Sunday, July 13, 2008

Surat buat Ezam dari Bayan Baru

Semalam ketika pulang dari sesi taklimat khas isu semasa bersama kepimpinan Bahagian keADILan Jempol dan ceramah umum, cheGuBard agak terkejut. Dari Palong ke Kuala Lumpur tidak kurang dari 9 sekatan jalan raya terpaksa ditempuhi. Malah sekatan yang agak luar biasa di adakan di Sungai Besi. sms dari teman - teman pula (belum dalam dipastikan kebenaranya) menyatakan parlimen sudah dikepong polis dan bangunan penyiaran seperti Angkasapuri dikawal tentera.

Mungkinkah ini sebagai bukti menunjukkan kebenaran kenyataan menteri - menteri Umno yang menyatakan bahawa mereka tidak takut dengan proses perubahan fasa 2 (selepas perubahan tsunami politik 8 Mac) yang akan dimulakan Isnin ini dengan usul tidak percaya kepada Pm di Parlimen. Nampaknya perkembangan sehingga terpaksa menggerakkan tentera membuktikan penguasa korup mula panik dengan ketakutan.

Pengumuman Abdullah bahawa dia akan berundur 2 tahun lagi sebenarnya adalah untuk mengendurkan tekanan yang wujud. Pertama tekanan yang diberikan kerana kelemahan dirinya dan kedua tekanan dari kem Najib/Mahathir yang sudah tidak mahu menunggu kerana bagi mereka kelemahan Abdullah akan diperguna PAKATAN untuk mengambil alih kerajaan. Abdullah dilihat bukan sahaja tidak mampu menghentikan proses 'lompat' tetapi memperlahankan proses itu juga tidak mampu.

Ada satu teori pula mengatakan pengumuman Abdullah hanya tindakan membeli masa yang gagal. Jelas kem Mahathir/Najib amat tidak selesa dengan pengumuman 2 tahun itu. Kemungkinan apa yang berlaku ialah modus operandi Tun Razak mengambil alih kuasa dari Tengku Abdul Rahman mungkin tidak boleh dielakkan. Dalam teori ini Anwar dan 'tenteranya' mungkin terpaksa ditahan. tetapi amaran buat Regim Najib nanti jika ini benar berlaku bukan sedikit celaka diundang dalam negara. Kebangkitan kali ini bukan setakat kerana Anwar semata tetapi Anwar dijadikan ikon gerakan rakyat tertindas. Rakyat pasti akan bangkit melawan penderitaan sendiri.

Menyentuh soal Ezam pula seminggu dua ini che'GuBard menerima terlalu banyak sms, komen blog dan email yang mempertikaikan che'GuBard kerana berdiam diri dan tidak komen pasal Ezam. Ada yang memetik semula kenyataan che'GuBard dalam Malaysia today yang menyatakan 'Ezam tetap teman saya tetapi jika dia menyerang parti selaku MPT saya wajib mempertahankan parti...'

Benar kini Ezam telah mula menyerang, tetapi itu bukan bermaksud tumpuan kita harus kepadanya kerana itu yang diharapkan. Dia baru memasuki Umno, jangkaan beliau jalanya senang kerana borangnya diterima presiden Umno sendiri tetapi semuanya berubah selepas itu. Dia hampir tidak diterima keahlianya, dalam mesyuarat MKT umno memutuskan dia hanya dibenar menjadi ahli tetapi tidak dibenar pegang jawatan atau bertanding. Ini anti klimaks bagi penyokongnya.

Sekarang dia dalam proses menyakinkan kepimpinan Umno betapa dia penting dan mampu menjadi meriam strategik untuk menyelamatkan Umno dari serangan kebangkitan rakyat. Dia cuba membuktikan bahawa dia setia malah lebih setia dari orang Umno yang tidak pernah keluar Umno. Dia sedang memancing untuk dijadikan objek serangan PAKATAN ...dia cuba menunjukkan keikhlasan dengan menadah dada untuk di tembak agar memancing simpati dan keyakinan pimpinan Umno. Untuk itu sudah tentu dia memerlukan hujan peluru yang lebat dan kuat agar menimbulkan lebih simpati dan keyakinan.

