Monday, September 15, 2008

Umno Pulau Pinang terus cuba bakar 'line'........






Tangkapan ISA kononya untuk tenangkan ketegangan kaum.... tetapi Umno Pulau Pinang terus bakar 'line' dengan megah... tanpa rasa takut ISA...

Teringat ketika operasi Lalang, yang bergaduhnya ialah Umno dan MCA. Najib yang berikrar membasahkan keris dengan darah cina... malah Muhammad Mohamad Taib dalam satu temuramah radio secara lansung menyeru orang Melayu berkumpul di Kampung baru dengan menggesa semua membawa pisau. Katanya "bawalah pisau senang nak kupas limau"

Lee Kim Sai, pemimpin MCA pada ketika itu menjawab tuduhan cina sebagai pendatang dengan menyatakan Melayu juga adalah pendatang dari Indonesia. Pertikaian bermula dari Forum Bantahan yang diadakan pada 11 Oktober 1987, yang dihadiri hampir 2,000 orang di Dewan Perhimpunan Cina membantah perlantikan 100 orang Guru Besar bukan berpendidikan aliran cina di sekolah - sekolah jenis pendidikan cina.

Selepas forum tersebut satu perhimpunan balas diadakan di kampung Baru oleh pemimpin Umno.

Apa masalah sebenar ketika itu ? Bukankah itu isu pendidikan dan pengurusan Kementerian Pendidikan seharusnya diselesaikan secara lebih matang ? Sebenarnya kerajaan Bn pada ketika itu goyah... ikatan dalam parti komponen cukup lemah dan malah dalam Umno juga krisis pertembungan Team A dan Team B masih belum selesai maka dibakar sentimen perkauman untuk menyelamatkan Umno dan Bn.

Maka operasi lalang (ISA) dilakukan. Malangnya Lee Kim Sai, Najib dan pemimpin Bn yang jadi tukang bakar 'line' semuanya bercuti di luar negara tetapi pemimpin bukan Bn yang banyak ditangkap. Ada pemimpin Bn yang ditangkap tetapi nyamuk bukan gajah yang banyak cakap.

Bukankah sekarang ini berlaku sedemikian juga. Ikatan Komponen Bn lemah...Umno bertembung teruk di dalam.... kiriman gambar - gambar banner yang tergantung di sekitar Pulau Pinang juga menjadi bukti penguat Umno cuba bakar sentimen perkauman untuk halang kebangkitan rakyat.

Tetapi yakinlah rakyat akan terus bersatu menumbangkan regim Bn.... Tiada masalah perkauman tetapi Bn yang bermasalah.

Menurut penghantar email ada banyak lagi... juga kelihatan poster ditampal.

p/s : bn pakar buat benda karut ini..contohnya di Permatang Pauh mereka buat banner keADILan tulis Lim Kit Siang bakal TPM untuk takutkan pengundi Melayu. Mereka reka poster palsu 16 September - perhimpunan di Istana...mereka buat memorandum palsu kononya cina anti Azan.... Umno sudahlah....

18 comments:

  1. sy dah dpt agak,UMNO akan buat begini kerana terdesak.PR wajib membuat laporan polis jika terdapat unsur2 begini agar pihak polis dpt mengambil tindakan.sy khuatir para pejuang kita akan dipersalahkan sekiranya kita lambat bertindak.Ini mmg gara2 pimpinan UMNO semata-mata untuk menakutkan org melayu khususnya.sy berharap benar para pimpinan keadilan wajib melapor kpd pihak polis secepat mungkin sekiranya wujud poster2 ini.Mereka amat takut dgn angka 16 sept 2008,mcm-mcm mereka boleh buat untuk jahanamkan PR tika dan saat ini.AWAS!!!!!mereka sedang membuat perancangan teliti untuk babitkan PR semuanya.sy tidak akan terkejut sekiranya para pemimpin PR akan terkena serpihan taktik kotor dr BN n UMNO selepas ini,mmd mereka ada agenda tersendiri untuk gagalkan PR memerintah negara...

