Wednesday, June 10, 2009

Syabas (puncak niaga) penaja Perhimpunan Agong PAS ? 2

Tidak terkejut apabila menonton video ucapan YB ir Khalid Samad (perwakilan Shah Alam) yang memberikan komen mengenai kehadiran Syabas (Puncak Niaga) sebagai antara penaja utama Perhimpunan Agong PAS baru - baru ini.

Ini sememangnya kerja licik kapitalis seperti mereka ini.

Syabas yang secara majoritinya dimiliki oleh Puncak Niaga milik Tan Sri Rozali.Tan Sri Rozali ini ialah agen kapitalis Bn, yang mengaut keuntungan dari dasar penswastaan yang menzalimi rakyat. Dia merupakan kawan rapat malah ada yang mengakatan dia ialah proksi Senator Muhammad Muhd Taib (satu ketika dahulu). Berdasarkan penduduk Sungai Buaya dia juga ialah antara penipu besar yang telah memperdayakan peneroka Sungai Buaya yang sehingga kini kes tanah penduduk Sungai Buaya terbiar tanpa penyelesaian ?

Kini dia melalui Puncak Niaga yang mengawal Syabas telah mengaut keuntungan yang menjadikanya mega jutawan kerana diberi hak untuk 'mengawal dan memiliki' air Selangor dan Wilayah Persekutuan. Mengikut rekod hanya sebagai C.E.O Syabas Rozali meraih RM 5.1 juta setahun. Itu belum masuk salah guna kuasa di mana Rozali meraih keuntungan melampau dengan mengawal kontrak pembekalan berkaitan pembaikan dan penaiktrafan pembekalan air di Selangor yang diagih sesama syarikat mempunyai kepentingan dia sendiri.

Dia juga antara yang sering menaja perbelanjaan Bn/umno ketika pilihanraya dan program - program lain.

Rozali jugalah yang sedang dalam usaha menggagalkan dengan serius perlaksanaan negeri berkebajikan Selangor.Ketika Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor sedang berperang hebat dengan Puncak Niaga untuk merebut hak air untuk dikembalikan kepada rakyat, tiba - tiba selaku parti sekutu PAS menerima tajaan dari Tan Sri Rozali. Kesombongan Tan Sri Rozali menolak dasar kebajikan telah enggan bekerja sama untuk meberikan air percuma kepada rakyat. Kerajaan negeri terpaksa membayar hampir RM12 juta sebulan tanpa mengelak sedikitpun kepadanya untuk membolehkan rakyat menikmati air percuma. Mujur ada syarikat anak kerajaan negeri seperti KDEB di bawah teraju Datuk Karim Munisar yang prihatin untuk menyerap pembayaran tersebut menjadi sebahagian dari perancangan jangka masa panjang sebahagian dari proses mengembalikan air kepada rakyat yang dimana regim terdahulu telah menggadaikan hak asas rakyat ini.

Kini Rozali sedang bertukar wajah. Dia rapat dengan sesetengah pemimpin Pakatan Rakyat dengan bertukar warna ala sesumpah. Mungkinkah dia bertukar sebentar ke warna hijau untuk menghancurkan perpaduan rakyat demi kelansungan keuntungan peribadi dan dalam jangka masa panjang mengembalikan Umno pro kapitalis sebagai pemerintah negeri.

Ingatlah tidak kira kepada siapa ....musuh 'sial' seperti ini sedang menyelinap antara kita. Ucapan YB ir Khalid mengenai sejarah perang harus dijadikan iktibar.

Janganlah kita bangga sangat dengan 'hullamakk' tetapi ingatkah kita 'Nakasonny' yang mampu bertukar kulit menjadi totok Umno walaupun masih ada rumah di markas Taman Melewar.

Ingatan ini ditulis selaku anak muda aktivis jalanan biasa.

Adakah cukup 'hullamak' kita apabila ketika rakyat memenangkan kita kerana menolak dan benci dengan Bn sebaliknya bila ada sedikit kuasa kita mula lupa kita ingat kita cerdik dan mahu bincang dengan Bn untuk punya kuasa yang lebih. Sila rujuk video rakaman ucapan Ust. Ahmad Awang.

Ingat Rasul junjungan besar Muhammad s.a.w pernah ditolak oleh 'satu' kaum kerana baginda bukan datang dari kaum tersebut. Sirah Rasullullah seharusnya mengajar kita erti menolak sentimen perkauman. Sebaliknya kegemilangan Islam ialah ketika Islam berjaya menyatukan semua kaum dan agama bersatu dibawah panji KEADILAN.

