Wednesday, September 17, 2008

Siapalah yang nak 'beli' Datuk Hasan Malik nie ?

KUALA PILAH 16 Sept. – Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Hassan Malik (gambar) hari ini mendedahkan usaha pihak pembangkang memujuknya meninggalkan UMNO dan menyertai pakatan pembangkang.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Kuala Pilah berkata, wakil pakatan pembangkang telah menemuinya beberapa kali selepas Pilihan Raya Umum Ke-12 bagi membincangkan tawaran tersebut.

Itulah bunyinya keratan ringkas berita yang dilapurkan di banyak media hari ini. Memang tidak dinafikan ramai ahli Parlimen ditemui termasuk yang minta bertemu selepas PRU 12 yang lalu tetapi hampir semuanya termasuk dalam kategori "influential politician".... tetapi siapa Hasan Malik ni...? Adakah dia cuba memasukkan dirinya dalam kategori "influential politican"...

Memang satu ketika dahulu Hasan Malik antara yang rapat (atau lebih tepat lagi antara orang yang sering 'mengendeng') masa DSAI menjadi TPM.... tetapi kini dia yang paling kuat pukul DSAI... biasalah politician murahan...bila orang ada kuasa jilat bila tak berkuasa hamput...

Hasan dicabar untuk buat laporan BPR dan dedahkan siapa yang tawar dia jawatan dan RM tu dan berapa harga dia yang diletakkan oleh 'agen' itu.... ? Oii Pak Cik Hassan jawab yo....

17 comments:

  1. Ust Karim2:20 PM

    cikgu dia nie bukankah isterinya cikgu juga....? dan duduk dekat rumah cikgu kat bukit chedang ....?

    hahahaha ke dia nak tuduh cikgu yang jadi agen tawar dia....

    ReplyDelete
  2. Anonymous2:33 PM

    bad..........

    teruskan bad..........
    respect dengan kau....
    confirm kau penganti ezam...
    bahkan lebih garang dari ezam...
    berkat surau solok....

    eden

    ReplyDelete
  3. Anonymous2:50 PM

    alaa.. bad kau ni lembik la, pak turut anwar, sekongkol dengan anwar tipu rakyat bulat2.. memperbodohkan rakyat yang tak reti apa itu sepak terajang dunia politik, kalau anwar benar2 pejuang rakyat, mana kawan2 dia yang sama2 berjuang semasa dia kena pecat dulu??? mana roslan kassim, chandra dll. mereka inilah yg benar2 berjuang utk anwar, tp mana dia sekarang.

    penyokong yg ada sekarang adalah golongan sub-standard yang telah ditipu anwar yg penuh dgn retorik, mereka ini adalah golongan org muda yang rakus, pemalas dan telah terbuang ketepi..

    ReplyDelete
  4. Anonymous3:27 PM

    So, you are the government today? tomorrow? Next Day?

    ReplyDelete
  5. hashim habeed3:34 PM

    BRP sila bukak fail dan siasat sapa yang "bermurah hati" menawarkan wang ringit dan jawwatan kepada c hassan

    ReplyDelete
  6. Anonymous10:03 PM

    hasan malik? hahahaha...tak bulih pakai tu.Tembeghang yo lobih.ngabih an bogheh yo tu.sughuh dio kojo kilang ghuti azan kek dioh tu yo elok ey...tak pun kojo kek mardec angkek sekerap.

    ReplyDelete
  7. Anonymous5:45 AM

    salam bard,agak eh dio dah ofer diri dio tu bard,cubo-cubolah tanyo kok dio bokonan upahlah kopi jantan secawan guti canai sokoping tupun den ghaso dah hebat dah tu....
    den harap bard dapek buek perubahan kek bahagian ghombau tu,apo yang den nampak bard ado potensi untuk jadi montori dalam nogori lopeh tu sumbek an ghamai-ghamai pemimpin umno dlm ISA terutamo K.J (bukan kak Jen)...