Dan hari ini mungkin dia sedikit berjaya ketika dia mula ditembak. Mengenai sumpah dan bongkar, apa nak dihairankan ia terlalu sinonim dengan Ezam.

Namun untuk puaskan hati kawan - kawan di bawah ini saya siarkan petikan surat dari Zul, Bayan Baru dan gambar 'kononya' rumah Ezam makin besar semenjak masuk Umno.

Cuma pesanan ikhlas cheGuBard tuduhan abang terlibat dalam konspirasi adalah punca mulut teman yang rapat dengan kamu juga. Budak - budak kamu sendiri yang pecahkan 'lobang' sebelum laporan polis dibuat kamu bertemu Saiful..? Sebelum laporan polis di buat abang sudah umumkan 'akan ada letupan kes liwat terbaru Anwar ? Dalam satu pertemuan tertutup (lebih 3 bulan lepas) di pejabat GERAK abang sudah umumkan cerita skrip liwat terbaru Anwar dan kali ini ia benar terjadi cuma watak berbeza dulu namanya R_sh_d tetapi cerita yang sama cuma namanya Saiful ? Bagaimana ini boleh berlaku ? Jika abang bukan perancang mungkin abang punya ilmu tilikan yang cukup tinggi untuk mengetahui masa depan atau mungkin benar cerita Shamsul, ketika menjadi peguam masa abang di bawah ISA bahawa abang berzikir malam sehingga abang mampu terapung .... wallAllahuallam....

Massive renovations to Ezam's already massive house in Shah Alam, started since he joined Umno

(surat dari Bayan Baru) Salam sejahtera kepada semua teman-teman seperjuangan.Terpanggil saya menulis adalah untuk rasa hati yang memberontak kesan tuduhan serta lemparan kata nista serta cerca daripada AHLI UMNO CAWANGAN DI BAHAGIAN PETALING JAYA,Ezam Md Nor satu-satunya anak Pak Md Nor yang bernama Ezam.

Kehairanan saya timbul kerana setiap hari batang tubuh yang bernama Ezam makin menjadi-jadi cabarannya umpama kata orang tua-tua Bagai Murai Tercabut Ekor.Mengelabah,Meracau,Merapu & Melalut seperti orang yang mabuk.Kenapa yang dia sibuk setiap kali mengajukan cabaran seperti dalam Buletin 1.30 TV3 suku sebentar tadi?Kenapa dia mahu menjadi jaguh tatkala semasa dalam PKR dahulu maki hamun kepada UMNO terutama kepada insan-insan yang menuduh Dato Seri Anwar Ibrahim sebagai seorang peliwat.Teringat taklimat semalam bersama seluruh kepimpinan PKR Bahagian & AJK Perhubungan & AMK Negeri Pulau Pinang apabila Dr Mansor Othman MPT keadilan pusat yang menjawab soalan salah seorang hadirin dalam taklimat.Jawapan Dr Mansor cukup ringkas,”saya tak mahu komen biarlah anda semua nilai sendiri sebab kalau ceramah ezam di pentas keadilan,saya pun tak gamak nak kata macam dia dok ceramah,kasar betul”

Bila di siarkan sebentar tadi dalam buletin 1.30 Ezam kata jangan sampai dia bersumpah mendedahkan siapa Anwar Ibrahim jika dia di hina mendapat jutaan ringgit kerana menyertai UMNO keluar dari mulut Anwar atau pun Wan Azizah.Terfikir sejenak,aku keliru,bab sumpah ni bagi manusia yang bernama Ezam sudah menjadi kebiasaan.Keluarkanlah CD Ceramah Ezam dulu-dulu,bukan takat Sumpah Keramat atau Sumpah Seranah lain tapi menyumpah dengan UMNO sampai satu tahap kepada AHLI UMNO kena tanyala kepada Ezam.Jangan tanya Ezam ‘Apa Yang U Maki Umno’ tapi tanya dia ‘Apa Lagi Yang U Tak Kata Kat UMNO’ masa dalam PKR.Habis sumpah seranah & ucapan yang keluar dari mulut Ezam hingga waktu itu anak muda menjadikan dia sebagai ikon keberanian menentang kezaliman pemerintah.

