Wednesday, July 30, 2008

Ribuan bersama di Cherok To' Kun

Semalam kira kira 3500 orang memenuhi padang depan Galeri Pejuang, Cherok To'Kun, sehingga melimpah ke jalan untuk bersama dalam program pertama Tour Merdeka 2008 : Harapan Baru Anak Muda Malaysia.

Program yang bertujuan mengenengahkan pimpinan anak muda dalam Parti Keadilan Rakyat disamping menjawab fitnah dan menyampaikan maklumat kepada rakyat khususnya sempena kesedaran 'mood' ulangtahun kemerderdekaan negara yang akan menjelang hujung Ogos ini telah berjaya mencapai matlamatnya semalam.

Majlis telah di pengerusikan oleh Amizuddin Ahmat (Din Binjai) telah dimulakan dengan ucapan YB Ong (Ketua Angkatan Muda Pulau Pinang). Turut berucap malam semalam ialah ZulKifli Ibrahim, YB Ravi, Azrizal Tahir, saya sendiri dan YB Gobalakrishnan. Dari mula hingga tamat semua perceramah berjaya menyampaikan isu dengan bersemangat dan ucapan berapi-api anak muda.

Cukup tersentuh dengan komen seorang pasangan suami isteri berbangsa melayu yang agak berusia yang menghampiri pentas selepas ceramah...sambil menghulurkan tangan mereka mengatakan 'gelombang' tidak akan padam....walaupun ketua sumpah dah keluar...anak muda baru masih ada pikul harapan.

Video klip khas 7 minit hasil garapan Din Binjai pula berjaya memukau dan membangkitkan semangat penonton.

Terima Kasih kepada semua yang terlibat. Malam ini berjumpa di Sg. Petani, dan malam esok di Teluk Intan.

18 comments:

  1. Anonymous2:52 PM

    Akum !

    semalam saya sempat bersama dalam program di ToKun...kali pertama mendengar cikgu berhujah memang hebat !! kehilangan Ezam tak terasa exco pemuda yang awal rambut panjang tu pun tak kurang panas.

    saya yang semalam ambil gambar dengan cikgu lepas ceramah..

    saya suka ayat cikgu anwar merupakan PM yang permatang pauh hampir tidak miliki tetapi kini peluangnya ada.. nampaknya cikgu juga ialah ketua pemuda yang patut keadilan miliki

    ReplyDelete
  2. Anonymous3:48 PM

    salam buat saudara badrul

    saudara serta semua penceramah malam tersebut cukup hebat...tayangan video cukup menyentuh perasaan kami semua semalam

    saya tanya kepada exco pemuda tuh selepas ceramah,kenapa panjang sangat rambut...

    dia menjawab 'saya tak pernah simpan rambut sepanjang nih,last saya potong rambut 25 february 08 sebelum election..saya janji pada diri saya lepas DSAI jadi PM 16 september ini saya akan potong pendek semula'...

    Harap rambut pendek jiwa tak pendek macam ezam keparat tuh...biar jiwa terus kental panjang bersama rakyat buat anda & semua jentera muda semalam...Tahniah

    ReplyDelete
  3. Lawan tetap lawan !!!

    ReplyDelete
  4. Hmm, sedarlah bangsaku, ini hanyalah permainan politik kotor DSAI dan keluarganya. Kita sedia maklum masakan pokok akan bergoyang jika tiada angin yang meniupnya..Kamu semua akan terpaku jika mendengar pendedahan yang mengaibkan daripada Pejuang MELAYU SEBENAR...UMNO...

    YA ALLAH SEDARKANLAH UMAT ISLAM YANG TELAH LALAI INI...

    ReplyDelete
  5. tips utk konspirator- jika ingin berkonspirasi lagi, sila layari tips di http://kulupsakah.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Anonymous4:10 AM

    cikgu, boleh share tak video klip 7 minit tu??

