Wednesday, April 01, 2009

Selepas isu rampas masjid, masjid terus jadi mangsa Bn


(artikel disalin dari Baginda Reformasi)

tak mahu cerita perihal rampasan masjid ni.. tapi ini post tentang pencemaran kepada rumah ALLAH!

Isu masjid menjadi hot secara tiba-tiba apabila terpampang di dada-dada akhbar pencacai PERKEMBAR. Tajuk pampangan adalah gempak mengalahkan isinya.. yang mengetahui cerita sebenar adalah orang-orang yang ada di dalam masjid tersebut, iaitu IMAM MASJID, YAB NIZAR, ZAMBRY, NAIB PRESIDEN PERKEMBAR dan PENDUDUK yg berjemah, wartawan Berita Hairan, Utusan Meloya rasanya takde dalam masjid tersebut.. tapi mana datangnya tajuk NIZAR rampas MASJID/MAJLIS?

Persoalan-mengapa mereka (BH & UM) tahu cerita ini? mengapa hanya interview Zambry sahaja? mengapa itu? mengapa ini? Adakah sememangnya ini cara kerja mereka selama ini? kenapa tak interview Imam masjid? interview YAB Nizar? interview jemaah? terdapat banyak saksi dalam masjid mengapa hanya Zambry sahaja di interview? Adakah sebab die Mamak Besar Baru? Adakah Zambry sembahyang solo-solo dalam masjid?-TIDAK! Zambry berjemaah.

Maka apabila ini terjadi maka banyaklah spekulasi-spekulasi yang keluar, dari PERKEMBAR mahupun PAS sendiri.. Tetapi pernahkah anda terfikir kenapa isu ini menjadi hot sebegini rupa? Pada pendapat baginda isu ini jadi hot kerana terdapatnya pemimpin / tokoh, tak kiralah PEKEMBAR atau PAS di dalam masjid tersebut.. selain dari alasan itu mengapa hot pada baginda adalah nonsense!

Tapi post baginda ni bukan lah nak jelaskan isu rampasan masjid tapi isu pada baginda sepatutnya menjadi yang lebih panas dari isu rampasan masjid.. isu ni agak baginda adalah dekat seminggu berlalu tapi masih tiada tindakan. terima kasih Wak al-banjari (rujuk sini) Maafla kalau baginda marah.. hehe.. ok lihat dulu gambar-gambar di bawah...
Ini masjid yg menjadi mangsa.. tidaklah selawa dan segah masjid Shah Alam.. tapi masjid jugak la..
Ini papan kenyataan masjid ni.. penuh informasi dan kontroversi.

ini belakang masjid... lagi poning nak memikir sape punye keje... tak suka ISMAIL SUPIAN dan PAS.. hmm.. takan keje LHDN nak siasat kut? POLIS siasat le!.. tapi cara penulisan seperti orang MELAYU! bodoh punye melayu yang conteng nih!
Betul tak melayu yang buat ni? Ini la name dia petualang.. tak suka PAS atau KEADILAN lawan la secara adil yang conteng masjid kenapa? kerana nyamuk habis dibakarnya kelambu.

Pernah tak anda bayangkan rumah anda di datangi orang yang tidak dikenali kemudian menconteng dan memaki di dinding rumah anda.. apa tindakan anda jika ini berlaku.. Confirm anda akan buat report polis mengatakan rumah anda di conteng along.. tetapi di MALAYSIA mana letaknya kedudukan masjid? bukankah masjid itu rumah ALLAH? dan cuba kamu bayang kan jika rumah yang di conteng itu adalah rumah Najib atau rumah Musa Hassan? apa tindakan NST, UM, BH? manipulate atau menkhabarkan yang sahih?

baginda Perlukan sokongan anda untuk kita memerangi gejala ini... ini bukan sahaja gejala VENDALISMA tapi gejala MEMPERKOTAK-KATIKkan harta ALLAH! ALLAHUAKHBAR!!
Kalau lah ini rumah anda, masihkah anda berdiam diri? Baginda perlukan pendapat anda..

1 comment:

  1. cikgu tolong buat report polis.. ada ke mane2 akta yang boleh disabitkan keatas penconteng ini..

    ReplyDelete