Tuesday, November 25, 2008

Kongres KeADILan kongres terbesar raikan kemenangan rakyat

Parti Keadilan Rakyat (keADILan) akan menganjurkan Kongres Tahunan pertama selepas kemenangan terbesar kuasa rakyat pada 8 Mac lepas. Kongres Parti Keadilan Rakyat (KeADILan) yang bakal berlangsung pada 28 hingga 30 November ini adalah kongres terbesar dan bersejarah untuk meraikan kemenangan rakyat. Kongres di Stadium Melawati ini akan menjadi himpunan perpaduan terbesar rakyat Malaysia.

Seramai tidak kurang dari 4,000 perwakilan dan pemerhati dijangka menghadiri Kongres ini dan tidak kurang dari 20,000 orang akan menghadiri ucaptama Saudara Anwar Ibrahim pada 29 November jam 8.00 malam di Stadium Melawati, Shah Alam.

Perbagai isu akan digarap dan dibahaskan termasuk isu 16 September, isu bahasa, ekonomi dan prestasi pentadbiran kerajaan PR khususnya Selangor.

Seluruh rakyat Malaysia juga dijemput sebagai pemerhati 'umum' untuk mengikuti kongres tersebut.

Gerai Rembau di Karnival Rakyat

Seiring dengan itu akan diadakan satu Karnival Rakyat. Selain dari gerai jualan dan pameran, Karnival Rakyat yang diadakan di luar stadium sepanjang kongres berlansung turut menampilkan persembahan kebudayaan perbagai etnik dalam negara ini.

Bahagian Rembau akan membuka sebuah gerai dalam karnival tersebut. Semua dijemput ke Gerai Bahagian Rembau. Pengunjung ke gerai akan disajikan Pameran bergambar yang mengenengahkan aktiviti keADILan di Rembau. Turut diadakan ialah jualan amal. Di mana hasil jualan tersebut akan disalurkan kepada Pusat Khidmat Rakyat Rembau bagi menampung aktiviti bantuan dan kemasyarakatakan yang sememangnya menjadi teras utama aktiviti keADILan di Rembau.

Perbagai barangan boleh didapati dengan harga lebih murah dari pasaran seperti 'Butterfly Masagger', Jus Manggis, Tshirt Reformasi dan perbagai cenderahati. Kepada sesiapa yang ingin menyumbangkan Pakaian Terpakai, Alat Permainan Terpakai, peralatan sekolah (beg, kasut dan buku) juga boleh berbuat demikian di gerai tersebut. Barangan tersebut untuk disalurkan kepada mereka yang benar - benar memerlukan.

10 comments:

  1. yeee.... mesti ada konsert tunjuk bontot punyeee.......

    ReplyDelete
  2. Majlis Minum Petang Bloggers Di Shah Alam




    Perkara - Jemputan ke Majlis minum petang bloggers (sempena kongres PKR)




    Tempat - Restoran Kasih, Shah Alam (Belakang TESCO Melawati)




    Hari dan waktu - Sabtu (29hb.November,2009) jam 6 petang.




    Berminat sila hubungi matcomot di nombor - +6016 231 9911




    Semua bloggers dijemput menyertai majlis.

    ReplyDelete
  3. Anonymous8:42 AM

    apa barang bro....
    semut lagi ramai daripada orang yang datang...
    mana penyokong ko...???

    ReplyDelete
  4. Anonymous8:55 AM

    kata untuk kemenangan rakyat...
    tapi rakyat sendiri tak datang pun ke karnival tu...
    semut lagi ramai
    yang datang ke karnival tu....
    ape cite...?

