Tuesday, September 16, 2008

Selamat Hari Jadi Zarerah Hanim Md Zaki



Hari ini 16 September ialah hari Ulangtahun ke 45 Pembentukan Negara Malaysia. Pembentukan Malaysia ialah kerana ketakutan penjajah dengan kebangkitan 'kuasa kiri' di rantau ini. Maka demi meneruskan kelansungan dan menjaga kepentingan penjajah barat maka Malaysia telah terbentuk. Namun 45 tahun sele4pas itu adakah kita masih ingin meneruskan Malaysia pada acuan yang diwariskan kepada kita oleh penjajah ...? Selama ini 16 September hampir tidak dikenang tetapi tahun ini hampir semua rakyat berdebar menjelang 16 Sptember.

Hari ini 16 September juga aialah Hari Angkatan Tentera dimana sebuah barisan pertanhanan negara telah diangkat menjadi taraf 'Di Raja'....Hari ini ialah untuk mengenang dan menghargai jasa tentera Malaysia.

Hari ini juga 16 September ialah hari ulang tahun kelahiran Zarerah Hanim Md Zaki, isteri tercinta. Selamat Hari Ulang tahun ..... terima kasih kerana sudi bersama dalam hidup ini !!!

Syukur ke hadrat Allah...

p/s : tak dapat update banyak hari ini kerana nak cepat ...dah janji nak bawa Era dan Kiah (yang juga sambut hari ulang tahun hari ini) serta mak lang dan dopot untuk berbuka di luar sambil sambut hari ulang tahun Era dan Kiah.

9 comments:

  1. Anonymous4:59 PM

    hai chegu but,
    tak pi istana angkat sumpah ka? hang boleh kluak pi sambut harijadi buat slamber je..

    penipu la kau ni dangan anwar peliwat negara tu......

    ReplyDelete
  2. dannalli5:15 PM

    Selamat Hari Lahir .... kalau hari jadi, kiranya 9 bulan lebih awal. Semoga sihat badan dan dikurnia ALLAH kesejahteraan dan keberkatan sebagai isteri yang solehah.
    LKYpun pada hari ni juga.

    ReplyDelete
  3. salam chegu Bard dan keluarga yang tersayang..ucapan selamat panjang dan murah rezeki ikhlas dari saya di Penang...

    ReplyDelete
  4. SELAMAT HARI LAHIR ERAAAAA!!!

    xox, kak lin~

    ReplyDelete
  5. Anonymous2:22 PM

    Selamat dan doa buat keluarga pejuang !!

    ReplyDelete
  6. maaf terlewat nak ucap selamat hari lahir, moga panjang umur n murah rezeki.......teruskan perjuangan

    ReplyDelete
  7. Anonymous11:50 AM

    selamat hari jadi...
    selamat hari jadi...
    selamat hari jadi..

    ReplyDelete
  8. people who sick bout politics1:38 PM

    hahahaahahh....korang nih kelakar lah nak tubuh kerajaan konon...16 sept konon....hahahahaah tak dpt masuk putrajaya ikut pintu belakang,ber buka kat putrajaya pun jadi lah...ko,anwar,pak lah,k.j...kaum kerabat korang semua....sama jea!!!! comment lah pasal pembentukan kerajaan baru,Anwar PM.....mimpi lah wey!! buat malu org nogori jo ko nih

    ReplyDelete
  9. Anonymous7:28 PM

    ada jugak org yg muka tak malu masuk blog orang...

    ReplyDelete