10 PM

      mane buleh siasat tokey sendiri..tunggu PR memerintah, baru buleh siasat

      Delete
  111. Salam, Allah akan buka pintu hati bagi orang yang dia mahu. Cakap macam mana pun, kalau dah hati gelap, tetap xle nak nampak. sebab apa xle nampak? sebab Allah nak biarkan dia dalam kesesatan dan Allah nak bagi balasan yang cukup2 nanti. Kita ni yang kata betul, adab bicara kena jaga, jgn jadi macam depa, yg kita kata x betul. Ingat satu ja, kita cakap yg hak, depa xle terima, sbb Allah nak bagi depa lebih sesat. Usaha kita dakwah dan terus dakwah, cakap dan terus cakap. Semua bermula dengan diri sendiri. Perjuangan agama bermula dari rumah, tengok anak bini dulu, ikut Islam secara total atau separuh. Kalau separuh gak, lebih kurang ja la.

    ReplyDelete
  112. Anonymous11:29 AM

    kalau duit sendiri, hasil titik peluh sendiri xpe..xde sape nak kisah....tp duit rakyat jgk yg dibelasah..

    ReplyDelete
  113. Anonymous4:45 PM

    BONTOT TETAPPPP BONTOT KEH KEH KEH ...Parti Kencing Rakyat...

    ReplyDelete
  114. Semoga UMPORNO dan BN jahanam, dengan haram jadah nya sekali.

    ReplyDelete
  115. Anonymous9:20 AM

    wahai orang2 melayu dan umat islam.. baik kite bersatu.. lupekan pasal politik.. korang nak orang cine berkuase kat malaysia ni ker? diorang suke tgk kite orang melayu pecah belah mcm ni.. skrg ni tgk orang islam lebih rela dok semeje ngan pemimpin cine berbanding melayu.. tak sayang negare ker.. kesian anak cucu kite esok kalau diorang terpakse merempat kat negare sendiri kalau pemimpin cine mcm guan eng tu yang memerintah.

    ReplyDelete
  116. Anonymous11:46 AM

    sory kacau, bg saya...itu masalah dia(rusma) atau sesape pun dlm dunia nilah nak pkai beg semahal manepun tp yg penting dia x nyusahkan org! klu ko benar nape x jumpe je rusma depan2 abis cite...main belakang2 ape kes? gaduh jer kejenye.... org benar suke gaduh ke? mslh tul lah!

    ReplyDelete
  117. Anonymous2:23 PM

    rse u all sume cm sme je ..xkre la pr ke umno ke ... bole nk ade opinion msing2 tpi bpikir la dulu ... kita duduk atas bumi Allah .. dari u all pertikaikan spe nk pimpin ngre bek u all sebokkn diri ats sejadah .. bkn maki sne cni ..buat malu jer .. dunia hnye pnjman .. bina la jambatan ke syurga :) bumi da smkin uzur .. law btol dia seleweng .. bia la .. urusan dia akn selesai kt akhirat nnti .. so jgn la rsau pd yg xpuas hti .. as slm ..

    ReplyDelete
  118. Anonymous1:56 PM

    Pa hal pun...yg otak udang je ...yg ....malas nak ckp...nak kata miskin..ramai gak selamba je s3..budak2 dah ilek je naik moto..byk gak duit mak bapak diaorg..yg bingai je kot yg x mampu lg kuar dr kepompong kemiskinan

    ReplyDelete
  119. Anonymous7:06 PM

    sy sayang rosmah.. rosmah adalah lambang jimat cermat rakyat Malaysia, dia kumpul duit sejak kecik.. tak pelik pun kalau dia nak beli emas satu gunung pun tak heran. dia memang dah kumpul duit sejak kecik.. tah brapa billion tah dia dpt kumpul duit sejak kecik tu... lalalala

    ReplyDelete
  120. Anonymous7:29 AM

    kak mah selalu buat saya bangga jd rakyat malaysia.haktuih.

    ReplyDelete
  121. Anonymous2:38 PM

    Anwar Ibrahim punca Rosmah pakai Birkins.