Kenapa nak tunggu keluar dalam mulut Anwar atau Wan Azizah?Untuk pengetahuan Ezam,saya sempat berjumpa dengan teman seperjuangan anda dulu dari pulau pinang sekarang ini mereka ialah Exco Angkatan Muda Malaysia iaitu saudara Amizudin Ahmat & saudara Zulkifli Ibrahim bagaimana respon Dato’ Seri Anwar berkenaan isu Ezam sibuk nak cabar Anwar.Jawapan Anwar cukup untuk menjawab cabaran daripada Ezam,Anwar maklumkan ‘Biar la,dia nak belajar macam mana politik.Banyak lagi agenda kita kepada rakyat’.Terfikir pula saya,jika Ezam mengatakan bahawa nak tunggu keluar dari mulut Anwar nak sentuh berkenaan nama EZAM.Buang masa Ezam nak tunggu,bukan Anwar sahaja bahkan ramai kalangan pimpinan pusat termasuklah din & zul yang Ezam kenal cukup rapat dengan mereka ini pun tak pernah nak usik atau menghina Ezam.

Saya juga mendapat tahu bahawa AMK Pusat pernah membangkitkan isu berkenaan cabaran & keceluparan saudara.Sekali lagi saudara di selamatkan oleh saudara Amizudin,Zulkifli,Abd Rahman & beberapa lagi teman Exco untuk tidak membincangkan mengenai Ezam sehingga mereka telah membuat keputusan abaikan dari melayan karenah kebudak-budakan Ezam dengan menumpu kepada misi pembangunan membawa agenda rakyat serta memperkasakan parti.Saya rasakan ada dua kemungkinan tindakan itu dibuat,sama ada Exco AMK Pusat masih sayangkan Ezam sebab itu mereka tidak mahu pukul habis-habisan Ezam dalam pentas politik ataupun Exco AMK Pusat tidak pernah menganggap kewujudan Ezam di pentas politik.

Andaikan anggappan kedua betul,Ezam perlu rasa malu & sedar bahawa tindakan Ezam cuba mencari publisiti glamour atau cubaan menjadi jaguh dengan menonjolkan diri dalam media-media bak kata pepatah hidung tak mancung pipi tersorong-sorong.sedarkah Ezam,bukan sahaja AHLI UMNO yang meluat dengan tingkah laku Ezam bahkan saya sempat dihubungi teman lama yang saya cukup yakin tidak mengikuti perkembangan politik dari dekat tiba-tiba menghubungi saya & memaki hamun kepada manusia yang bernama EZAM MD NOR.

Saya cukup berpuas hati sikap kematangan politik AMK Pusat yang ‘Ignore’ saja segala tohmahan serta cabaran EZAM,tetapi yang paling penting Anwar tidak memberi respon kepada EZAM membuatkan dia tidak setaraf dengan Pimpinan parti di semua peringkat di pusat.layak saya samakan taraf EZAM dengan AJK WANITA KeADILan BAHAGIAN.Nasihat saya kepada Ahli UMNO yang sahaja,pada EZAM tak guna nasihat sebab dia Ego,penting diri,menipu,hipokrit,tak malu dan banyak lagi.Tanyakan kepada EZAM

1.Mana dia 6 kotak rasuah pemimpin UMNO yang ada ditangan anda?
A.J.E:Saya cakap sebab Anwar cakap ada pada dia,jadi tanyala Anwar.

2.Kami tahu skandal Rafidah berkaitan saham & AP,kenapa EZAM masuk UMNO?
A.J.E:Saya yakin kepimpinan DS Abdullah & DS Najib yang menunjukkan komitmen menanggani rasuah yang tidak pernah di lakukan mana-mana pemimpin negara.

3.Dato Seri Anwar Ibrahim masa jadi pemangku dia terus pinda akta rasuah itu bukan saja komitmen tapi pelaksanaan membenteras rasuah?
A.J.E:Itu dulu,dia pun bukan bersih,saya tahu siapa Anwar saya tak nak aibkan

4.Jawab soalan saya,klau nk ikut komitmen lawan rasuah,Anwar dah tunjukkan.Kenapa masih pilih UMNO?
A.J.E:Macam saya kata tadi la,saya yakin dengan perubahan DS Abdullah

5.Dalam PKR dulu saudara selalu tak sehaluan dengan Pimpinan sama ada dlm kalangan pemuda itu sendiri Saifuddin,Saiful Izham,Lokman sehingga Azmin Ali?
A.J.E:Saya tegur cara mereka ini juga di ajar dalam islam,kalau mereka tak mahu dengar tak guna saya jadi ketua pemuda PKN,baik saya tumpu pada agenda rakyat.UMNO pilihan saya.

6.Tetapi pertembungan saudara membuatkan org lain terlibat sama,Contoh dulu cikgu Bard tak ada masalah dengan Saifuddin & Azmin tapi kerana pertahankan saudara dia bertembung dengan Saifuddin & Azmin?
A.J.E:Saya tak minta dia bertembung kerana saya,biar saya dah la berdepan

7.Saya dengar dakwaan Amizuddin Ahmat Exco Kanan AMK Pusat mengenai saudara bukan seorang pejuang tetapi pekerja kerana sepanjang dalam keadilan saudara di biayai sehinggakan Ezam & Isteri dibiayai ke mekah tahun sudah?
A.J.E:Tak betul,itu semua fitnah pada saya.Saya ke mekah pun duit hasil simpanan saya selama 10 tahun.
8.Sejak masuk UMNO ni,lain sungguh jawapan saudara ya?dah lama buat keja menipu ni?Semua soalan saya langsung tak menunjukkan jawapan sebenar.
A.J.E:Saya tak pernah bohong,saudara tak tahu yang Anwar tu kaki liwat,Tapi saya tak mahu aibkan dia,saya ada bukti.

Oleh itu,saya cabar saudara EZAM untuk buktikan siapa dia Anwar?Tak perlu bagi alasan ‘JIKA’ keluar dari mulut Anwar atau Wan Azizah sebab Ezam masuk UMNO kerana habuan jutaan ringgit.Jangan gunakan alasan ‘tak mahu aibkan’ sebab dulu tiada istilah tersebut sewaktu saudara londeh Mahathir,londeh anak menantu Pakla,londeh Najib rosmah,londeh Hishamuddin Hussien onn,londeh khir toyo & kami tak lupa langsung apa yang kamu dakwa pemimpin pada UMNO,Sebab tu saya mahu anda jumpa EZAM tanya dia ‘ADA APA LAGI YANG DIA TAK KATA PADA UMNO’ semasa dalam PKR?Dulu kata PKR jangan cabar saya,sekarang kata pula,‘JIKA’ Anwar & Wan Azizah desak.Belit-belit la lu Ezam.

Anwar,Wan Azizah & seluruh kepimpinan pusat tak ada masa nak layan bincang isu anda,jadi saya buka gelanggang EZAM buktikan siapa ANWAR supaya demi AQIDAH kami layak tahu kerana kami adalah orang yang akan pertahankan insan di zalimi bukan sahaja pada Anwar.Buktikan,Buktikan & Buktikan jangan hanya tahu menyalak macam anjing salak bukit.Kamu penipu besar,benarlah kata-kata Lokman Noor Adam sebelum ini mengenai EZAM.Iaitu PEMBOHONG!!!