    ReplyDelete
  8. Cegubard,
    Harap cg sentiasa istiqamah walau tsunami kerap melanda. Jangan dan dijauhkan daripada bersikap dan tabiat Ezam! Saya sokong apa sahaja aktiviti yang cg laksanakan. Syabas cg! buktikan bahawa title cg ini mulia dan sentiasa menjadi rujukan....Teruskan usaha murni cg!

    ReplyDelete
  9. salam..

    atau dia yang mai menyondoi kat PR..nak kedudukan la tu..kan nyawa2 hikan dah DUN Negeri Sembilan..??? Kalau dia tak declare ada org offer...kempunan la nanti jadi pembangkang selamanya kat dalam Dewan...hehehehe..dia pikio,kalu masok PR,abeh2 koman dapat jadi exco pun dah bosaq rahmat la broo...

    ReplyDelete
  10. BIasalah org politik murahan yang mahu namanya naik secara mendadak, kalau nak naik pasai pretasi kerja, jgn harap, kalau tlg rakyat janganlah mimpi.....

    Rakan2
    Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
    bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

    ReplyDelete
  11. Anonymous11:48 AM

    cerita sebenarnya ialah seorang budak kerja kerani jerk ahli PKR kenal hassan malik nie... dia gurau2 tawar hassan malek dengan kata YB aopa tunggu lagi le masuk lah keadilan mesti dpt jadi menteri penuh dan kami ajustlah rm .... hahahaha benda ini diambil serius oleh hsan yang nak curi glamor...

    budak nie dipanggil bpr dah ...bpr pun gelak masa soal siasat budak nie hehehehe....

    macam mana pula dengan tawaran mohamad hassan yang nak suruh YB ampangan lompat tukar parti dengan tawaran wang.... bagaimana dengan tawaran mohamad masa 2004 yang upah dato ismail kadir bawak rm jumpa badrul masa bertanding di dun rantau.... itu bukan rasuah ke ...?

    cuma aku masih pelik dengan org kata mb bagi rm kat badrul utk lawan khairy

    ReplyDelete
  12. Anonymous1:03 PM

    puok puok ameno nih bengor..
    setakat mung sudoh la jadi bengor weh....
    kalu aku kena tipu ko DSAI.
    mung lebih terok lagih...
    kenapa mung tok turun harga minyak lah.kalu doh baik sangat....
    mung kena tipu ko pemimpin ameno sapa selama lamanya

    ReplyDelete
  13. si hassan ni mungkin rambo baru dlm pembikinan kot...

    ReplyDelete
  14. Anonymous8:59 PM

    bard ni sumo disapunyo. Sapo ada duit nak bagi kek dio, sumo diteghimonyo, siap suroh Hong Liong tolong pungutkan lagi ....dio mano ado kojo, ngojokan anak buah nuar adolah !!!

    Macam macam ghosip den donga, duit mat hassan pun dio kobeh, duit kahiry pun dio talo, khiri kanan sumo disapu ee..

    Den kona lamo dongan cikgu soghang ni, tau bonar den porhangainyo ..

    lajak yolah chekgu, alang alang dah menyolok pekasam jangan sampai ketiak yo masam

    ReplyDelete
  15. Anonymous8:09 AM

    Den kona bonar kek dio. Nak jadi mentori ponoh la tuuu.......... Tembeghang lobih. Londeh kan yo seluar e tu.

    ReplyDelete
  16. sirusa12:00 PM

    anon 11.48am, jangan main tuduh tak do bukti, tak elok ...yang betulnya PKR tawar duit RM5 juta kat beberapa pemimpin Umno NS...PKR tok sah lah mengabui mata rakyat macam PKR ajo la yang betol

    ReplyDelete
  17. hamidun12:59 PM

    hahahaaa.... adil nak rasuah YB kat ns 5juta.... kenapo sikit sgt cakap lah adil nak boli md hassan tawar 5 bilion...

    hahaha bangang yang atas tu tuduh pun tak pikir ....

    ReplyDelete