Thursday, June 04, 2009

Pelancaran Minggu Perpaduan 1 Malaysia peringkat Negeri Sembilan dicemari Umno



31 Mei lepas telah diadakan Majlis Sambutan Minggu Perpaduan 2009 peringkat Negeri Sembilan. Program ini menggunakan wang rakyat dibawah peruntukan Jabatan Perpaduan dan Integrasi Nasional diadakan di seluruh negara untuk mempromosikan Konsep 1 Malaysia yang dipelopori Najib Razak.

Namun sambutan di Negeri Sembilan yang diadakan di Taman Bandar Senawang (dalam Parlimen Rembau) telah dicemari oleh Umno. Majlis yang sepatutnya menyatukan Justify Fullrakyat pelbagai latar belakang akhirnya bertukar menjadi program Umno.

Bendera Umno dinaikkan seperti pilihanraya. Majlis tersebut telah disabotaj oleh Umno dan imej perpaduan itu gagal. Tidak ramai yang datang,malah penganjuran majlis kelam kabut.

Apabila bawa imej Umno maka masalah Umno itu akan terbawa. Majlis yang tidak dihadiri (meminggirkan) ahli Parlimen Rembau itu jelas tidak teratur. Masalah kem dalam Umno terbawa kepada penganjuran majlis. Sehinggakan iman yang sepatut baca doa tak hadir dan penganjur terpaksa berlari ke kawasan perumahan berdekatan untuk mencari 'tukang baca doa' ketika Menteri Besar telah pun tiba.

nampaknya menggunakan konsep 1Malaysia Umno sendiri bongkak tidak mahu memahami Paroi yang punya 35% pengundi bukan Melayu dan telah memilih ADUN PAS sebagai wakil rakyat mereka.

Jika Selangor beri Lembu untuk ibadah korban bagi rakyat Wilayah Persekutuan makan itu segera SPRM menjadi serbu....tepai ini bagaimana guna wang rakyat buat program Umno.... sehingga program itu gagal..

No comments:

Post a Comment