Saturday, August 23, 2008

KJ jangan lupa Kelantan....

Begitu angkuh sekali Kj yang umumkan nak tamatkan Anwar di Permatang Pauh kali ini... lupakah kamu Kj yang hampir kesemua negeri yang kamu lawat dan khususnya Kelantan yang dia istihar nak rampas dan tumbangkan tapi Bn tewas teruk.
Kj perlu sedar dalam PRU yang lalu Umno Rembau juga tidak mendokong dia. Dia menang kerana berjaya memperalatkan jentera kerajaan dan penipuan SPR yang berlaku kerana takutkan dia selaku menantu PM.
Malam ini InsyaAllah seramai 60 lebih ahli Umno Rembau dan termasuk pimpinan akan hadir ke Permatang Pauh untuk istihar 'bosan' dengan politiking Umno dan Khairy sendiri. Mereka akan menyerahkan borang menyertai keADILan.
Semua dijemput ke Ceramah Perdana : Selamat Tinggal Umno - 23 Ogos 2008 - 9.00 malam - Depan Masjid Kubang Semang.
Dalam perkembangan lain pula che'GuBard mengutuk tindakan memperkudakan polis dan undang - undang negara dalam usaha terdesak Bn memastikan Anwar tewas. Sekurang - kurang nya 4 orang penduduk kampung yang kuat menyokong keADILan ditahan tanpa alasan. Semua mereka ditahan di tempat umum. Seorang pemuda Khairi dari Kubang Semang telah ditahan 3 hari kononya di bawah keselahan Pilihanraya. Dia ditahan oleh sekumpulan anggota polis ketika bermain bolasepak di kampungnya. Sehingga semalam keluarganya juga gagal untuk mendapat kebenaran bertemunya. Pegawai penyiasat mengatakan kononya polis mendapat perintah reman tetapi tidak mahu mengulas lanjut.
Sekurang kurangnya 100,000 anggota keselamatan dikerahkan ke Permatang Pauh. Ini satu angka yang melampau. Unit 'UTK' dan Komando juga dikatakan berkeliarana di beberapa kawasan untuk menakutkan pengundi.

9 comments:

  1. saudara chegubard,
    sekarang ni trend pemimpin UMNO bersumpah,dr budak si saiful,Najib dan kini Tajol Rosli dok main sumpah,sy berdoa suatu hari nanti UMNO akan dimakan sumpah,bukannya pemimpin yg bersumpah.UMNO rebah kerana buatan sumpah para pemimpin-pemimpin UMNO itu sendiri.Sempit sungguh ajaran agama dari pemimpin UMNO itu sendiri.Amat busuk,sepatutnya UMNO menjaga adat orang melayu,tatasusila org melayu,maruah org melayu,kini setiap ceruk dok asyik maki sesama agama.UMNO dah tak ada modal.Si ezam pun sama,dulu d dlm keadilan,kutuk dan maki UMNO.setiap ceramah ezam di masa keadilan sy ikuti perkembangannya.Kini dah dpt duit berkoyan-koyan dr org tertentu,kini lupa asal usul diri ezam.bodohnya ezam...sy harap chegubard menghubungi sy,kita berbicara dgn panjang lebar.salam..

    ReplyDelete
  2. saudara chegubard,
    sekarang ni trend pemimpin UMNO bersumpah,dr budak si saiful,Najib dan kini Tajol Rosli dok main sumpah,sy berdoa suatu hari nanti UMNO akan dimakan sumpah,bukannya pemimpin yg bersumpah.UMNO rebah kerana buatan sumpah para pemimpin-pemimpin UMNO itu sendiri.Sempit sungguh ajaran agama dari pemimpin UMNO itu sendiri.Amat busuk,sepatutnya UMNO menjaga adat orang melayu,tatasusila org melayu,maruah org melayu,kini setiap ceruk dok asyik maki sesama agama.UMNO dah tak ada modal.Si ezam pun sama,dulu d dlm keadilan,kutuk dan maki UMNO.setiap ceramah ezam di masa keadilan sy ikuti perkembangannya.Kini dah dpt duit berkoyan-koyan dr org tertentu,kini lupa asal usul diri ezam.bodohnya ezam...sy harap chegubard menghubungi sy,kita berbicara dgn panjang lebar.salam..

    ReplyDelete
  3. Saudara bard,
    Baru-baru ini,KJ berkata sekiranya DSAI menang dlm pilihanraya ini,dia tak mau dok dlm parti lg,serupa la dgn TUN,bila DSAI jd PM,TUN akan pindah keluar negeri,inikah bangsa melayu yg sejati??inikah prinsip org melayu selama ini kita pegang?mereka ini hanya pentingkan diri sendiri,bukannya untuk rakyat,setiap parti politik tidak salah,yg jd salahnya adalah pemimpin itu yg membawanya ke arus apa?UMNO dah hancur disebabkan pemimpin UMNO yg rosakkan,parti UMNO baik,cantik bila dimekapkan,kini mekapnya dah jd mcm hantu,comot kerana pemimpin UMNO itu sendiri yg comotkan mekap.KJ dan TUN sekiranya dan keluar or apa2,sy rasa mereka ini bukan seorang yg gentlemen or berhati waja,tidak patriotik,tiada sikap negarawan.hanya berhati untuk cari wang rakyat untuk duit poket dan periuk nasi mereka.sy menyeru rakyat permatang pauh keluar mengundi beramai-ramai,jgn gentar pd pihak musuh.UMNO itu musuh islam,kerana suka memaki hamun sesama agama kita sendiri semasa berkempen di permatang pauh.ayuh mengundi,anda jgn gentar.Undi pada pihak yg benar untuk memimpin kita suatu hari nanti.Lawan Tetap Lawan.salam

    ReplyDelete
  4. PENANG DI TANGAN DAP AKAN JADI SINGAPORE 2. TUNGGU LAH.

    ReplyDelete
  5. Umno tidak relevan lagi... itu yang perlu rakyat di Permatang Pauh sedari, tengoklah kaedah kempen yang mereka bawakan, terlalu keji dan kotor sekali.

    Rakan2
    Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
    bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

    ReplyDelete
  6. http://ezreenemira.blogspot.com/2008/08/imam-exposes-himselfas-bn-supporters.html

    Dear Chegubard,

    i guess you already know the confession of Ramlang Porigi.

    But what I want to stated here,according from my friends in Penang,he sent me 2 pictures that UMNO workers hanging sexual and racist remarks towards PKR.

    I also involved politics in Canada but I never see this kind of politic.Dirty,from BN's gameplan.

    Definitely this two UMNO guy will be marked by parang from orang kampung.

    ReplyDelete
  7. Anonymous7:29 AM

    SALAM CHEGUBARD

    WASPADA UNDI POS!
    WASPADA UNDI POS!
    WASPADA UNDI POS!

    KERANA ITU SENJATA PALING PENTINGUTK BN MENANG.

    ReplyDelete
  8. Anonymous7:03 AM

    Ezreen,

    Opobondo ekau ni, ekau duduk kanada tu dah la, apo yg kau nak nyibuk kek malaysia.. ekau jago topi kain org lain buek apo? aku jago topi kain ekau nanti padan muko, nampak bulu..

    kawan ekau kek penang tu koling ko?

    Anwar Berahim

    ReplyDelete
  9. Anonymous10:35 AM

    woww...100,000 org..banyaknyaaa....

    Jangan jadi "hantu" sudahlah yeaa..

    ReplyDelete