Saturday, May 14, 2011

PAS dan PKR Rembau anjur dialog pekerja


Hari Buruh dirayakan setiap 1 Mei setiap tahun. Namun dalam negara ini Pekerja tersu dihimpit dengan perbagai masalah. Khususnya pekerja industri telah dijadikan 'alat' menarik pelabur asing dimana pekerja Malaysia tidak dilindungi akta gaji minimun, pekerja industri elektronik tidak dibenar bergerak dan membentuk kesatuan sekerta peringkat nasional menyebabkan mereka semua tertinggal dalam perbagai masalah.

Sehubungan dengan itu PAS dan PKR Rembau akan menganjukan Majlis Dialog Pekerja. Majlis ini akan menampilkan YB Abdullah Sani selaku ahli Majlis MTUC dan Hj Muhamad selaku Timbalan Presiden NUBE. Majlis yang dijadualkan akan diadakan pada 21 Mei 2011, jam 5.00 petang akan diadakan di dewan D'Ark, Taman Sri Kasih ini terbuka kepada semua warga pekerja khususnya dalam bidang industri, kilang dan pekerja syarikat swasta.

Parlimen Rembau meliputi kawasan industri Senawang dan ramai pekerja khususnya golongan muda. Harap golongan ini boleh tampil dan mendengar penjelasan isu semasa libat pekerja dan dapat menyuarakan sendiri masalah dengan ruang sesi soal jawab.

InsyaAllah, pekerja bersatu melawan penindasan kapitalis !

1 comment:

  1. Anonymous8:42 AM

    Jemputan juga kepada warga industri di Kaw Perindustrian Chembong

    ReplyDelete