Thursday, August 25, 2011

Program Ramadhan keADILan Rembau berjalan lancar

sebanyak 20 banner dan 40 bunting disediakan untuk seluruh Rembau bagi sama meraikan Ramadhan dan Eidulfitri namun Umno telah samun lebih dari 10 banner dan banyak bunting hilang.
Keluarga OKU Muallaf, Sdr Abd. Kalam dari Taman Angsamas (DUN Rantau)
turut mendapat bantuan
Edaran bubur lambuk di Pasar Ramadhan Pekan Rembau, turut diedarkan kurma dan risalah isu semasa. Sebanyak 5 program edaran bubur lambuk telah disusun seluruh parlimen Rembau bertujuan mendekatkan PKR dengan orang Rembau.
Perbagai golongan yang kurang bernasib baik terus didekati
Edaran Bubur Lambuk, risalah isu semasa dan kurma di Pasar Ramadhan Pekan Rantau
Buka puasa bersama anak yatim dan asnaf di Rumah Anak Yatim Al Anwar di Sendayan
Penyampaian sumbangan kewangan dan infa' Al Quran
di Surau Taman Seri Rembau (DUN Chembong)

Perbagai golongan asnaf diagih bantuan kewangan dan bantuan barangan makanan asas terus disampaikan.
Antara penerima ialah bekas anggota Askar Melayu yang hidup serba daif


pakaian terpakai mungkin dilihat tak berguna kepada kita tetapi ia membawa kegembiraan kepada golongan yang kurang berkemampuan
Antara anak yatim yang tinggal bersama neneknya menerima sumbangan
Kuih - kuih raya untuk anggota beruniform yang bertugas ketika perayaan diagih ketika petang dan malam raya.
bersama Imam dan pihak pengurusan masjid Kg. Batu. Aktiviti biasa sembang menerang isu semasa dan mendengar masalah akar umbi selepas solat tarawikh. Masjid serta surau terpilih dijelajah hampir setiap malam
Menyampaikan infa' Al Quran serta sedikit sumbangan kewangan kepada Imam dan nazir Masjid Kg. Batu. Sebanyak 15 masjid, surau dan madrasah terpilih untuk diagihkan Infa Alquran dan disalurkan sumbangan kewangan.
hampir 2000 pack kurma disediakan dan diagih sepanjang Ramadhan dalam perbagai program PKR Rembau.
Solat Isya dan tarawikh berjemaah di masjid dan surau berlainan menjadi rutin dalam ramadhan ini.

Kemuncak program Ramadhan ialah pada ahad ini 28 Ogos dimana Konvoi Kembara Ramadhan PKR Rembau-SAMM NS-UNITED SHARKs akan ziarah, gotong royong dan agih bantuan kepada 50 keluarga dalam parlimen Rembau. Konvoi akan bermula di Dataran Senawang dan dijadualkan berakhir dengan program IFTAR di dataran Senawang semula. Dijangka 10 buah kereta dengan 25 buah motorsikal akan menyertai konvoi ini. Kepada yang sudi menyumbang atau sedia untuk kami bantu mengagihkan zakat kepada asnaf yang betul - betul memerlukan boleh terus hubungi 0123696474 (Azizi, S/U PKR Rembau).

Tahun ini setakat ini tersenarai lebih dari 200 nama yang telah dan dijadualkan akan diberikan bantuan. 15 surau/masjid diberikan sumbangan kewangan dan infa Al Quran. hampir 2o00 pack bubur lambuk dan 2000 pack kurma diedarkan dalam kawasan parlimen Rembau. Dalam serba kekurangan dan sumber yang terhad tahniah diucapkan kepada semua aktivis PKR Rembau yang terus bergerak. Penghargaan dan terima kasih kepada semua penyumbang , dermawan yang terus membantu kami untuk membolehkan kami terus berbakti kepada yang memerlukan di Rembau seiring dengan mengangkat panji perjuangan rakyat di kawasan ini.

No comments:

Post a Comment