    ReplyDelete
  5. Anonymous5:39 PM

    Cadangan kepada bakal PM kita..Anwar IBrahim

    1. Nanti hapuskan semua biasaiswa kepada orang-orang MELAYU kena bagi samarata dan berdasarkan merit.

    2. Hapuskan MARA kerana hanya beri keutamaan kepada org MELAYU.

    3. Hapuskan konsep UNIVERSITI BUMIPUTERA di UITM..

    4. Minta semua masjid dan surau jangan pasang speaker diluar nanti org bukan melayu terganggu..

    5. Benarkan semua TOKONG,GEREJA dan KUIL dibina di tanah kerajaan dan jgn lupa beri peruntukan.

    6. Oleh kerana mendapat 2/3 majoriti nanti di PRU13,tolong hapuskan Artikel 153 dan Artikel yg mana YDP Agong ada kuasa beri permit,biasiswa dan apa-apa yg menunjukkan ketidaksamarataan.

    7. Hapuskan Artikel BAHASA MELAYU sebagai bahasa rasmi dan AGAMA ISLAM sebagai agama rasmi kerana semua kaum dan menuntut hak samarata..

    8. HApuskan semua sekolah kecuali sekolah kebangsaaan.

    9. Hapuskan semua kouta yg melibatkan MELAYU supaya lebih adil,ISLAM itu adil.

    10. HApuskan AKTA HASUTAN,ISA,KERAHSIAAN (ISO) kerana kerajaan perlu adil dan telus,malah ISLAM itu adil dan umat ISLAM tak perlu perlindungan daripada AKTA-AKTA tersebut.

    ReplyDelete
  6. Dear Che gu Bard,
    What is your comment when Anwar says "Malaysia belongs to the Chinese and Indians and not Malays".
    Is this the person that you want to let your children's future to be determined?
    That kind of remark is not FUNNY and not for gaining support.That shows his desperado status where he can sell his own soul the devil.
    What are we then.

    ReplyDelete
  7. Anonymous6:08 AM

    Right-wing political ideology.
    Most of the Arts&Social Science, Business and Law graduates in the world tend to be right-wingers.

    Right-wingers tend to have these following viewpoints:

    1)Liberation of the consumer forces of humanity.
    2)Individual ownership of private property and personal wealth.
    3)Attain wealth as necessary condition for freedom, liberty and justice.
    4)Banking and financial institutions as the top priority institutions.
    5)Money controls production or money is power and money is the true measurement of a person’s social status in the society.
    6)Basic human rights has the top priority over basic human needs.
    7) Believer and advocater of free market, free trade, free enterprise, free speech, freedom of expressions, free will of free people and free press.
    8) Believes that true strength and sheer power comes from great numbers, the majority numbers, the basic concept of democracy where tyranny of the majority reigns supremacy.
    9) Human civilizations should expand, spread and consume .
    10) Majority-consumers at the top half of human food chain and the minority-producers at the bottom half of human food chain.

    If you hold most of the points above dear to your heart, then you are a right-winger.

    ReplyDelete
  8. salam...che'gu bard sibok tahap cipan...

    korang nak tunggu dia jawab ni keraih laaa...selagi urusan kongres nasional,karnival rakyat..ni haa pulak banglo runtuh kat bkt international...

    berjanggut la nak tunggu diaa...laa..sungguhhh..!!! yang paling aku tension, dia n geng dia, si azizi lemparkan tuduhan tak berasas..kata aku nya Blog lama sangat dah tak updet..!!!

    Hangpa biaq betoi sikit...aku dok updet sampai biru mata,telinga,idong2 ni...ATAU yang betoinya, hangpa ni yang lama tak masok internet,web,blog,email...???

    ReplyDelete
  9. Azizi keadilan rembau2:09 PM

    kepada saudara ijat : ampun maf dipohon. selamat hari raya qurban. mohon maaf di atas segala pertuduhan. Datang rembau kiorang bgi souvenir " Butterfly Massager"
    Wasallam

    Azizi, Keadilan Rembau

    ReplyDelete
  10. salam datok azizi...

    ni permohonan maaf bersama chegubard atau hang sorang saja..?? Ok maaf telah diterima...lain kali korang TUDUH aku tak updet blog, jaga korang..aku dah draf siap nak posting dalam blog aku...

    pasai hadiah 'pengurut rama2' tu tak perlulah bagi kat aku..aku dok nampak cam unsur2 rasuah jer...oooo..tak bleh oooo...bahayaaa...

    ReplyDelete