Note : A.J.E. bermaksud ‘Adakah Jawapan Ezam’

Zulfazdli Md Noordin,
Timbalan Ketua AMK Bhg Bayan Baru


klik untuk membaca "surat dari kawan Ezam...."

12 comments:

  1. Anonymous3:44 PM

    akhirnya CB komen Ezam.... ini dinantikan semua... Ezam ini cicak biarkan CB meratahnya... yang lain tumpu kerja

    ReplyDelete
  2. Anonymous5:40 PM

    layari untuk kisah sebenar ezam

    http://kisahezam.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Anonymous5:41 PM

    layari kisah sebanar ezam



    http://kisahezam.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Anonymous5:41 PM

    layari kisah sebena ezam


    http://kisahezam.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Chegubard,
    Lawan tetap Lawan, apa-apa pun terjadi kita menjadi perisai untuk perjuangan rakyat ini. Kalau boleh cepatkan Pakatan Rakyat ambil alih kerajaan, sebelum menjadi parah, saya semacam merasakan bahawa sejarah dahulu mungkin akan berulang. ALLAHUAKHBAR....SESIAPA TIDAK MENGHALANG KUASA ALLAH, BANYAKKAN BERDOA.

    Rakan2
    Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
    bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

    ReplyDelete
  6. Anonymous2:02 AM

    Surat terbuka buat kanda Ezam,

    Sdr,pada kebangkitan reformasi dahulu sdr adalah idola/ikon kepada anak muda untuk bangkit menentang kezaliman dan kerakusan pemerintah,sehingga anak muda zaman itu menyamakan sdr seperti Anwar Ibrahim,semangat kental sdr menentang rejim Mahathir menyelusup ke dalam jiwa setiap anak muda ketika itu,ketika itulah lahirnya anak-anak muda yang berani turun ke jalan mezahirkan kekecewaan terhadap pemerintah,tetapi malang sekali pada ketika ini,sdr bukan lagi dianggap sebagai pejuang reformasi tulen tetapi sdr meletakkan diri sdr sebagai sampah yang menunggu untuk dilupuskan,teringgat saya pada ucapan dasar sdr semasa kongres di pulau pinang pada tahun 2006,ucapan dasar menyentap setiap perwakilan angkatan muda yang hadir
    ramai dikalangan angkatan muda mengangkat sdr sebagai perjuang tulen,kerana komitmen sdr dalam keseriusan sdr untuk membenteras rasuah,tapi sekali lagi malangnya sdr itu semua dulu,kini sdr lebih mementingkan agaenda peribadi dari memperjuangkan agenda membela nasib rakyat tertindas,sdr bersekongkol dengan kaum munafik untuk menjatuhkan DSAI yang selama ini sdr pertahankan demi untuk memenuhi nafsu yang tamak haloba,sdr sanggup mengadaikan akidah sdr demi untuk mengaibkan DSAI,kemanakah janji sumpah keramat sdr?kami anak muda yang dibawah ini amat berasa kecewa dengan tindakan sdr,selama bertahun kami menghormati sdr sebagai seorang perjuang tulen kami sanggup berkerat rotan,berpatah arang dengan bahagian untuk mempertahankan sdr apabila sdr keluar parti demi untuk menumpukan keseriusan sdr
    pada GERAK,tapi sdr mengkhianati kami yang selama ini bermati-matian untuk bersama sdr.akhir sekali pesanan ku buat mu sdr ezam,kamu meludah ke langit tetapi ludahan kamu jatuh kemuka mu sendiri.

    Amirudin,
    Ketua Angkatan Muda Keadilan
    Bahagian Telok Kemang.

    ReplyDelete
  7. Anonymous10:27 AM

    Ezam boleh berzikir sampai terapung hahahaha cerita ni aku pun dengar dari Sam Iskandar...hahahah masa tu dia nak tunjuk dia paling rapat dgn Ezam ...Now dia lembek hahahaha

    aku yakin kata kawan2 sam secara tak sedar diperguna Ezam... Ezam sengaja pilih sam untuk jadi ketua amk untuk lemahkan amk... sebab Ezam tahu Sam tak layak..

