Sunday, July 06, 2008

Bala di paksa ?


Bala seorang penyiasat pesendirian yang di upah oleh Abdul Razak Baginda untuk 'menyelesaikan' kes Altantuya membuat pendedahan menyatakan :

  • Najib terlibat dalam pembunuhan Altantuya
  • Najib bukan sahaja pernah berjumpa Altantuya tetapi turut ada hubungan sulit
  • Altantunya telah bernikah dengan Razak di Korea Selatan

  • Altantuya datang bukan mengugut mengenai hubungan sulit tetapi mengenai tidak puas hati dengan 'deal' komisyen pembelian senjata

  • Kenyataannya mengenai hubungan Najib dengan kes Altantunya telah di padamkan oleh polis dalam rakaman percakapanya.

Namun selepas petang Bala membuat pendedahan kenyataan bersumpahnya mengenai kes tersebut di hadapan sidang media bersama Anwar Ibrahim. Beliau di dapati hilang. Pagi keesokanya dia muncul dengan peguam yang baru dan menyatakan bahawa beliau menarik semua kenyataanya mengenai Najib (sahaja) dalam akauan bersumpah yang awal dengan membuat akuan bersumpah baru. Bala menyatakan beliau dipaksa membuat akuan bersumpah pertama.... persoalanya siapa yang memaksa beliau untuk akuan bersumpah yang pertama ?

di bawah ini diperturunkan dua gambar untuk saudara nilai. Gambar dua situasi satu ketika mengumumkan akuan bersumpah yang pertama dan ketika membuat kenyataan di sebuah hotel secara tiba - tiba dalam akuan bersumpah yang kedua. Mana satu menunjukkan beliau terpaksa ?



Lebih malang lagi sehari selepas itu keluarga Bala telah membuat laporan polis mengenai kehilangan tanpa dapat dikesan,Bala, isteri dan anaknya.

7 comments:

  1. NorHaslim2:24 PM

    Susah nak lepaskan diri selepas kalau dah melangkah sebelah kaki masuk ke dalam kancah politik ni.
    Terpaksa atau tidak Mr. Bala telah mempersendakan undang-undang selain daripada menteri kita sendiri.
    Tindakan flip-flop beliau memusnahkan kredibiliti politik negara bukan sahaja di mata rakyat sendiri tetapi juga di mata orang luar.
    Sememangnya 'orang yang memaksa' Mr. Bala membuat SD tersebut adalah seorang yang gila kuasa dan mementingkan diri sendiri kerana dia bukan sahaja tidak memikiran kesannya terhadap keluarga Mr. Bala sendiri malahan juga persepsi dunia yang sedang tertawa melihat senario politik Malaysia.

    ReplyDelete
  2. Anonymous4:32 PM

    pandai sungguh chegu bard membaca mimik muka org ye?

    apa kata klu chegu bard baca memek muka DSAI terlebih dahulu...muka yg penuh kemarahan, kebencian n sedikit kebaikan...sgt mengharukan...

    ReplyDelete
  3. Idi Amin Najib, Imelda Rosmah, Mugabe Khairy, Sang Kancil Badawi11:26 PM

    Sex and the C4

    Sodomy is a useful word
    recently said and heard,
    in Malaysian homes and offices
    it’s all about famous orifices.
    What is going on, you wonder
    when Bala steals the thunder,
    finger pointing the magic word
    to the delight of a horny herd
    Organs united, names forgotten?
    VIPs are really rotten
    Saifool he knows and did not know
    doubts about Aminah begin to grow
    of whose loose lips he was afraid
    but liked her other end instead;
    of course he knew it wasn't right
    but it felt so good and tight!
    You could not hump like Greeks
    the Hindenburg’s fat cheeks;
    what her hubby found so succulent
    was making Rosmah trucculent.
    And so she thought, the time was due
    for a nice Mongolian barbecue.
    Enter the analyst, not so anal,
    who found the girl too banal;
    fearing supernatural harm
    from her juicy feminine charm,
    he hired Bala straightaway
    to keep the honeytrap at bay
    but private dicks were of no match
    for Aminah's superlative snatch
    and now that Najib had had his fill,
    he would not share the till;
    right after the submarine deal,
    Aminah's fate he would seal.
    Now Rosmah had one idea
    on how to kenakan dia
    "Let’s bomb the bombshell,
    let's send her to hell."
    Thus perished the hapless beauty
    after translation and booty duty;
    now Rosmah’s ass was happy
    until one blogger got yappy;
    this Hindenburg nearly caught fire
    yet to sue she has no desire.
    But Najib's part in this murder
    will travel much further;
    despite his media actions
    and one or two retractions,
    some questions will remain
    a big part of his bane–
    how did Altantuya really die?
    and why did he have to lie?
    Did he pay off Bala savvily,
    or threaten to C4 his family?
    What acts could be more despised?
    With his money, we’re not surprised;
    after all, he's such a bully beast,
    to him and him alone, at least,
    magic words that cannot apply–
    are useful for making rivals die.

    ReplyDelete
  4. Encik Bala ni sepatutnya boleh menilai dulu dengan akal fikiran supaya apa yang nak dibuat tu dah pikir masak2 baik buruk. Sebagai seorang dewasa, takkan tak tahu implikasi tindakan beliau? Mana kredibiliti dia dan juga kepada SD, selepas bersumpah boleh main2 tarik balik? Berani kerana benar! Kalau betul nak takut apa Encik Bala?

    Atau pun itu memang sebahagian dari planning awal untuk buat 2x SD tu. Wallahualam. Iyalah, bukan orang Islam, boleh lah main2 sumpah je. RPK tak pulak kena black mail dengan Najib kononnya, padahal RPK punya SD pun ada sentuh pasal Najib?

    ReplyDelete
  5. c4tuya1:36 AM

    ntah2....dak kena BOMMMM c4...bukan leh caya si NAJIB tu......

    ReplyDelete
  6. Ptk-ptk2:44 AM

    Walau apa pun, memang saya harap yang Bala dgn keluarganya selamat. Tak sapa yang patut dikorban nyawanya untuk binatang2 politik. Tapi memanglah, terlalu mudah nak tengok siapa yang orang tuduh jari belakang hilang diri Bala...terpikir2 pulak, entah yang ni pun semua sebahagian daripada sandiwara Anwar..

    ReplyDelete
  7. Anonymous2:08 AM

    -apa yg menarik bila dilihat kedua2 pic ni adalah pada pakaian Mr Bala kita semasa tampil utk mmbuat Akuan Bersumpahnya.pakaian dlm pic Akuan Bersumpah kedua 'sgt formal' utk tampil dihadapan media kan??

    -wajahnya pun menunjukkan spt 'sgt gembira' semasa mmbuat Akuan bersumpah kedua.tidak spt pic aemasa Akuan Bersumpah pertama yg mn wajahnya tidaklah se'gembira' pic akuan kedua..


    -sebelum Mr Bala membuat Akuan Bersumpah kedua,anak dan isteri dia tlh hilang atau mgkin dihilangkan.selepas sahaja selesai mengumumkan Akuan Bersumpah kedua,Mr Bala pula yg hilang tanpa dapat dikesan utk beberapa hari.
    adakah beliau menyusup kenegara jiran mnggunakan pasport palsu atau pn mnggunakan 'laluan tikus' shinggakan pihak PDRM mengambil masa yg agak lama utk mngesannya.
    sama2lah kita memikirkan jawapannya.

    ReplyDelete