Tuesday, November 11, 2008

Nampaknya pro Abdullah belum mengalah dan tak duduk diam...


"Rayu Pak Lah Jangan Serah Negara Kepada Penjenayah" itulah ayat tertera dalam banner yang turut tertera alamat url http://selamatkanumno.blogspot.com/



Pagi dua hari lepas ketika sedang melintasi Lebuhraya Persekutuan menuju Shah Alam.

Menghampiri jejantas perjalan kaki depan pejabat sebuah akhbar berbasaha cina tertera dengan jelas sebuah kain rentang tertulis "Razak Baginda Bebas!! Siapa Arah Bodyguard Najib Bunuh Altantunya?" juga tertera url sebuah blog http://selamatkanumno.blogspot.com/ . Kereta dihentikan di bahu jalan sementara mendapatkan kertas dan pen untuk menyalin alamat blog tersebut.

Sampai ke rumah hari tersebut tak sabar rasanya untuk membuka internet untuk memeriksa url yang dimaksudkan. Banner seperti ini pernah tertera di akhbar harakah dan suara keadilan. Tetapi url yang tersiar http://antinajib.blogspot.com/ setelah diperiksa ialah blog lama yang sudah tidak dikemaskini. Pada anggapan mungkin ini strategi tertentu. Sebab dalam politik orang tak buat tanpa sebab.

Laman blog selamatkanumno ini rupanya juga 'based' anti Najib. Rupanya menurut blog ini banyak banner yang serupa tersebar di seluruh ibu negara. Nampaknya penyokong Abdullah tidak duduk diam sahaja. Cuma kalau inilah sahaja cara mereka...ia terlalu lemah...




Cuba mencari beberapa laman lain untuk mencari kumpulan mana yang lakukan terjumpa gambar disebuah web gambar kepunyaan seorang yang kelihatan seperti pro Mahathir tetapi turut menyokong KJ. Gambar menunjukkan beberapa penyokong Abdullah merentang banner menyambut Abdullah yang tiba untuk mesyuarat MKT Umno baru baru ini di PWTC. Kumpulan yang sama juga dikenal pasti berhimpun di luar rumah Abdullah mengangkat gambar Abdullah ketika hari Abdullah umum tidak akan tanding jawatan Presiden.

Banner - banner tersebut juga ada '3 line'..... adakah sebuah badan melayu islam yang dinanungi Pak Lah terlibat dalam usaha menyelamatkan Abdullah disaat akhir ini....?

3 comments:

  1. dalam umno-reform.com adfa satu lagi banner umno bantai zaid ibrahim...namnpaknya umno gaduh pakai banner la nie

    ReplyDelete
  2. Anonymous3:22 PM

    chegubard. apa khabar?
    bagi aku kempen selamatkan UMNO ni kerja bangang. Orang cina takde hal pun bila MCA jahanam. kerana apa? kerana mereka ada DAP yang lebih baik pada mereka.

    ReplyDelete
  3. Anonymous3:36 PM

    wah ...wah... Pak Lah si lembek dah guna gangster pakida nak bela dia....

    syabas 3line ...salam korek2

    ReplyDelete