Monday, April 27, 2009

KEADILAN Rembau dokong penuh sambutan 1 Mei di Seremban

Jerit atau Jaringan Rakyat Tertindas sejak beberapa tahun lepas telah secara konsisten mengadakan Sambutan Hari Buruh (alternatif) pada 1 Mei setiap tahun sejak 1994.

Tahun 2009 Jerit telah memilih Seremban untuk diadakan sambutan Hari Buruh. Maka KEADILAN Bahagian Rembau dengan ini menyatakan sokongan penuh ke arah menjayakan program tersebut.

Bukan sekadar akan menyalurkan tenaga bantuan sukarela tetapi KEADILAN Bahagian Rembau turut menyeru seluruh ahli dan penyokong untuk turut sama meraikan Hari Buruh bersama Jerit.

Perayaan Hari Buruh ialah kesinambungan Hari mengenang perjuangan pekerja melawan penindasan kapitalis. Tema sambutan tahun ini : Krisis Ekonomi - Selamatkan Pekerja bukan Kroni di lihat tepat pada masanya dimana dalam krisis kewangan seluruh dunia ini pekerja menjadi mangsa tetapi pemodal diselamatkan dengan perkabagi pakej ransangan dari kerajaan.

Kepada semua kaum pekerja ayuh kita berjumpa :

Sambutan Hari Buruh
1 Mei 2009 , 10.30 pagi
Dataran Seremban, Seremban

Di seluruh dunia termasuk di negara Kapitalis sambutan hari buruh diraikan dengan perarakan besar kaum pekerja di bandar - bandar besar. Harapnya begitu juga di Malaysia, himpunan aman hari buruh ini tidak diganggu regim pemerintah. Ia merupakan himpunan menunjukkan kekuatan kaum buruh kepada kapitalis besar agar lebih prihatin dengan kebajikan pekerja.

1 comment: