Friday, September 12, 2008

Penahan Raja Petra di bawah ISA

Raja Petra ditahan ISA, tepat jam 1.10 petang tadi 10 orang anggota Polis telah mengepung rumah Raja Petra dan menahannya di bawah ISA. sila klik. Nampaknya Bn telah panik, mereka yang memainkan sentimen perkauman dan kini sedang mencari mangsa untuk ditahan. 3 akhbar pula dilaporkan menerima surat tunjuk sebab dari KDN.

Tepat jam 2.00 petang pula rombongan 4 orang pimpinan kanan keADILan bertolak ke Taiwan untuk menemui beberapa ahli Parlimen BN di sana.

Jam 5.00 petang, cheGuBard akan bertolak ke Sarawak atas urusan parti.

8 comments:

  1. Farouk3:56 PM

    Orang macam Raja Petra tu memang patut ditahan. Beliau dengan berani telah menghina Islam. Orang macam Raja Petra ni kalau campak kat kandang buaya, buaya pun tak mau makan...Geli...

    ReplyDelete
  2. Mereka semakin terdesak, mereka menggunakan akta ini untuk menuntut terus keadilan buat seseorang yang berani menyatakan kebenaran. Kalau mereka berani, mengapa tidak menggunakan saluran Mahkamah, dakwa kalau salah, kalau ada bukti yang kukuh, buktikan di Mahkahmah, biar Mahkamah yang menentukan siapa salah atau tidak. Baru jatuhkan hukuman. Guna saluran rujukan agama Islam yang sebenar, yang nyata ISA bukan ajaran Islam.

    Rakan2
    Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
    bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

    ReplyDelete
  3. BN n UMNO dah terdesak dgn arahan terbaru dr Pak Lah yg bodowi,kerana sekor nyamuk,bakar semua kelambu,hanya Datuk Ahmad Ismail yg membuat kecoh,semua yg tak bersalah masuk ISA(ikut suka aku),beginilah pimpinan Pak Lah bodowi sekarang yg sudah hilang kepimpinan beliau itu sendiri,Parti2 komponen BN telah mengutuk Pak Lah baru2 ini,gara2 seorg mamat bernama Ahmad Ismail yg lancang mulutnya bermain isu perkauman,tetapi malangnya si ahmad ismail tidak kena sebarang tindakan keras dr pihak kerajaan malaysia,malh sepatutnya dia kena awal2 masuk ISA serta lucutkan gelaran Datuk.Ahmad Ismail dah rosakkan nama baik UMNO,telah rosakkan adat org melayu,budaya org melayu,tatasusila org melayu,moral org melayu,budi pekerti org melayu...dialah perosak bangsa,agama dan negara..org lain kena gabus(cuci) taiknya...(najisnya).

    ReplyDelete
  4. Kalau Raja Petra di tahan atas sebab menghina agama iSlam n Nabi Muhaamad, so why not budak cina di Taiwan yang penduudk Malaysia sendiri yang menghina Islam,azan,muslim people n Negara Malaysia sendiri tidak dikenakan tindakan ISA juga ??? fikirkanlah, BN terdesak sempena mendekati tarikh 16/20 september nie..

    ReplyDelete
  5. urmalaysianbrother12:54 PM

    Wake up malaysians ! your country going to crash... Dictatorial government make your country and your people suffer.

    ReplyDelete
  6. padan muka yang kena tahan ISA..
    patut ko pun kene tahan sama..
    ISA masih relevan untuk keselamatan negara...

    ReplyDelete
  7. Anonymous9:13 AM

    ....

    ReplyDelete