Saturday, August 27, 2011

PKR Rembau raikan perbagai golongan menjelang eidulfitri

sempena Syawal yang bakal menjelang keADILan Rembau mengagihkan kuih raya untuk insan - insan yang menjalankan tugas demi meastikan kita yang bercuti dapat merayakan sambutan dengan meriah. che'Gubard sendiri telah hadir ke Balai - balai Polis, Balai Bomba dan beberapa agensi kerajaan untuk meraikan wira-wira ini. Gambai ini ialah di Balai Polis IPD Rembau.
Ramai insan yang tidak bernasib baik terus didampingi untuk diraikan. Hari ini PKR Rembau (27 Ramadhan) telah membawa Puan Azlina bersama 8 orang anaknya untuk membelikan baju raya. Menurut beliau sejak dua tahun menjadi ibu tunggal ini kehidupan mereka begitu sempit, bukannya untuk mendapatkan baju baru malah dari segi makanan juga terpaksa berjimat cermat. Anaknya yang sulong berumur 15 tahun menuntut di sekolah agama berasrama penuh dan yang paling kecil berusia dua tahun lebih. Kerana anak yang masih kecil beliau tidak boleh bekerja dan kehidupan hanya bergantung kepada kira kira RM500 bantuan Kebajikan masyarakat dan Baitulmal. Namun dia tidak kompromi dalam isu pendidikan anak, 6 orang anaknya dipastikan meneruskan persekolahan dalam apa juga keadaan.


PKR Rembau melalui sumbangan dermawan telah membawa keluarga ini memilih pakaian baru sempena hari raya dan memberikan sedikit sumbangan kewangan. Seronok dan puas rasanya melihat anak - anak ini tersenyum memilih baju dan melihat anak-anak kecil berlari di balik kain baju seronok kerana mendapat baju baru sempana hari raya.


Selain itu perbagai golongan terus diraikan dan didekati. Kemuncak program Ramadhan ialah pada ahad ini 28 Ogos dimana Konvoi Kembara Ramadhan PKR Rembau-SAMM NS-UNITED SHARKs akan ziarah, gotong royong dan agih bantuan kepada 50 keluarga dalam parlimen Rembau. Konvoi akan bermula di Dataran Senawang dan dijadualkan berakhir dengan program IFTAR di dataran Senawang semula. Dijangka 10 buah kereta dengan 25 buah motorsikal akan menyertai konvoi ini. Kepada yang sudi menyumbang atau sedia untuk kami bantu mengagihkan zakat kepada asnaf yang betul - betul memerlukan boleh terus hubungi 0123696474 (Azizi, S/U PKR Rembau).

No comments:

Post a Comment