Thursday, November 01, 2007

Terbaru : BERSIH tetap teruskan perhimpunan

Hari ini entah kenapa......seharian blog ini tidak boleh diakses dari semua komputer baik di university mahupun di apartment. Kira kira jam 10 mlm (waktu Korea) baru boleh update. Di sini dikongsi beberapa perkembangan mengenai perhimpunan.

Jawatankuasa induk BERSIH telah bertemu dan berbincang serta memberikan taklimat penuh mengenai Perhimpunan Aman 10 Nov. 3 petang di Dataran Merdeka dan kemudian berarak ke Istana Negara kepada Ketua Polis Daerah Dang Wangi dan pasukanya hari ini. Selepas sesi tersebut deligasi BERSIH telah membuat sidang media di depan Balai Polis dengan menyatakan Perhimpunan Aman akan diteruskan.(gambar dari Malaysiakini.com)
Berita baik !!! GERAK telah mendapat signal dari contact person/organization di 7 bandar dunia menyatakan kesediaan melakukan aksi solidariti serentak dengan Perhimpunan di Dataran. Mereka akan berhimpun depan kedutaan Malaysia di negara masing masing untuk menghantar nota sokongan terhadap usaha BERSIH kepada pihak kedutaan Malaysia. InsyaAllah esok kenyataan penuh akan dikeluarkan. Cuma apa yang menarik selepas diterangkan mengenai kempen Gelombang Kuning...ramai teman aktivis antarabangsa secara spontan memberikan respon "Great! Its next Orange Revolution but this time in Yellow"....

Seterunya masih ramai yang tertanya - tanya mengenai gelombang kuning. Rasanya tulisan seorang aktivis yang juga merupakan artis muda yang baru mengeluarkan album mampu menjawab persoalan tersebut. Sila klik tajuk Kuning Warna Penyatan 10 Nov untuk membaca.

Selain itu tulisan Rozmal, Negeri Sembilan mengenai kuning juga menarik untuk dibaca. Klik Apa Istimewanya Kuning ? untuk membaca.

Sekurang kurangnya dua web dikesan telah diwujudkan khusus untuk perhimpunan satu oleh aktivis di Kuala Lumpur dan satu di Negeri Sembilan. sila layari http://10nov.himpunan.info/ dan http://gelombangkuningn9.wordpress.com tetapi orang ramai tetap dinasihatkan untuk merujuk ke laman rasmi http://bersih.org untuk sebarang makluman rasmi.

iklan : sesiapa yang nak beli Insurans hayat atau AM sila dapatkan teman dari seperjuangan "berbelanja sambil membantu perjuangan" Razak 0196500425, Ariffin @ Rebin 0162862481 , Faisal Mustaffa 0193382786

No comments:

Post a Comment