Thursday, June 14, 2007

RM100 juta tambahan untuk atasi projek gagal ?

Terkejut membaca berita di akhbar Malaysia hari ini yang melaporkan pengumuman mengenai kabinet (BN) telah memuluskan RM 100 juta lagi wang negara untuk menampung kegagalan Kerajaan (BN).
Menurut Menteri Wilayah, Datuk Zulhasnan Rafique pertuntukan segera kabinet itu untuk membina 10 lagi kolam takungan segera.
Persoalanya kini ialah
  • siapa yang untung dari kelulusan RM 100 juta itu ?
  • bagaimana dengan janji kerajaan sebelum ini dan pembaziran berbilion wang rakyat untuk kononnya mengelakkan banjir ? Ia hanya projek gagal siapa harus bertanggungjawab ?

Apa yang berlaku sebenarnya ialah apabila pembangunan tidak dirancang dengan teliti dan bertanggung jawab. Sistem peparitan yang tidak efisyen. Ini berlaku kerana kerajaan pusat tidak takut kepada rakyat. Kerajaan Tempatan tidak bertanggungjawab kepada rakyat kerana mereka dipilih oleh pemimpim politik bukan oleh rakyat. Maka rasuah, salahguna kuasa, pembaziran dan bekerja sambil lewa terus menerus berlaku. Pilihanraya kerajaan tempatan diharamkan kerana kerusi kerajaan tempatan pernah dikuasai oleh bukan BN.

Sehingga kini tiada seorang pun tokoh politik (BN) mahupun sesiapa dari pihak kerajaan yang memohon maaf dan mengambil tanggungjawab terhadap kesengsaraan rakyat dan pembaziran wang yang banyak untuk projek yang gagal.

Malah berita hari ini cukup mengecewakan apabila kerajaan (BN) meneruskan kesombongan mereka, menangani keadaan dengan terus membazirkan wang rakyat.

Kerajaan (BN) nampaknya seperti sudah terlalu tua dan nyanyok di puncak kuasa, mereka yakin tiada kuasa mampu mengalihkan mereka dari kekuasaan. Mereka sudah pasti tidak akan belajar apa - apa dari kejadian banjir SMART Kuala Lumpur ini. Cuma harapnya rakyat yang sedang dihimpit dapat mempelajari sesuatu.......

Diberitakan ada dikalangan peniaga bumiputera sudah terpaksa meminjam along untuk membayar hutang perniagaan yang sememang sudah sedia tertunggak. Dan kini mereka terpaksa merangkak - rangkak....Sehingga kini tiada pemimpin yang sudi melawat mereka..... jangan khuatir jika kerajaan mula rasa sokongan melemah mereka akan turun dan beri bantuan dari wang rakyat juga ..... maka akan timbullah rasa bersyukur yang melampau dari jiwa khususnya Melayu.....

Fikirkanlah......

berita berkaitan di harakahdaily

update jam 7ptg (waktu Seoul) - satu lagi propanganda kerajaan untuk mengalihkan isu dengan menukar nama dari terowong SMART kepada Terowong Bestari. Inilah cara kerajaan (BN) menyelesaikan permasalahan dengan mengalihkan isu. Abdullah (PM) segera lawat Bilik Gerakan Banjir (bukan mangsa banjir) dan arah semua kena cepat - cepat tapi yang paling cepat ialah tukar nama Terowong dengan harapan orang lupa nama Terowong Pengurusan Air Banjir dan Jalan Raya (Smart). Bestarilah kerajaan BN ..... rakyat terus melopong !

No comments:

Post a Comment