Tuesday, June 16, 2009

Benarkah Khairy campur tangan lepaskan Ketua Pemuda Umno cawangan ditangkap 'suspek' kes ragut...

Beberapa minggu lalu, Sendayan 'gempar' kecil apabila seorang yang dikenali sebagai Ketua Pemuda Umno Cawangan setempat saudara Sham Azmi Tajul telah ditahan oleh Polis kerana 'suspek' kes ragut.

Menurut sumber dia telah ditahan di rumahnya kerana menjadi suspek terlibat kes ragut. Selepas dia ditahan beberapa 'pemuka' Umno setempat cuba menggunakan perbagai cara untuk 'melepaskannya' namun gagal.

Namun esoknya lewat petang dia dibebaskan. Sehari selepas dibebaskan ketika ditemui di Sendayan oleh seorang penduduk Kampung dia dengan bangga bercerita bahawa YB. Khairy Jamaluddin telah campur tangan dan polis membebaskanya dengan campur tangan Khairy.

Betul kah itu ? Tapi itu lah cerita yang keluar dari mulutnya sendiri banyak kali di depan ramai orang.... apa kes pula ni Ketua Pemuda Umno ditangkap kes ragut ?? tapi semua disenyapkan tidak ada media boleh tulis....

Khairy (ahli parlimen Rembau) ada masa nak campur tangan kes seperti ini... namun kenapa dia tidak punya masa untuk campur tangan kes sebesar kes tanah adat di Rembau ?.... Khairy sibuk nak buat pusat aduan pemuda Umno dan wujud biro pembelaan pemuda...bagus tapi cuba bela dulu mereka yang memberi undi dan hantar saudara ke parlimen....

Dalam perkembangan berkaitan polis pula satu lagi kes kematian dalam tahanan. (sila klik sini untuk baca). Seperti biasa bila ada kematian polis akan kata kematian biasa dan tak ada unsur jenayah. (sila klik sini untuk baca pembohongan polis). Bukankah dalam kes Kugan polis yang sama juga kata tak ada apa cuma mati sebab asma tetapi selepas itu fakta bedah siasat mendedahkan Kugan dipukul hingga mati.

Persoalanya Polis berani bertindak apa pun kerana hubungan polis dan regim.... sama simpan salah masing masing..... contohnya dalam bab pendedahan isu layanan istimewa kongsi gelap yang ada hubungan dengan KPN masih terus disenyapkan. Sila klik sini untuk baca lanjut.

1 comment:

  1. Anonymous9:28 AM

    tak sudah - sudah bard dgn KJ nya.....

    ReplyDelete