Thursday, July 29, 2010

Gelanggang sia-sia, SPRM terus buta

Agak-agaknye siapa kontraktor yang buat gelanggang rakyat ni ? Berapa harga kontrak yang ditawarkan ? Kontraktor dah dapat semua bayaran ke belum ? Siapa patut bawa masalah ini ke Sidang Dewan Undangan Negeri ?

***************************
Gelanggang sia-sia
Berita Harian 29 Julai 2010

2010/07/28
SEREMBAN 2: Kira-kira 700 penduduk, terutama kanak-kanak di Green Street Homes, di sini terpaksa mencari pilihan lain untuk bersukan dan beriadah apabila Gelanggang Rakyat yang dibina dengan kos kira-kira RM100,000 dan siap sejak kira-kira enam bulan lalu masih tidak dibuka kepada orang ramai.

Kelewatan ini dipercayai berikutan kerosakan pada lantai gelanggang menyebabkan kemudahan itu yang diletakkan di bawah pengawasan Kawasan Rukun Tetangga (KRT) taman terbiar begitu saja. Keadaan ini mengundang rasa kecewa penduduk kerana tidak dapat membawa anak bermain di gelanggang itu setiap petang atau hujung minggu, manakala kanak-kanak terpaksa ke taman berhampiran untuk beriadah. Penduduk menyifatkan ia sebagai projek gajah putih, walaupun tujuan untuk menyediakan kemudahan bersukan dan beriadah.

Wakil penduduk, Rohaya Mohd Yuneh, kesal kerana hingga kini kemudahan itu masih tidak boleh digunakan walaupun sudah lama siap.

Beliau berkata, pihaknya dimaklumkan Jabatan Belia dan Sukan (JBS) gelanggang itu di bawah pengawasan KRT.

Katanya, KRT memaklumkan tindakan menutup gelanggang kerana pembinaannya belum sempurna dan berlaku sedikit kerosakan lantai yang menyebabkan air bertakung. Kami akur dengan keadaan itu, tetapi ia tidak sepatutnya terbiar begitu lama dan tindakan bagi memperbaikinya patut diambil.

KRT tidak boleh lepas tangan begitu saja sedangkan ia siap enam bulan lalu. Saya lihat sebahagian kecil saja lantainya yang tidak rata, katanya, di sini.

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Melaka_NegeriSembilan_Gelanggangsia-sia/Article

No comments:

Post a Comment