Tuesday, January 06, 2009

Ketika pemimpin Bn terkapai - kapai Anwar sudah bertemu pemimpin dunia

Isu Gazza amat menyakitkan, malangnya isu ini lambat diselesaikan kerana kelemahan pemimpin dunia. Ramai yang hanya berani berkokok di dalam negara kerana takutkan 'penjaga' Regim Zionis iaitu Amerika Syarikat.

Ketika Umno masih sibuk mengumpul dua tiga kerat penyokong untuk berhimpun di Kedutaan Palastin di KL dan pada masa yang sama jaguh demo Umno Khairy Jamaluddin pula mencadangkan jangan dicukai bagi syarikat yang igin mengampu dengan menyalurkan 'derma' Palastin melalui Umno. Ketika yang sama tiba tiba penyokong Bn yang malas membaca hanya menyokong ikut sahaja terkeliru dengan pertengkaran mulut antara anak muda Palastin yang ikut berdemo dengan pihak kedutaan yang meminta mereka menurunkan gambar pemimpin Hamas.

Ketika pemimpin yang beragama Islam di Malaysia sibuk mengeluarkan kenyataan retorik (berkokok dalam reban sendiri ) yang seolah pro Islam Melayu untuk meraih undi di PRK K.Terengganu. Ketika yang sama juga Datuk Seri Anwar Ibrahim telah pun bertemu pemimpin dunia untuk membincangkan masalah Palastin. Anwar yang sememangnya di segani di perbagai peringkat ialah antara insan yang mampu membuat dua kuasa (Islam dan Barat) duduk berbincang demi keamanan dan kebaikan sejagat.

sila baca

6 comments:

  1. Zuraidah11:51 AM

    tolong sampaikan ucapan tahniah saya pada DSAI

    ReplyDelete
  2. sepot1:43 PM

    Kadang-kadang saya memang meluat dengan chegubard yang terlalu mengagungkan Anwar Ibrahim. Bagi chegu, beliaulah insan istimewa. Tapi chegu jangan lupa, tindakan Anwar berjumpa dengan pemimpin dunia kononnya membincangkan isu Gaza juga merupakan retorik politik juga. Janganlah terlalu berat sebelah. Apa yang UMNO buat semuanya retorik, habis yang PKR buat tu bukan retorik ke? Kalau bukan retorik, apa namanya tu?

    ReplyDelete
  3. Mankanan1:46 PM

    Takde masa nak layan retorik murahan Anwar and the konco ni. Nampak sangat apa yang Anwar buat tu tak ikhlas. Semuanya sebab nak tunjuk pada rakyat kononnya beliau hebat dan peka dengan masalah dunia...

    ReplyDelete
  4. orang biasa2:22 PM

    tak penting samada dapat jumpa atau tidak pemimpin dunia.kalau satu dunia mengutuk serangan Zionis sekalipun,Zionis tetap akan berdegil dan berlagak seolah-olah mereka sebenarnya yang menjadi mangsa.

    apa Anwar boleh buat jika dia bertemu pemimpin dunia sekalipun?tak apa yang dia boleh lakukan untuk menghentikan serangan Zionis.Israel terlalu bongkak kerana ada US dibelakang mereka.

    ReplyDelete
  5. Anonymous4:19 PM

    Bad,
    Kau silap bad..anwar pegi istanbul sbb nak cari funder utk kempen KT..

    Samping tu dia nak singgah Kalabul Malami jumpa buahati, sbb malaysia dah tak selamat dah..ada kekasih hati pun dah belot..

    Kau mana tahu itu semua, takkan nak cerita dgn org bawahan macam kau..kau tak matang lagi dgn peel anwar..dulu kau masih sekolah lg, aku dah bersama anwar dah, so dengar cakap org tua macam aku..

    wakdin

    ReplyDelete
  6. http://mullahkane.blogspot.com/

    ReplyDelete