    ReplyDelete
  2. Mankanan4:25 PM

    Yang penting kerajaan baru Anwar tetap tidak akan dapat diwujudkan pada 16 September. Walaupun dianjakkan, ia tetap tidak akan berlaku. Sedarlah wahai rakyat Malaysia, sedarlah dari mimpi Anwar. Sedarlah dari penipuan besar oleh pengasa kerajaan pintu belakang...

    ReplyDelete
  3. Anonymous4:30 PM

    Umno JAHAT!!!!!

    ReplyDelete
  4. Ravikumar5:16 PM

    Chegu

    Terima kasih kerana memberi latar belakang sedikit mengenai Ops Lalang dulu tu.

    Teruknya strategi UMNO..........


    Setahu saya, saya dengan kawan kawan Melayu saya takde apa apa ketegangan atau masalah perkauman, bang...

    Rasanya UMNO jer yang cuba nak ungkitkan kot?

    Entahlah. Harap rakyat Malaysia bertenang........

    ReplyDelete
  5. bdkKL7:54 PM

    lapor pada polis?
    Buang masa beb .....

    ReplyDelete
  6. Polis kalau nak bertindak, tak payah tunggu lapuran. Antara mahu tak mahu jer ....

    ReplyDelete
  7. Anonymous10:53 PM

    UMNO CAM KIMAK SKANG!!!!!

    ReplyDelete
  8. jangan silap buat report. ISA wooo mcm reporter tu

    ReplyDelete
  9. Rasanya rakyat sudah matang dalam menilai taktik umno dan barisan nasional ini. Ternyata umno dan barisan nasional sudah tidak releven. Parti usang dan lapok tiada pembaharuan.Maka kan tidak, taktik mereka pun semuanya dah lapok dan usang budak nak ambik spm pun boleh baca taktik umno bangsat ni

    http://suarasaktii.wordpress.com/

    ReplyDelete
  10. Anonymous6:59 AM

    nak lapor kat polis? tak guna lapor kat polis! memang umno bangsat punya perti yang dianggotai oleh bangsat punya bangsa. polis pun sama bangsat, bukan semua bangsat, ada le beberapa kerat, tapi kerana ada kuasa itu jadi lagi bangsat.

    ReplyDelete
  11. Anonymous11:30 AM

    eee geramnye dgn umno ni.syaitan dh kena tangkap,diorang nk ganti syaitan pula

    ReplyDelete
  12. kucingsiam11:47 AM

    JAHATNYA ORG UMNO!

    Apakah mereka sudah gila ingin sangat melihat peristiwa pertumpahan darah!!

    Gila!!

    Selagi UMNO tak dikuburkan, selagi negara ini akan ada dua set undang-undang. Satu dipakai org biasa, UMNO kebal. Sialnya UMNO!

    ReplyDelete
  13. badawi palui dan semua anjing2nya memang berat sebelah..ISA untuk pembangkang je tapi penjahat yang memulakan isu perkauman masih bebas dan sewenang-wenang menyemarakkan perasaan perkauman melampauu..UMNO terutama UMNO penang memang tahik palat!!!

    ReplyDelete
  14. Anonymous4:23 PM

    Umno nam karam dah..... siapa ada maruah tinggalkan je Umno tu...

    ReplyDelete
  15. mungkin ia satu propaganda bagi mewujudkan ketegangan kaum untuk membenarkan negara diletakkan di bawah DARURAT!!!

    jika darurat diisytihar, mungkin berkubur sejarah pemerintahan pakatan rakyat. biarkan mereka dengan propaganda ketegangan kaum itu.. biarkan umno tenggelam bersama labu-labunya...

    ReplyDelete
  16. Anonymous2:24 PM

    Mohon di hilightkan mengenai memorandum tipu yang dirancang oleh umno untuk burukkan nama teresa kok itu.... jgn bagi ruang ....

    umno perbodoh melayu

    ReplyDelete
  17. Anonymous6:22 PM

    BADRUL....NAK TANYE KAU SIKIT...APASAL BILA POLIS TANGKAP KAU, KAU POSING KAT CAMERA....KAU NI CARI PUBLISITI MURAHAN KE...

    ReplyDelete
  18. Anonymous11:50 AM

    kenapa pendahan sebegini penting tak didedahkan di media suara keadilan...?

    ReplyDelete