Friday, July 24, 2009

Anwar Ibrahim ke Rembau 11 Ogos 2009

Semalam Pejabat Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mengesahkan tarikh lawatan beliau ke Negeri Sembilan pada 11 Ogos 2009. Maka mesyuarat Majlis Pimpinan negeri Sembilan Semalan telah menetapkan satu program tertutup dan dua program umum semepna lawatan kerja Anwar Ibrahim ke Negeri Sembilan.

Program umum pertama ialah Majlis Makan Malam dan Dialog Khas bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 11 Ogos 2009, jam 7.45 malam - 9.00 malam di Sungai Ujong Club. Majlis terbuka kepada semua dan tiket RM100 / seorang dikenakan. Tempat terhad kepada 300 orang sahaja. Kepada yang ingin mendapat tiket boleh terus menghubungi Pejabat Perhubungan Keadilan Negeri Sembilan.

Selepas itu akan diadakan Ceramah Himpunan Perdana Rakyat di Rembau. Dijadualkan juga di Rembau Tn Hj Mohamad Sabu dan Datuk Zaid Ibrahim akan bersama dalam menyampaikan pidato mereka. Majlis ini dijangka akan menjadi majlis himpunan rakyat yang terbesar pernah diadakan di Rembau dan bakal menjadi kayu indikator kebangkitan sokongan perbagai kaum kepada Pakatan Rakyat.

Setiausaha Rembau hari ini sudah membuat permohonan menggunakan Dewan Merdeka dan Padang Majlis Daerah di Pekan Rembau. Salah satu dari tempat ini dilihat sesuai untuk menampung kebanjiran orang ramai nanti dan seharusnya pihak Majlis tidak punya masalah untuk memberikan kami menyewa kemudahan tersebut seperti mana Umno dan Barisan Nasional mendapat layanan. che'GuBard yakin Yang Di Pertua Majlis Daerah Rembau mampu bersikap adil profesional dan memberikan kerjasama.

Rembau dilihat penting dari segi aspek politik nasional dan tempatan buat masa ini. Ruang ini juga akan digunakan untuk mengenengahkan dan menguatkan lagi tekanan terhadap masalah tanah adat yang dilihat seperti masih buntu jalan penyelesaianya dan beberapa masalah lain yang banyak tidak mendapat perhatian di Rembau.

5 comments:

  1. Anonymous11:27 AM

    hahahaha begogar lah ghombau....

    tak tahu lah sapa nak kono KJ ko Tok Mat... Sapo yg nak lari malam Kj ko Tok mat....hahaha

    tapi sah sorang yo yg kono ....bukan duo duo...

    kalau ikut Bard dia pasti sorang Kj bukan Tok Mat sebab jasa Tok Mat besar gak kat dia masa election aritu hahahahaha

    i know what u did last election... apo pun asal Bard pukul Kj aku sokong !!!

    ReplyDelete
  2. kalau mahasiswa nak join bole dapat diskaun tak cikgu bard?saya student unisel..Last 2 weeks saya organize pidato dato' seri di Unisel..i'm the director programme n da most important thing..sy org nogori..so klu bole saya bwk 3-4 mahasiswa anak negori untuk kita2 sama bg sapot n dialog dgn dato' seri.

    ReplyDelete
  3. budak reebok10:56 AM

    apasal tak buat hari sabtu. boleh den datang ......

    ReplyDelete
  4. Anonymous2:29 AM

    DEN BUKAN SOKONG SAPO SAPO DEN DULU PENYOKONG ANWAR IBRAHIM TAPI MAKIN LAMO NAIK MUAK DEN DENGAN GELAGAT DIO YG NAK BONA JADI PM BORI YO LA KEK DIO...BIAR DIO GADAI KEK CINO DAN INDIA TU KAN DIO SAYANG BONA KEK DUO BANGSO TU MUAK DEN DAH JOMU DONGAN POLITIK NI BAK KATO ORG KG POLIR ITEK...BONCI DEN TAK HABIH POCAH BOLAH MELAYU SAMO LA UMNO..PAS ..PKR SAMO YO CAM SAMPAH PERANGAI SEMUA NYO..ANWAR IBRAHIM KO..TOK MAT KO..HADI AWANG KO..CIKGU BAD KO SEMUO HAMPEH BELAKO...TAK LAIN TAK BUKAN POCAH BOLAH MELAYU

    ReplyDelete
  5. Anonymous8:44 PM

    Yang den nampak dio orang botigo ni hanya nak kuaso jo..
    pkr nak merdekakan rakyat.. merdeka macamano den tak tau sobab den selamo ni memang dah bebas dan merdeka.tapi maso dio orang merusuh den raso tak merdeka.
    PAS lak nak islam kan malaysia..tapi kek kelantan masih ado arak dan judi dan kek kedah lak nak up grade kandang babi, samo cam selangor.
    Dap.. beso lah dio nak semuo samo gato, apo yang melayu dapek dio nak jugak..kalau boleh dio nak jugak jadi sultan ko, perdano montori ko, mb ko..macam kek singapo..kan orang melayu dapek sumo yang cino dapek..agak den lah..
    kau pikir lah sendiri pakai otak kau.
    Yang anua lak maso dalam kerajaan semua ok..tibo2 bilo dah kelua semua tak oklak den pun heran.mulo2 mahathir tak ok lopeh tu paklah lak tak ok lopeh tu najib lak tak ok..tak kan dio sorang jo yang ok boto tak bagi den apo pun yang nak dipejuangkan jangan sampai kito bopocah.Pado den apo yang den nampak melayu ni aka ei pendek.

    ReplyDelete