Tuesday, May 03, 2011

Felda di Negeri Sembilan hadapi masalah air

Jika masalah ini berlaku di Negeri bawah pentadbiran Pakatan Rakyat tentu berhari - hari media arus perdana memainkan cerita dengan tajuk yang mengammbarkan betapa lemah Pakatan Rakyat dan terseksanya rakyat ....tetapi apabila ia berlaku di negeri bawah cengkaman Bn maka ia didiamkan sahaja.

Macamanalah Tan Sri Isa Samad, bekas Menteri Besar Negeri Sembilan dan sekarang ini ADUN atau Wakil Rakyat Bagan Pinang (Port Dickson) boleh dilantik sebagai Pengerusi Felda. Masalah air yang berlarutan di Felda dalam Negeri Sembilan pun tak boleh nak selesai-selesai lagi sejak sekian lama.

Nasib kaulah orang Felda, nasib kaulah orang Negeri Sembilan.

Himpunan pelbagai masalah air di Negeri Sembilan bertajuk BN gagal tangani masalah air di N.Sembilan di http://pasns.blogspot.com/2010/02/bn-gagal-tangani-masalah-air-di.html

Masalah ketiadaan air yang berlarutan di Felda Raja Alias

Aduan Rakyat, 3 Mei 2011

Saya penduduk kawasan FELDA Raja Alias yang bertempat di Bandar Sri Jempol, Negeri Sembilan. Masalah ketiadaan air yang berlarutan merunsingkan penduduk kampung. Masalah ini sudah melanda hampir setahun.

Kawasan kami sering kali terputus bekalan air sehingga 2-3 hari berturut-turut dan sehingga 1-2 kali seminggu. Bekalan air cuma ada 2-3 hari sahaja seminggu.

Kerja-kerja harian seperti membasuh, mandi, dan memasak terganggu sama sekali.

Lebih menyedihkan lagi, terlalu jarang sekali JBA Negeri Sembilan menghantar bekalan air ke kawasan kami apabila masalah bekalan air terputus berlarutan.

Contohnya 26 april 2011, sudah 2 hari kawasan kami terputus bekalan air dan tiada tanda2 bantuan.

Kami berharap masalah ini dapat diatasi oleh pihak kerajaan.

Kerajaan malaysia mengutamakan slogan satu malaysia dan melebihkan rakyat, Oleh itu, sy berharap sangat aduan saya dapat mengatasi masalah kami.. insyaAllah…

terima kasih.

Sumber Aduan Rakyat : http://www.aduanrakyat.com.my/masalah-ketiadaan-air-yang-berlarutan-di-felda-raja-alias

No comments:

Post a Comment