Saturday, July 05, 2008

PROTES Sejuta Rakyat tetap diteruskan !!!

PROTES sejuta Rakyat tetap diteruskan, cuma lokasi penganjuran diubah sedikit di Stadium MBPJ, Kelana Jaya. Tarikh 6 Jun 2008 (Ahad) dan masa dari 10 pagi - 12 tgh malam tidak diubah. Pimpinan utama PAKATAN dan institusi masyarakat sudah menyatakan kesediaan hadir. Pesonaliti dan artis tempatan juga ramai yang menyatakan kesudian untuk hadir sama menyatakan sokongan malah ada yang akan membuat persembahan.
Ada banyak sms, email palsu sedang berputar memberikan makluman salah seperti himpunan batal atau ditukar tempat ke tempat lain pula. Semua di harap terus rujuk ke blog rasmi iaitu http://protes2008.blogspot.com untuk sebarang perkembangan terkini.
Dari semalam juga telah dapat banyak sms yang menyatakan keadaan KL tegang, malah kononya di PJ sudah ramai tentera. Semua itu palsu itu hanya nak takutkan orang ramai yang nak bersama. Malah penganjur bekerjasama baik dengan pasukan keselamatan. Malah perubahan lokasi juga adalah nasihat pihak keselamatan.
Datang ramai - ramai berpakaian merah , ia merupakan satu pesta kuasa rakyat menyatakan bantahan terhadap kezaliman kerajaan. Datang ramai - ramai bersama keluarga dan teman dalam Pesta seharian ini.
Dari hentian LRT Kelana Jaya boleh gunakan BAS Rapid jarak antara 5-10 min.
Yang dari luar KL/PJ dinasihatkan masuk awal ke kawasan PJ. Jumpa di sana. Jangan lupa bawa kamera, video untuk merakam peristiwa sejarah Malaysia ini.

7 comments:

  1. Anonymous1:52 PM

    mcm carnival jer...tp best gak...
    www.hueymei.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Anonymous8:46 PM

    gua rasa x puas hatila pasal protes tadi dah serupa karnival sure heboh pulak jadinya mcm kita suka pulak harga minyak naik kesian membe2 yg dtg jauh2 igt nk peg demontrasi rupanya dtg tgk konsert ramai penyokong kecewa terutama penyokong2 PAS...Bukan kita tolak hiburan tp biarla kena tempat ini bawa budak2 punk underground wat show dh serupa gigs pulak ini mmg ditunggu2 kat puak2 Umno point nak belasah PAS...JUST PANDANGAN GUA ORG MUDA DARI APE YG GUA TGK TD N BORAK2 TD....

    ReplyDelete
  3. Anonymous8:59 AM

    amacam, semalam sampai 1 juta x?sekali pandang mcm karnival jualan je, dua kali pandang mcm jom heboh je, tiga kali pandang mcm mengarut je..

    org melayu paling ramai, india jarang-jarang, cina duk umah senang lenang..sedih2..

    buat konsert panggil band bukan2..dah tertonggeng nmpk buntut org ramai naik berang walhal ketua penganjur pun kaki buntut..apalah nk kisah..

    rakyat sudah sedar..saper korang sebenarnya..kata pakatan rakyat tp bendera DAP xde pun nmpk..apa cerita ni..sudah lain ka?

    apa2 pun tahniah ye..buat abiskan minyak penyokong je..

    ReplyDelete
  4. Anonymous11:38 AM

    Cukuplah..rentikan ler perhimpunan macam ni. Ia takkan memberi apa2 kesan pun. Harga minyak tetap juga macam tu. Negara bertambah kacau bilau dengan sikap korang ni. Tolonglah hentikan demi keselamatan rakyat. Kita semua dah tak percaya dengan protes2 korang...

    ReplyDelete
  5. Anonymous2:40 PM

    salam

    tau tak kami dah sampai sana jam 1 pagi.. siap tido at atas tanah beralaskan tikar. berteman nyamuk yang menyerang. sampai la ni tangan kaki sampai ke perut penuh dengan gigitan nyamuk!

    pastu kami sakit hati sebab anda gagal melaksanakan protes demo yang berkesan

    pendek kata anda GAGAL melaksanakan protes kali ini

    bukan saja jadi bahan ketawa UMNO-BN tapi menyakitkan hati penyokong PR!

    soal orang cina tak sokong tu aku bantah la eh.. sebab semalam tepi aku.. auntie cina pakai seluar pink dgn husband dia.. and bebudak cina yang aku penah jumpa masa black14 kg baru semua pakai baju merah pun ade datang

    duduk sama2 berkeliling dengan aku and femly ku.. jadi JANGAN CAKAP CINA DOK RUMAH BERSENANG LENANG!

    orang yang bercakap tak tau hujung pangkal kene sedar diri sikit! jangan pandai2 bercakap kalau anda tak tau hakikat sebenar!

    apa pun.. aku harap penganjur buat post mortem

    jangan ikut kepala otak sendrik jek

    suka2 hati nak buat konsert. ada pernah tengok ka PROTES ada KONSERT??? and konsert plak tak menggambarkan budaya kita langsung!! terjerit2 dan tertonjol2 buntut. lain kali anda perlu insafi diri. PROTES bukan KARNIVAL! yang kaya orang jual air dengan jual makanan jek!

    regard
    muchang

    ReplyDelete
  6. Anonymous5:52 PM

    sbb ramai org yg mcm samad ni la kerajaan kita wat sesuka hati dia je tp kalo org nama samad ni dia pakai kete mewah rumh besar xpela dia nk ckp mcm tu sbb dia x terasa ape2 pun kalo bleh biarla lg kerajaan naikkan sampai 5 henget seliter biar padan muka dia

    ReplyDelete
  7. Anonymous1:08 PM

    salam reformasi..
    bile nk wat demonstrasi di jalanan ni?
    wa dh x sabor ni beb..
    kerajaan skang ni x makan saman..
    apa kata kite bom kan aje putrajaya tu..
    baru diorang ada akai untuk berfikir..

    ReplyDelete