    ReplyDelete
  7. kamu pejuangkan melayu atau islam haji ali?

    pejuang melayu sebenar?

    berapa ramaikah so-called "pejuang melayu" ini terpenjara semasa sebelum kemerdekaan?

    None,pakcik,none.

    PKMM,Hizbul Muslimin,serta banyak lagi parti,yang berjuang habis-habisan untuk kemerdekaan negara,tapi UMNO kononnya memperjuangkan melayu,tetapi memenjarakan orang2 melayu sendiri.

    permainan politik kotor DSAI?bersih sangatkah umno tu?

    jangan bicara tentang penyatuan umat melayu kalau UMNO sendiri berpecahbelah merebut jawatan tertinggi dalam parti.

    ReplyDelete
  8. Sememangnya anak muda masakini semakin sedar bahawa kita perlukan perubahan secara total, ada yang tidak berubah itu kurang cerdik namanya, mungkin masih lagi mengharap UMNO membuat tour dan memberikan gajaran wang, baru nak ikut ....

    Rakan2
    Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
    bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

    ReplyDelete
  9. Anonymous8:49 AM

    pkr mesti kalah kalah anwar bertanding kat tempat lain....tu pasal pilih pmtg pauh sbb ramai org buta politik kat sana.....nnt dh jd pm bawak ejen amerika ramai2 kat malaysia ni...

    ReplyDelete
  10. Budak Bangi1:33 PM

    CheGuBArd

    minyak dah turun byk nie..xkan xde PROTES kot?

    ReplyDelete
  11. UMNO tetap releven sepanjang zaman,

    Itu adalah hakikat yang perlu diketahui semua rakyat yang aman,

    Permatang Pauh nantikan kami untuk menyebar kebenaran,

    Yang bersalah akan Tuan Hakim Duniawi penjarakan,

    Hidup Islam Hidup Melayu Hidup UMNO....!!!

    ReplyDelete
  12. Anonymous4:25 AM

    KEPADA hs haji a.ali .......


    Hmm, sedarlah bangsaku, ini hanyalah permainan politik kotor REJIM DOLLAH BODOHWI a.k.a IMAM BESAR AJARAN SESAT MAZHAB HadHari. Kita sedia maklum masakan pokok akan bergoyang jika tiada angin yang meniupnya(berkenaan akuan sumpah 2 org rakyat malaysia yg ditong sampahkan oleh anjing biru)..Kamu semua akan terpaku jika diperdengarkan pendedahan yang mengaibkan daripada Pejuang2 RAKYAT SEBENAR ttg kekorupan parti pengkhinat bangsa,agama n negara iaitu umno......
    atau
    anda memang salah seorang manusia korup yg mempertahankan umno kerana ingin menjaga periuk nasi n poket sendiri hasil dr pembahgian harta rakyat yg anda bersama juak2 umno keparat selewengkan bertahun2 dulu.hanya mereka yg mempunyai agenda jahat sendiri yg bermatian memperthankan REJIM LAKNATULLAH ni.
    atau
    anda terlalu bodoh utk menilai kebenaran sesuatu perkara.ketaksuban anda terhadap parti sanjungan anda melebihi segalanya sehingga anda menolak kebenara yg ditunjukkan oleh mereka yg berada dipihak yg benar.
    YA ALLAH SEDARKANLAH UMAT ISLAM (seperti haji a.ali) YANG TELAH LALAI INI...


    akuyangpeliktakhabis.com

    ReplyDelete
  13. Anonymous4:44 AM

    to hj ali...


    bertaubatlah segera sementara masih berkesempatan.
    sia2 hj ketanah suci(kalau awak benar2 haji) jika masih bersekedudukan dgn org2 yg bertuhankan kuasa dan harta ini.
    sia2 hj tuan bilamana tuan bersekongkol dgn manusia2 yg sanggup membunuh dan memfitnah demi kelangsungan kuasa politik.
    sia2 hj tuan jika terus-terusan mempertahankan insan yg membelakangkan hukum2 ALLAH.
    dan apakah nilai hj tuan kerana masih tergolong dalam golongan yang membenarkan sipendusta,pengkhianat,perasuah,pemabuk,penzina,pembunuh,pemfitnah n pengamal bermacam jenis perkara mungkar terus memimpin negara.
    kalau pun tuan hj tidak melakukan itu,namum bersubahat itu sama dosanya dgn yg membuat.seperti dacing karat sanjungan tuan itu...

