Thursday, August 11, 2011

Mana UTUSAN apabila wikileak tuduh Menteri dan pegawai Najib Homoseks

Semua pasti tidak lupa dengan keghairahan Utusan Malaysia yang memanipulasi maklumat yang didedah wikileak yang kononya mendedahkan kabel sulit US yang mengaitkan Anwar dengan sesuatu yang negatif. Maklumat tersebut yang sejengkal sudah jadi sedepa dipusing Utusan Malaysia.

Namun terbaru laman yang sama wikileak juga telah mendedahkan nota sulit US yang berbunyi :

Mengikut pendedahan WIKILEAKS yang terbaru, bekas Duta Amerika ke Malaysia melaporkan:
Anwar's prosecution is not part of a morals campaign. The GOM does not aggressively target non-heterosexual behavior; if it did so, a recent cabinet minister, senior staff associated with PM Najib and other prominent citizens linked to the government also would find themselves under investigation.

TERJEMAHAN: Pendakwaan Anwar (untuk kes liwat II) bukanlah kempen untuk memperjuangkan moral. Kerajaan Malaysia tidak agresif di dalam membasmi amalan homoseks; jikalau tidak nescaya seorang ahli kabinet yang baru dilantik, pegawai kerajaan yang berkaitan dengan Najib serta beberapa tokoh penting yang berkait rapat dengan kerajaan akan turut sama disiasat (atas tuduhan homoseks)

Namun Utusan Malaysia terus senyap dengan tuduhan ini. Sememangnya majoriti rakyat Malaysia maklum. Pendakwaan Liwat 2 ke atas Anwar bukanlah tujuannya untuk memperjuangkan Islam ataupun nilai-nilai moral. Ianya bertujuan untuk memusnahkan apa-apa harapan bagi Anwar untuk menjadi Perdana Menteri.

che'GuBard ingin mencabar kepimpinan UMNO atau mana - mana NGO 'tanggungan' regim untuk mendesak pihak berwajib memulakan siasatan serta mendedahkan nama-nama orang yang disebut dalam laporan bekas duta Amerika ke Malaysia ini.

Mungkin sahaja US tahu siapa mereka dan mereka ini duduk dikedudukan strategik negara berpotensi untuk diugut apabila tiba masa US atau sekutunya memerlukan sesuatu dari negara.

Rakyat perlu buka mata kerana ini menunjukkan sikap sebenar pemimpin Umno / Bn mahupun agen-agen mereka dalam menangani perkara seperti ini. Bila untung Umno bising bila mereka diserang Umno diam...

Nota tambahan : Blogger Umno pernah membangkitakn perkara ini dengan membangkitkan seorang Menteri Kabinet dari Johor seorang gay klik sini untuk baca lanjut.

6 comments:

  1. salam bro,

    wat laporan polis ler... tgk depa siasat ke dak....

    ReplyDelete
  2. Anonymous2:50 AM

    polis semua kuli najib mereka tak kan siasat. polis cuma siasat kalau PKR atau bukan BN je.

    ReplyDelete
  3. Anonymous2:52 AM

    cam mane nak report polis bro polis pun kuli Najib tengok ke demo Bersih 2.0 ape yg mereka buat. Polis hanya siasat kalau party PKR atau Pas je yg buat salah kalau BN polis tutup mate.

    ReplyDelete
  4. Anonymous9:28 AM

    kalau mangsa tak buat laporan ..bagaimana polis nak siasat......jgn sama dgn kes anuwar...mangsa dah buat laporan...bodoh punya statement la chegubard ni

    ReplyDelete
  5. Rakyat jadi berotak maksiat, lupakan agama dan hedonisme oleh mainan Umn-BN. WAJIB dibenteras perkara2 yg menjauhi diri dgn Islam jika tidak akibatnya memusnah negara dan kemanusiaan.....

    ReplyDelete
  6. Anonymous11:04 AM

    'Me'layu2 tu mengaku Islam, berpuasa cuma dapat lapar kerana makan duit haram (duit rakyat) bukan setakat tu, dah makan duit haram buat naya rakyat pula. Lebih jahat daripada lanun. Iblis kah mereka tu (polis, menteri2 dan mereka2 yang sealiran dengan mereka)?

    ReplyDelete