Sudah hentikan idea 'perpaduan'... mendekati dakwah dan mengajak masuk lain dari kita bersama mereka....

SEKALI LAGI MENGINGATKAN DIRI....YANG KITA ADA SEDIKIT HARI INI IALAH BUKAN KERANA KEKUATAN MANA - MANA PARTI TETAPI (DENGAN IZIN ALLAH) IA KERANA RAKYAT YANG MENOLAK Umno DAN Bn DAN MELIHAT ADA SINAR DENGAN PAKATAN RAKYAT.

keADILan ada kelemahanya, sudah pasti DAP tidak sempurna, PAS juga ada kurangnya.... selaku bersaudara bukankah lengkap melengkapi itu elemen penting.... yang penting kepentingan RAKYAT !!!

juga boleh turut di baca sila klik sini

4 comments:

  1. Anonymous1:01 PM

    Anak Muda Rembau menyatakan kekecewaan dan rasa terkilan terhadap sesetengah pimpinan Pakatan Rakyat terutamanya daripada PAS dan PKR yang merasakan seolah-olah kurang memberikan perhatian terhadap permasalahan penduduk dan rakyat di Rembau ini.

    Banyak masalah penduduk di Rembau ini bukan sahaja tidak mendapat perhatian Umno/Barisan Nasional malahan media juga hampir menutup ruang mengutarakan permasalahan penduduk di Rembau.

    Apa yang diharapkan kepada pemimpin Pakatan Rakyat di peringkat pusat terutama mereka yang berasal dari Negeri Sembilan atau pernah menetap di Negeri Sembilan agar mengetengahkan isu permasalahan penduduk Rembau di peringkat pusat , di peringkat parlimen serta di dalam media.

    Masalah utama penduduk di Rembau sekarang ini ialah ketidakadilan pampasan tanah oleh pihak kerajaan dalam beberapa projek antaranya projek mega landasan keretapi berkembar , projek pelebaran jalan Chengkau ke Astana Raja dam projek naik taraf jalan ke Gunung Datuk.

    Mujurlah ada Chegubard http://chegubard.blogspot.com selaku Ketua Bahagian PKR Rembau dan YB Hj Mohamad Taufek http://mohdtaufek.blogspot.com selaku Yang DiPertua Kawasan PAS Rembau yang sering memperjuangkan nasib rakyat Rembau secara keseluruhan dan nasib orang Melayu Rembau. Walaupun dengan sumber kewangan yang amat terbatas mereka berdua sering turun padang mendengar rintihan rakyat.

    Chegubard dan YB Taufek sanggup turun padang , menampal poster bantahan , mengedar risalah bantahan , menggantung sepanduk bantahan. Malahan YB Taufek telah membentang usul memansuhkan PPSMI dengan kadar segera pada Muktamar PAS Pusat ke 55 yang baru berlalu. Ini menunjukkan keprihatinan mereka berdua terhadap nasib rakyat dan nsaib anak bangsa.

    Justeru itu sekali lagi Anak Muda Rembau pimpinan Pakatan Rakyat di peringkat pusat khususnya dari PAS dan PKR agar memberikan sedikit perhatian kepada nasib penduduk Rembau.

    Hujan emas negeri orang
    Hujan batu negeri sendiri
    Walaupun bertanding di tempat orang
    Jangan lupa negeri sendiri

    Beberapa pautan masalah penduduk Rembau :
    http://chegubard.blogspot.com/2009/06/adakah-tanah-adat-rizab-melayu-akan.html
    http://chegubard.blogspot.com/2009/06/surat-terbuka-buat-mb-ns-berkenaan-isu.html
    http://amkns.blogspot.com/2009/05/umno-rembau-tak-leh-harap-jaga-hak.html
    http://waghih.blogspot.com/2009/06/kisah-sedih-wanita-muallaf-di-rembau.html

    ReplyDelete
  2. Anonymous3:44 PM

    saya ahli PAS saya cukup malu dengan apa yang berlaku....harap pimpinan pas berfikir dengan waras sebelum ahli pas seperti saya menggunting sijil ahli pas

    ReplyDelete
  3. yes bro!! tulisaan anda amat benar belaka. Wa sokong. Puak yg mengunakan alasan perpaduan dan agama utk kepentingan sendiri adalah 'sial" (pinjam perkataan Hadi"

    ReplyDelete
  4. Anonymous8:47 PM

    umno mmg sial

    ReplyDelete