    ReplyDelete
  122. memperagakan dan bermegah dan bermewah dengan harta2 rakyat..nilai bg seorang rakyat malaysia hanya rm500 jika dibandingkan dengan kasut dan bag tangan RM ..jauh sekali...hinanya rakyat malaysia di perdayakan mereka..

    ReplyDelete
  123. Anonymous1:26 AM

    bukak minda tu luas2 , jangan jadi bodoh . kita smua hidup susah , pemimpin sedap2 berjoli guna duit rakyat . siapa yg tak kisah tu agaknya duit kiau berjuta agknya . narrow minded ppl

    ReplyDelete
  124. Anonymous4:22 AM

    SALAM SEMUA YG BERAGAMA ISLAM YG BACA LAMAN NI. HANGPA PENAH DGR TAK YG ALLAH MENGHITUNG DARI SEKECIL2 KESALAHAN HINGGA KE SEBESAR2 KESALAHAN? BGT JUGA DGN KEBAIKAN. JGN ATAS ALASAN PERJUANGKAN PARTI HANGPA NAK MAKI2, CARUT MARUT TAK TENTU PASAL. ITU JELAS MENUNJUKKAN KETIDAKPROFESIONALAN HANGPA. JUGAK SECARA TAK LANGSUNG TUNJUKKAN LEVEL IMAN HANGPA. ISLAM AJAR MAKI2 KE? JGN CKP BYK LA... DLM SOAL BUSINESS ISLAM MMG X ADA RASUAH TP SKRG, KEADAAN DAH LAIN. BKN AKU SOKONG RASUAH TP KALAU HANGPA LIBATKAN DIRI DLM BUSINESS HANGPA AKAN PAHAM. SEKADAR NIAGA NASIK LEMAK TEPI JLN PUN KENA BG DUIT KOPI KAT DB.... INIKAN PULAK BUSINESS MILLION BILLION. HANGPA NI ASYIK MELALAK JE HANGPA TAU APA? AKU TAK HERAN LA PASAL BEG TGN KE, KASUT KE, DAH NAMA 1ST LADY, TAKKAN HANGPA NAK SURUH DIA BERBELANJA MCM HANGPA? ELAUN2 DIA YANG BYK TU DIA KENA FRAMEKAN KE?? TOLONGLAH BUKAK SIKIT MINDA HANGPA. KALAU BUSINESS WOMAN BERBELANJA HANGPA KATA DUIT DIA. KALAU ORG POLITIK HANGPA KATA DUIT RAKYAT! DEPA TU ADA BUSINESS SENDIRI! AKU RASA HANGPA YG MELALAK KAT SINI BKN ORG BUSINESS SBB TU BECAKAP MCM TONG KOSONG! KALAU ADA PENYELEWENGAN SILA BUAT LAPORAN POLIS. NAK CARI PEMIMPIN 'SUCI'? HAH! JLN LA...!!! PERJUANGAN UMNO KOSONG? ORG UMNO BODOH? SBB PEMIMPIN2 UMNO LA HANGPA BLH BELI S4 S5 DAN ENTAH APA2 'S' LG SORG SEBIJIK SKRG! PESAN AKU, FIKIR SBLM BCAKAP, BETINDAK. SILAP2 ARI BLN, SOKONG JERUNG KELAPARAN, DGN HANGPA2 DGN AKU2 HILANG TANAH AIR! KALAU HANGPA ADA ISTERI, CUBA TANYA DIA, MANA DIA NAK KALAU HANGPA NAK OFFER, HANGPA SEBUT HARGA SEKALI. HANGPA CERITA SEDIKIT PASAL BRAND TU. HANGPA TGK, DIA NAK PILIH LV KE, DIA NAK PILIH BEG MENGKUANG YG HAMPA BLI KAT PASAR MLM TU? HANGPA PUN AKU SURE PUNYA NAK BRAND YG BAIK2. DAH, JGN NAK MELALAK. PI BUAT KERJA! CARI DUIT! BLH KAYA! BLH CONTROL EKONOMI NGRA! JGN PANDAI KUTUK ORG SAJA! MALU KAT BGSA LAIN YG DOK TUNGGU PELUANG!

    ReplyDelete