    ......huzaifahibnuyaman.......

    ReplyDelete
  14. Anonymous4:56 AM

    hj ali ooooo hj ali.....

    apa la bengap ko ni...
    aku harap ko ni setakat bodoh je,
    psal klau bodoh ni blh lg diajar...
    tp jgn plak bodoh sombong,
    tu yg susah nk ajar..
    knp ko x gunakan akal ko tu,
    jgn la main telan je apa yg umno ko bg,bljr2lah melihat n mengkaji sesuatu perkara tu..
    byk blog2 yg lebih adil n kebenarannya dr media2 tunggangan umno tu..
    media2 tu mana pernah nk mem'berita'kan sesuatu yg buruk ttg tuan dia umno.
    yg buruk2 ni dia simpan atau putar belitkan..

    gunalah akal yer..
    hj ali oo hj ali,malu aku dgn bangsa lain kerana kejahilan ko ni.bangsa lain awal lg dh tahu yg semua ini adalah rancangan umno utk mnjatuhkan DSAI.umno takut bila DSAI naik,semua penyelewengan puak2 umno/bn akan dibongkar satu persatu..

    hj ali ooooo hj ali...malunyer aku!

    ReplyDelete
  15. Anonymous10:22 AM

    ORG PR memang bengap!!!

    Apalah sgt anwar tu yang korang agung2kan..hanya mementingkan tenggorok dia sendiri,,korang tak tahu berapa ratus juta dia buat duit semasa dia menjadi TPM & Menteri Kewangan. duit itulah yg dia gunakan utk menyara PKR selama ini untuk membuta tulikan biji mata dan hati korang dgn bertopengkan pejuangan rakyat, walhal yg sbarnya nak balas dendam sbb kena sepak kluar umno dan tak dpt jd PM..dia kaburkan hati dan mata korang ttg kebaikan org lain yang beberbuat kebaikan utk rakyat..semua org lain salah, hanya dia dan kuncu2 keling dia saja yg betul..sape yang betul2 menerima faedah dlm PKR, KELING jugak, apa melayu dpt??? dapat bontot......

    apa tindakan dia apbila majlis peguam mempersoalkan ttg hal2 ugama islam???? apa yg dia buat???

    Sudah!!! malas aku nak melayan budak2 PR yang bangang2 nih........

    blahhhhhhhhh

    ReplyDelete
  16. rami pegi ceruk to'kun tp mana pejuang islam dan bangsa bila Majlis Peguam nak porak perandakan agama suci ini??? saya berada di sana tetapi dimana pejuang islam dalam PKR dan PAS yg lain??

    saya teramat kecewa kerana menjaga hati cina dan singh melayu islam PKR sanggup menutup mata dan mulut menjadi pengecut.. berani ber demontrasi dan berarak demi Anwar tetapi takut kan DAP dan Cina,India PKR utk membantah..

    ReplyDelete
  17. sometimes i think umno people were thought from their leaders to follow what the leader told to do so,they're don't even have a brain to think.

    we're not saying we're the best party in the world.it's a democratic country.it's up to them and to us as well.if you really support umno,for what?even if they tortured our own Malay in the cell of ISA,it's okay for you umno supporters?where is your brain to think?

    it's a democratic country,it's up to us or up to you guy.

