Tuesday, January 06, 2009

Mahathir kata Wan Farid kroni PAK LAH

Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad kecewa dengan tindakan pemimpin UMNO memilih Dato’ Wan Ahmad Farid sebagai calon Barisan Nasional (BN) bagi pilihanraya kecil Parlimen Kuala Terengganu. (Gambar - Wan Farid dan Pak Lah begitu mesra....gambar dirakam dalam pesawat peribadi Perdana Menteri)

Beliau berkata demikian dalam satu sidang akhbar di Putrajaya semalam.

"Setiap orang akan melihatnya sebagai hanya seorang proksi... seseorang yang boleh dipergunakan kemudian jika Najib menjadi perdana menteri," katanya yang dipetik akhbar internet Malaysiakini.

Walaupun beliau enggan mengulas lanjut, namun secara jelas beliau merujuk Wan Ahmad Farid adalah seorang yang rapat dengan Perdana Menteri Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Dr Mahathir juga menyifatkan pilihanraya kecil Kuala Terengganu bukanlah agenda yang amat penting bagi Timbalan Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak, yang menjadi Pengarah jentera kempenUMNO dan Barisan Nasional kali ini.

Klik Untuk Lihat Video Klip Sidang Media Tun Mahathir

4 comments:

  1. Anonymous12:17 PM

    boleh pulak Tun nak cakap macam tu. Kalau kes Mukhriz tu apa pulak? Muhyiddin?..Najib?

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:55 PM

    Dr.M berkata yang pemilihan wan farid adalah satu "bad choice".ya,bad choice untuk Mahathir sebab Pak Lah yang membuat keputusan tersebut.jika orang Mahathir yang diletakkan disitu pastinya Mahathir akan kata "brilliant choice".

    ini baru pilihanraya kecil.pembangkang sengaja mengada-adakan cerita yang prk ini bagaikan penentu bagi 1001 macam perkara.tetapi keadaan agak tertekan buat wan farid kerana dia hanya akan mendapat jawatan timbalan menteri dan senator sekiranya dia menang prk KT nanti.

    ReplyDelete
  3. yeah.to most of us KT is just another by-election to fill the spot of mp.

    but to the hardcore of BN and PR,this is another oppourtunity to show of who is the boss and who is more powerful that can gain the confidence from the voters.

    it's still 50/50 of who will gonna win the seat.welcome to another round of by-lection after Permatang Pauh!

    ReplyDelete
  4. Anonymous2:13 PM

    Apalah yang dikisahkan dengan pandangan Mahathir? Semenjak kebelakangan ini, pandangan beliau tidak bernas langsung dan tidak menjurus ke arah kebaikan malah sekadar menunjukkan protes beliau terhadap Pak Lah. Bayangkanlah jika pilihan Pak Lah dianggap sebagai pilihan buruk tapi jika pilihan beliau dianggap pilihan bijak. Bijak apanya kalau semua tu atas dasar dengki kat Pak Lah...

    ReplyDelete