Tuesday, July 07, 2009

Doa wakil rakyat anda mati untuk durian runtuh ?

6,000 pelajar sekolah di Manik Urai mendapat bantuan kasut, pakaian dan peralatan sekolah. Itulah pemulaan kempen 'mendekati rakyat' Bn di Manik Urai. sila klik sini untuk baca lanjut.

Di Manik Urai kini belambak projek segera, bantuan bersepah....malah tentera pun digunakan untuk gotong royong dan sebagainya.

Semalam juga di berita TV dibuat laporan bagaimana penjual lemang di Manik Urai untung, peniaga kecil untung dan semua untung kerana rezeki Pilihanraya Kecil. Cerita Pilihanraya kecil merugikan sudah tidak kedengaran.

Orang di Rembau juga ada yang susah Bn sedang menikmati kerusi Parlimen dan Dun di sini (kecuali DUN Paroi), namun bukan kata nak dapat bantuan ...nak jumpa wakil rakyat pun payah. .....

Teringat kisah kawan Dayak di Rumah Panjang ketika Pilihanraya Kecil Batang Ai 2009. Secara tak semena - mena mereka dapat durian runtuh iaitu rebet injin bot.

che'GuBard tanya kepada mereka , tahu atau tidak kenapa mereka dapat wang tersebut pada masa itu.....

Mereka jawab tahu....sebab wakil rakyat mereka mati....

Ketika bercerita perkara ini dalam ceramah di Rembau....ada yang nakal beri cadangan...apa kata kita buat solat hajat minta ahli Parlimen Rembau mati bulan ini dan ADUN pula mati bulan depan.....

hahahahahahahaaaaaaaa......

2 comments:

  1. Anonymous5:09 PM

    abah ekau ngajar anak haram nyer orang...

    ReplyDelete
  2. Haha.. Marah nampak

    ReplyDelete