Tuesday, March 03, 2009

KJ pembawa budaya samseng ke Parlimen


Minggu lepas kawasan keselamatan Parlimen Malaysia telah dicemar oleh pemuda Umno Selangor yang menerobos masuk ke dalam dan dengan sombong berkelakuan samseng mengepung YB Karpal Singh dan kemudian hendak bertumbuk bila cuba dileraikan.

Pasukan samseng yang diketuai oleh anak Omar Din iaitu Megat Zulkarnain Omar Din dengan begitu sombong mengepung Karpal yang tidak mampu bangun tetapi hanya duduk dikerusi roda.

Peristiwa ini kononya ekoran kenyataan Karpal yang mengatakan "PEMUDA UMNO CELAKA". CheGuBard juga tidak setuju dengan kenyataan Karpal tersebut namun tindakan samseng lebih lagi di parlimen itu amat memalukan.

Ini zaman maju pertempuran harus berdasarkan debat, idea (otak dan pemikiran) bukan lagi zaman rimba yang orang bertarung menggunakan siapa kuat dia raja. Jika tindakan kumpulan pemuda 'ganas' itu direstui oleh Pemuda Umno Nasional maka kita mampu memikirkan tahap minda mereka. Tindakan ganas itu bukan kerana tekanan, pemuda Umno tidak tertekan lagi, mereka masih boleh bermewah menggunakan jentera kerajaan, kenyataan karpal boleh dijawab sewenang wenangnya di media yang ditungggangi.

Amat menarik kata 'pengganas' pemuda Umno di parlimen yang mengatakan Pemuda Umno pantang dicabar ? Sanggup membela bangsa, agama dan raja - raja Melayu....

Kepada anak Omardin (dan kuncu-kuncu), cheGuBard cabar
  • bangkitkan pemuda Umno sesamseng mungkin membela Bahasa Melayu yang semakin menjadi bahasa pasar.... gerakkan seramai mungkin 'anak buahmu' (jika ada) untuk turun sama berdemontrasi pada 7 Mac bersama pejuang bahasa yang lain...takkan nak hujah demonstrasi bukan budaya kita lagi...
  • pergi kepung Dr. Mahathir yang pernah menyumbang jasa menghina dan meruntuhkan kedaulatan serta kekebalan Raja - Raja Melayu...
  • bab agama ini pergi tanya Khairy Jamaluddin apa isterinya Nori buat dengan pertubuhan IFC (melalui sister in Islam) yang kemudian Khairy pula berpura jadi hero agama, bangsa dan negara
  • pergi kepung dan tanya Khir Toyo berapa banyak tanah rezab Melayu yang di gadainya tak berganti dan minta dia bertanggung jawab kerana pencerobohan tanah, perobohan surau, merobohkan rumah Melayu demi memenuhi hasrat tauke yang majoritinya kebetulan bukan Melayu....
Tahu jawapanya...pasti kamu tidak berani .....

Maka kamu tindakan kamu hanya mengundang ketawa...

Paling dikesali ialah pasukan keselamatan parlimen dan polis. Hari ini kononya Polis mengeluarkan kenyataan bahawa tak boleh masuk parlimen tanpa dipanggil. Bagaimana dengan kejadian ketika secara aman memorandum BERSIH hendak dihantar ? dan bagaimana ketika Parlimen membenarkan kumpulan berbasikan memasuki dewan serbaguna tetapi polis halang, ketika penutup Rakyat Pengayuh Perubahan ?

Sebenarnya apa yang terjadi ialah semua ini merupakan tunjuk kekuatan oleh YB Khairy Jamaluddin menjelang pemilhan Pemuda Umno. Dia kemudian membawa masuk pemuda walaupun tanpa tali leher dan memenuhi kod pakaian tetap lepas masuk untuk membuat sidang media bersamanya.

3 comments:

  1. Aku berani jamin mereka UMNO/BN tidak akan mahu untuk berdebat.Tunjuk samseng mereka ini memang cukup gagah.Pemuda UMNO adalah samseng yg ada lesen kebal.Aku sokong cadangan chegubard di atas.Aku pun dah makin membenci dgn sikap pemuda UMNO.Kerana mereka kini nak masuk di Dewan Parlimen pun dah semakin susah.Ini semua angkara Pemuda UMNO.Dewan Parlimen cukup mulia.Be profesional la Pemuda UMNO.

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:46 PM

    Omardin nie bukan guru silat yang tempang tu ke ?.... dia musuhi Arwah Ust. Hanafi..... malah ada yang kata dia yg santau arwah ust.....

    ni anak dia pula nak jadi hero

    ReplyDelete
  3. Kimanis5:42 PM

    Karpal (Sing is King) yang korang puja-puja tu la kepala samseng.. ini la orang melayu sekarang.. jadi pak turut je. bodoh..

    ReplyDelete