Tuesday, November 04, 2008

Kerusi roda baru untuk OKU


Pada 29 Oktober yang lalu cheGuBard telah turun ke Taman Bunga Raya, Ulu Sawah (DUN Rantau, Parlimen Rembau). sila klik sini untuk baca laporan lanjut.

Antara yang diziarahi ialah Puan Neelavathy a/p appannah (no k.p : 590803015242), kedua dua kakinya dipotong kerana mengidap penyakit kenciung manis yang teruk. Bermula saat itu ia tidak mampu bekerja dan pergerakanya hanya dibantu oleh kerusi roda sepenuhnya. malangnya sejak akhir akhir ini pergerakanya lebih terhalang kerana kerusi rodanya sudah terlalu uzur. Dia yang merupakan OKU berdaftar dengan JKM (no kad pendaftaran OKU : A049665).

Menurutnya dia sudah beberapa kali juga memohon bantuan dari 'orang - orang BN' tetapi sehingga kini janji tinggal janji.

Satu surat segera dihantar kepada ADUN Rantau merangkap Menteri Besar Negeri Sembilan untuk memaklumkan mengenai perkara ini. Namun kerana terlalu simpati melihat perkembangan ini Pusat Khidmat Rakyat Rembau (PKR) telah menghantar sms kepada semua AJK Bahagian memohon sumbangan segera.

Alhamdunillah Bob, AJK AMK Rembau telah sudi menyumbangkan kerusi roda yang masih baru milik arwah bapanya. Pada 3 November Angkatan Muda keADILan Rembau telah hadir menyampaikan kerusi roda buat Puan Neelavathy.

Kehadiran kami mengundang kejutan kepada penduduk sekitar. Kata mereka "walaupun keADILan belum berkuasa namun serius membantu rakyat....tetapi malangnya BN yang ada kuasa dan peruntukan tidak lansung peduli kesusahan rakyat hanya tahu janji...janji...janji..."

2 comments:

  1. Anonymous2:54 PM

    membantu tanpa mengira kaum... yang susah samo kita bantu...yang kayo merompak wang rakyat samo kito somboleh

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:45 PM

    alhamdulillah.....betul tu betul!

    ReplyDelete