    ReplyDelete
  8. EZAM.....udah udah ler.....pk lah....dulu ko lah itu ko lah ini....skrang aper cerita......muka sudah kena ludah sendiri ka.......sumpah dulu ko kata demi ALLAH tak akan maasuk umno...nie aper cerita..sumpah dengan nama allah....? makan sumpah ler ko......ingat...kalau tak kotakan janji ...jgn sumpah....makan diri tau nanti.....ingat 5 perkara sebelum 5 perkara:

    sihat sebelum sakit
    muda sebelum tua
    kaya sebelum sakit
    lapang sebelum sempit
    hidup sebelum MATI!!!!!!

    Hadis riwayat Abdullah bin Masud ra.:

    Dari Rasulullah saw., beliau bersabda: Barang siapa yang bersumpah dengan sumpah yang memaksa, untuk mengambil harta seorang muslim, sedangkan ia melakukan kepalsuan dalam sumpahnya itu, maka ia akan bertemu Allah dalam keadaan murka kepadanya


    Hadis riwayat Abdullah bin Amru ra., ia berkata:

    Rasulullah saw. pernah bersabda: Ada empat sifat yang bila dimiliki maka pemiliknya adalah munafik murni. Dan barang siapa yang memiliki salah satu di antara empat tersebut, itu berarti ia telah menyimpan satu tabiat munafik sampai ia tinggalkan. Apabila berbicara ia berbohong, apabila bersepakat ia berkhianat, apabila berjanji ia mengingkari dan apabila bertikai ia berbuat curang

    ReplyDelete
  9. Anonymous2:31 PM

    mmg samsul lemah..selemah2nya...tapi dia pun mcm ezam muka tak malu.byk negeri yang tak setuju dengan lantikan ketua2 AMK negeri tetapi dia ego sbb kata itu keputusan dia tadak siapa buleh ubah...tapi bacul bila mana kembalikan ketua AMK negeri kedah kepada saiful izham..

    penipu...pasal tu AMK tiada dalam senarai perbincangan strategi n peralihan kerajaan pusat.sebab akal pendek mcm tuan tubuh

    ReplyDelete
  10. INILAH MANUSIA PASTI BERUBAH APABILA TERDESAK DAN DIDESAK OLEH SUATU KUASA SAMA ADA WANG ATAU KESELAMATAN DIRI, KELUARGA ATAU ORANG YANG DISAYANG...PERJUANGAN KITA HARI KEBANYAKANNYA LEBIH MEMENTINGKAN DIRI TIDAK SAMA SEMASA DIZAMAN PARA SAHABAT.SEBABNYA KITA TAK PERJUANGKAN AGAMA ASYIK NAK PERJUANGKAN KAUM MASING-MASING.CUBA KITA LUASKAN SKOP PERJUANGAN KITA IAITU DEMI AGAMA ATAU MANUSIA SEJAGAT. PARA SAHABAT DULU SANGGUP MATI DEMI AGAMA.
    EZAM NI BERPEGANG PADA PERIBAHASA MELAYU"SIAKAP SENOHONG GELAMA IKAN DURI BERCAKAP BOHONG KONONNYA BOLEH CEPAT JADI MENTERI"

    ReplyDelete
  11. Anonymous1:21 PM

    wow hebat.... sam cerita Ezam Boleh terapung bila berzikir hahahaha... taksub gak sam nie kat ezam dulu yer.....

    ReplyDelete
  12. Anonymous9:20 PM

    aku pn nk g blajar zikir trapung tu la...

    si ezam tu simpan kotak2 kt setor rumah kampung dia kot.rumah kayu so mesti ada anai2.kotak2 tu anai2 dh makan la kot...

    manusia mcm ezam ni buat sumpah mnyumpah ni jd 'nasi' dia je..

    ReplyDelete