Thursday, June 04, 2009

Update petang DBKL 'lindung' pendatang asing....Bn terengganu 'nak' bunuh Sultan Terengganu



Bila untung banyak tak ada pula dengar harga sewa ke tol ke apa ke turun tapi bila ekonomi meleset rugi rakyat jadi mangsa untuk di peras. DBKL telah umumkan naik sewa tapak bagi peniaga kecil. Itu antara masalah peniaga Melayu di Kuala Lumpur itu belum masuk lagi masalah peniaga asing yang mengambil kesempatan tetapi setiap kali diserbu pendatang ini gagal ditangkap kerana mereka telah membeli makluman dalaman. sila klik sini untuk ke blog Nora untuk cerita lanjut.

Bumbung runtuh Stadium Terengganu. Rupanya bumbung ini tidak pernah siap. Semasa dirasmikan oleh Sultan Terengganu tempoh hari Stadium ini tidak siap. Bukankah Kerajaan Terengganu menghina 'raja-raja Melayu' kerana minta Sultan Rasmi Stadium tak siap. Dan lebih kurang ajar lagi rupanya ramai yang tahu mengenai ini bukan sahaja Idris MB dulu tetapi Ahmad Said MB sekarang juga tahu perkara ini. Sultan diletakkan di bumbung yang tak siap dan tidak kukuh. Ketika upacara yang melibatkan Sultan Terengganu ramai tahu bumbung tidak kukuh kerana itu komando tentera tak jadi turun ikut bumbung semasa persembahan perasmian sebaliknya turun ikut helikopter.

Kononya seminggu lalu Ahmad Said telah mengarahkan Jabatan Kerja Raya (JKR) memeriksa tahap keselamatan tiga projek mega di sini iaitu bangunan Lapangan Terbang Sultan Mahmud, Kompleks Renang dan Stadium Tertutup di Gong Badak. Tetapi malangnya tak sempat JKR bertindak bumbung runtuh dulu.

kalau Karpal Sigh didakwa akta hasutan kerana saman Sultan Perak menggunakan undang undang yang dipinda oleh Umno dan Mahathir, tidakkah Bn terengganu lebih serius kerana ancam nyawa Sultan Terengganu dengan suruh duduk bawah bumbung tak siap sedangkan tahu struktur tak kukuh. ???

No comments:

Post a Comment