Tuesday, July 28, 2009

Marina kecam tulisan Kosmo !


Marina Mahathir telah secara terbuka mengecam keras akhbar Kosmo! kerana mendedahkan latar belakang pengarah terkenal Yasmin Ahmad yang sejak lahir dikenali sebagai Zulkifli.

Menyifatkan akhbar dalam kumpulan Utusan Melayu Bhd itu sebagai "makhluk yang hina", aktivis wanita itu berang dengan media berkenaan yang melaporkan pengarah itu sebagai seorang naib juara bintang RTM pada 1975 dan penyerang bolasepak Melaka pada zaman persekolahannya sewaktu dikenali dengan nama asalnya.

sila klik sini untuk membaca lanjut.

Dalam satu sudut che'GuBard amat bersama dengan Marina dalam mengecam Kosmo ! akhbar produk Utusan dalam ketidak perihatinan mereka dalam mengeluarkan artikel sedemikian dalam keadaan waris keluarga Yasmin dan kebanyakan rakyat bersedih.

Namun untuk pengetahuan Marina selaku anak bekas Perdana Menteri Malaysia tahukah kamu bahawa itu bukan sekali Utusan tidak beretika dan menerbitkan sesuatu tulisan yang langsung tidak menghormati masyarakat. Utusan ialah 'agen' media milik Umno yang sering membangkitkan sentimen perkauman dan sering memutar belitkan banyak fakta demi kepentingan politik perkauman Umno Bn.

No comments:

Post a Comment