    ReplyDelete
  18. Anonymous3:39 PM

    We the Rakyat, should evaluate and determine the kind of Leaders we want for our beloved country, Malaysia


    Here are the Top 10 Qualities of a Good Leader

    By David Hakala


    --------------------------------------------------------------------------------


    Leadership can be defined as one's ability to get others to willingly follow. Every organization needs leaders at every level. Leaders can be found and nurtured if you look for the following character traits:

    A leader with vision has a clear, vivid picture of where to go, as well as a firm grasp on what success looks like and how to achieve it. But it’s not enough to have a vision; leaders must also share it and act upon it. Jack Welch, former chairman and CEO of General Electric Co., said, "Good leaders create a vision, articulate the vision, passionately own the vision and relentlessly drive it to completion."

    A leader must be able to communicate his or her vision in terms that cause followers to buy into it. He or she must communicate clearly and passionately, as passion is contagious.

    A good leader must have the discipline to work toward his or her vision single-mindedly, as well as to direct his or her actions and those of the team toward the goal. Action is the mark of a leader. A leader does not suffer “analysis paralysis” but is always doing something in pursuit of the vision, inspiring others to do the same.

    Integrity is the integration of outward actions and inner values. A person of integrity is the same on the outside and on the inside. Such an individual can be trusted because he or she never veers from inner values, even when it might be expeditious to do so. A leader must have the trust of followers and therefore must display integrity.

    Honest dealings, predictable reactions, well-controlled emotions, and an absence of tantrums and harsh outbursts are all signs of integrity. A leader who is centered in integrity will be more approachable by followers.

    Dedication means spending whatever time or energy is necessary to accomplish the task at hand. A leader inspires dedication by example, doing whatever it takes to complete the next step toward the vision. By setting an excellent example, leaders can show followers that there are no nine-to-five jobs on the team, only opportunities to achieve something great.

    Magnanimity means giving credit where it is due. A magnanimous leader ensures that credit for successes is spread as widely as possible throughout the organisation. Conversely, a good leader takes personal responsibility for failures. This sort of reverse magnanimity helps other people feel good about themselves and draws the team closer together. To spread the fame and take the blame is a hallmark of effective leadership.

    Leaders with humility recognize that they are no better or worse than other members of the team. A humble leader is not self-effacing but rather tries to elevate everyone. Leaders with humility also understand that their status does not make them a god. Mahatma Gandhi is a role model for Indian leaders, and he pursued a “follower-centric” leadership role.

    Openness means being able to listen to new ideas, even if they do not conform to the usual way of thinking. Good leaders are able to suspend judgment while listening to others’ ideas, as well as accept new ways of doing things that someone else thought of. Openness builds mutual respect and trust between leaders and followers, and it also keeps the team well supplied with new ideas that can further its vision.

    Creativity is the ability to think differently, to get outside of the box that constrains solutions. Creativity gives leaders the ability to see things that others have not seen and thus lead followers in new directions. The most important question that a leader can ask is, “What if … ?” Possibly the worst thing a leader can say is, “I know this is a dumb question ... ”

    Fairness means dealing with others consistently and justly. A leader must check all the facts and hear everyone out before passing judgment. He or she must avoid leaping to conclusions based on incomplete evidence. When people feel they that are being treated fairly, they reward a leader with loyalty and dedication.

    Assertiveness is not the same as aggressiveness. Rather, it is the ability to clearly state what one expects so that there will be no misunderstandings. A leader must be assertive to get the desired results. Along with assertiveness comes the responsibility to clearly understand what followers expect from their leader.

    Many leaders have difficulty striking the right amount of assertiveness, according to a study in the February 2007 issue of the Journal of Personality and Social Psychology, published by the APA (American Psychological Association). It seems that being underassertive or overassertive may be the most common weakness among aspiring leaders.

    A sense of humor is vital to relieve tension and boredom, as well as to defuse hostility. Effective leaders know how to use humor to energize followers. Humor is a form of power that provides some control over the work environment. And simply put, humor fosters good camaraderie.

    Intrinsic traits such as intelligence, good looks, height and so on are not necessary to become a leader. Anyone can cultivate these leadership qualities.


    --------------------------------------------------------------------------------

    ReplyDelete