Friday, August 29, 2008

Open Latter to Paklah From Ghombau..(yang diterima melalui email)


kepado pak lah...
PM paling sey sayang...


I lap u namo sey ni KARIM...pengundi bedaftar DUN CHOMBUNG, PARLIMEN ROMBAU...alaaaa tompek si KERY yg abah'eh JAMALUDIN tuuu...tak kona'???? menantu PAK LAH tu laaaaa...suko bona' sey ngan dio tu...ghaso nk buek menantu lak...

sey nulih surat ni bukan apo...sajo yor nk ucap'an timo kasih kek pak lah sobab naik'an hargo minyak ari tu.. lopeh ini bilo hargo minyak naik..hargo barang lain pun naik gak laaaa...banggo boto' sey ghaso...mcm duduk kek LAS VEGAS lak...HIDUP PAK LAH!!!!!!!

sey janji ngan pak lah yg sey akan ubah tebiat sey dari makan ikan kombung yg dah merah menyalo mato'eh & pocah bedorai porut ikan tu pado ikan koring yor... sey sanggup bekoban untuk UMNO dan bn.. anak sey yg 7 org tu yg dh buleh buek team futsal tu boleh la bekojo lopeh sekolah buek bantu mak ayah diorang ni haaa...kok tk bekojo pun buleh la jadi mat rompit kek SENAWANG tu...dapek gak la duit sesikit...buleh gak la menoruskan tradisi keluargo sey ni yg nyokong UMNO dan bn ghaso2 sey ni nk ubahsuai bilik bilik yg ado kek ghumah sey...nk buek tompek bolo ikan & tanam sayur cagho hidroponik (apo binchek'eh ni???) sey tepakso tanam kek dalam bilik sobab sey tingga' kek umah flat... rebet yg pak lah bagi kek sey memang melampuh2 lobeh'eh dari keperluan sey.. bilo sey congak2.. sey cumo guno 20 sen yor duit minyak moto sehari.. ado la untung 21 sen...bak kato si SAIDA AF6 'ok la tuuuu' sey tak pakai pon keto... sobab bilo minyak naik hargo.. sey kono jual datsun kotak mancis sey tu.. dapek gak la duit...tokih2 pun ado la hasil'eh.. team futsal sey tu, sey nak suruh eksesais hari2 berjalan kaki tak pun naik beska' poie sekolah...ado la 5 km...dokek yor tuuuuu...

walaupon gaji sey ni rm 1000..sbona'eh terlobih cukup untuk keluargo sey... buek permulaan nk ngubah kehidupan sey.. sey tak akan guno'an gulo bilo buek kopi... tak akan guno'an topung untuk buek kodok sey nak ganti'an bogheh ngan ubi... tiap hari sey ngan keluargo akan berposo (kecuali pado hari hari yg dilarang beposo) sey akan buek minyak masak sendiri itu antaro caro sey ngubah caro hidup.. ade banyak laie caro semuo kerano UMNO dan bn... dan sey mintak bona' pak lah naik'an laie hargo minyak yg ado.. bukan tu yorrr.. sey mintak bona' naik'an laie hargo tol sobab org sbolah rumah sey nih org pembangkang...dio slalu guno highway, biar padan muko dio...tu la...suko bona' nyokong pembangkang...PAKATAN RAKYAT konon...palo hayah dio tu... nnt pak lah buleh la melawat sey dan sedokah pado sey solai kain pelikat bilo dh nak dokek2 pilihanraya nanti... insyaallah kain pelikat tu sey nk bubuh dlm frame dahtu gantung kek rumah.. tapi jangan lupo lak.. pak lah sain otogeraf yor kek kain tu.... jgn lupo pak lah.. naik'an laie hargo minyak.. jgn la diturun'an gaji mentori2 tuuu..siannn diorang...kang apo lak anak bini'eh nk mentodarah... sey totap nyokong pak lah.. akhir kato biar pak lah sonang, janji kami papo kedano.. hidup UMNO, hidup bn..

sekian timo kasih.. ps/ sampai'an salam sey kek si KERY samo PATRICK BADAWI tu yor..tak lupo gak tuan punyo syarikat SCOMI...sapo tah namo'eh...lupo lak...


pocah kaco,

pocah golas,

sudah baco,

harap baleh.

7 comments:

  1. prolife4:29 PM

    saya ingat lagi akan artikel.tak salah saya,saya pernah baca di ricecooker.kerbau.com.

    tahu siapa pemilik ricecooker.kerbau.com?.pemiliknya adalah frontman kepada band "Carburetor Dung".pastinya ramai yang masih ingat insiden vokalis C.Dung dipukul oleh penyokong PKR tak beberapa lama dahulu.

