Wednesday, November 21, 2007

Menteri Besar dan kroninya kaut kantung rakyat?

Mohamad memulakan langkah sumbang sebagai Menteri Besar, dengan penuh ego dan sombong beliau tidak mahu duduk di kediaman rasmi Menteri Besar yang pernah diduduki oleh Isa dahulu, katanya.

Beliau bukan sahaja telah mengambil alih rumah tetamu kerajaan yang baru siap ketika itu malah turut membelanjakan RM4.5 juta untuk kerja pengubahsuaian tambahan, katanya.

Kelemahan ini cuba ditutup dengan mengalihkan isu, menyedari imej yang semakin teruk, banyak kempen atau acara disusun untuk menaikkan imej Mohamad, katanya.

Cuma malangnya semua ini memerlukan wang yang banyak dan membazir, hingga kerajaan negeri dan agensi di bawahnya seperti dimaklumkan awal banyak mengalami krisis kewangan.

"Maka demi meneruskan program dan kempen menaikkan imej Mohamad dana baru terpaksa dicari, maka Setiausaha Kerajaan Negeri dipaksa untuk mengambil alih akaun amanah Mufti untuk diletakkan di bawah unit kewangan negeri.Maka dana dalam akaun ini akan mudah digunakan untuk acara menaikkan imej seperti menyampaikan bantuan dan seumpamanya," ujarnya.

Tidak salah dan sememangnya bagus menyampaikan bantuan tetapi selalunya kos menganjurkan acara penyampaikan bantuan lebih besar dari bantuan yang disampaikan, katanya.

sila baca lanjut dengan klik di sini.

update selepas ini salinan laporan BPR ke atas MB NS yang dibuat pada 9 November lepas.

1 comment:

  1. Anonymous8:27 PM

    tahniah walaupun berada jauh..... susah nak bernafas md hassan dikerjakan....

    ReplyDelete