Thursday, July 09, 2009

Isu lapok : Rumah Khir Toyo che'GuBard dah catat lama dalam blog ini....

Tiba - tiba rumah bekas Menteri Besar Selangor menjadi tumpuan orang ramai. Isu ini menjadi hangat apabila ADUN Sekincan, YB Ng Suee Lim membuat sidang media mendedahkan istana ala Bali milik Khir yang juga bekas Doktor gigi ini. Kediaman yang bernilai lebih RM 20 juta itu jelas menjadi lambang korupsi Khir Toyo dan regim Bn Selangor yang lalu.

Mana mungkin Khir Toyo mampu miliki rumah sehebat itu kalau tanpa bantuan rasuah.

Sebenarnya isu ini isu lapok. che'GuBard sendiri pernah mendedahkan mengenai rumah ini dalam posting blog ini bertarikh 22 Mac lagi. sila klik sini untuk membaca posting lama tersebut. Bukan sahaja rumah Khir turut dirakam dari udara ialah rumah bekas pemimpin KEADILAN yang sudah masuk Umno dan perbesar rumah .....juga tak ketinggalan rumah keturunan Raja Sarawak di luar negara.

Cuma media tidak berminat kerana ketika itu Khir Toyo masih dalam perebutan mengejar Kerusi Ketua Pemuda Umno...maka media tidak mahu terlibat menjahanamkan imej Khir dan mana tahu kalau Khir benar boleh menang tentu akan menjadi masalah masa mendatang kepada media yang menyiarkan perkara tersebut.

Cuba bayangkan kalau blog orang Bn menyiarkan rumah pemimpin Pakatan Rakyat tentu media 'terkinja - kinja' keseronokan meemberikan liputan perkara tersebut.

SPRM seperti biasa 'tidor mampos' dalam perkara seperti ini.

Namun walaupun ia isu lapok pendedahan isu 'lapok' tetapi tidak diambil tindakan seperti ini perlu diteruskan dan diulang - ulang supaya rakyat tidak lupa untuk menghumban terus regim Bn menjadi bahan sejarah menjelang PRU akan datang.

No comments:

Post a Comment