    ReplyDelete
  2. Anonymous6:53 PM

    hehehheheh..
    den nk pinjam surat ni buek paparan kek blog soborang...

    ReplyDelete
  3. basimpo lidah den...chegu, datang la snayan...ado banner cantek...buat menyakat puak-puak amno (sop kolan, cikgu dolah, leman minyak, inan ghajo dll)...
    from puak-puak bega sendayan ...buril, man gaung, cip, bang majeed, tapoi dan arwah pak wahab!

    ReplyDelete
  4. artikel ni macam ngutuk ese yo?
    Teghaso lak den.

    ReplyDelete
  5. *lawak ah! =) kem salam kat pakcik yang tolih surat nih.*

    ReplyDelete
  6. sudin8:51 AM

    Di Masjid Bandar Baru Petra, apa yang berlangsung jelas boleh diikuti melalui pembesar suara. Selepas solat Maghrib ada ceramah. Salah seorang penceramah ialah Badrul Amin, ahli Majlis Pemimpin Tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR).

    Badrul turut menghepalai doa selepas solat Maghrib. Dalam doanya, Badrul memohon supaya Yang Maha Berkuasa melaknati Mohd Saiful yang melakukan sumpah mubahalah atas dakwaan Anwar meliwatnya. Jelas Badrul telah membuat kesimpulan bahawa Anwar tidak bersalah dan Saiful yang bersalah. Lantas beliau memohon dalam ucapannya supaya Saiful dilaknati.

    Saudara Badrul, apakah Yang Maha Mengetahui tidak tahu siapa yang benar dan yang bersalah. Perlukah Badrul memberitahu Yang Maha Mengetahui apa yang lebih diketahui-Nya?

    Pokoknya Saiful sudah bersumpah, tapi Anwar belum lagi dan ternyata sama sekali tidak akan berbuat demikian. Sumpah ini bukan boleh dibuat main-main. Di manakah letaknya akidah kita jika cuba menjadikan Allah Yang Maha Adil `rakan konspirasi.' Maha Suci Allah dari segala tindak-tanduk makhluk-Nya.

    Jika Saiful melakukan pembohongan dengan membuat sumpah palsu, kononnya atas konspirasi, maka semua yang terlibat dalam konspirasi itu telah melakukan dosa yang amat besar. Nauzubillah!

    Pada ketika ini, mana-mana pihak tidak layak menuduh Saiful melakukan sumpah bohong dan menjadi alat konspirasi. Apatah lagi untuk memohon Allah supaya melaknati si Saiful. Setelah Saiful bersumpah, janganlah kita komen apa-apa lagi kerana beliau sendiri sudah menyerahkan dirinya kepada hukum Allah.

    Sebaliknya jika Badrul mahu berlaku adil kepada semua pihak, minta Anwar turut melakukan sumpah laknat. Selepas itu semua pihak boleh tutup cerita kerana perkara ini kita telah serahkan kepada Allah Yang Maha Adil lagi Maha Mengetahui. Segala urusan perbicaraan di mahkamah yang akan bermula 10 September akan datang adalah `urusan dunia.' Yang lebih penting ialah bagaimana Anwar dan Saiful menghadap `mahkamah Allah.'

    Lebih menyedihkan, dalam doanya Badrul juga memohon supaya dimusnahkan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak, Peguam Negara Tan Sri Gani Patail dan Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan.

    Setahu Nana, Rasulullah s.a.w hanya mengajar umatnya supaya memohon kebaikan untuk orang lain, bukannya keburukan atau kejahatan. Inilah sebabnya Nana tidak mahu mendekati langsung majlis `munajat politik'. Malah sampai sekarang Nana menjauhi daripada bersolat di `masjid politik.'

    ReplyDelete
  7. Salam...
    Anwar dah angkat sumpah dah apa!! Lambat pick-up la lu nana...tu depan YDP Tan Sri Pandikar Amin tu apa dia..??? Abeh tu si sai fool tu angkat sumpah betoi ka?? Mahkamah tak jatuhkan hukum lagi sapa SALAH sapa TAK SALAH, yang dia pi bersumpah sapa suroh?? Lain la mahkamah dah jatuhkan HUKUM yang Anwar TAK BERSALAH, lepas tu baru sai fool angkat sumpah lain laa..Yang pasti la ni, si sai fool DAH MENGHINA MAHKAMAH..angkat sumpah sebelum mahkamah bersidang dan jatuhkan hukum...

    ReplyDelete