Tuesday, December 26, 2006

Rasuah lepas Curi milo kena penjara

Meringkuk di penjara 4 bulan kerana sepeket Milo
25-12-2006 11:39:27 AM

KOTA BAHARU: Kerana mencuri sepaket Milo berharga RM12.90, seorang penganggur hari ini dihukum penjara empat bulan dan denda RM2,000 di Mahkamah Majistret di sini.

Nammad Amruzar Mohd Nawi, 23, juga terpaksa merengkuk di penjara selama dua bulan lagi sekiranya gagal membayar denda berkenaan.

Dia mengaku salah mencuri sepaket Milo seberat satu kilogram dari sebuah pasar raya di sini pada 13 Sept lepas.

Dia dituduh mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan yang jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman penjara 10 tahun dan denda.

Majistret Nik Habri Muhammad memerintahkan hukuman bermula pada tarikh Nammad Amruzar ditangkap iaitu pada 13 Sept lepas. BERNAMA

Negara ini dah gila....curi milo (RM12.90) pun kena tangkap...tapi yang rasuah berbilion terlepas macam itu saja... yang akibatkan negara rugi berbilion boleh jadi menteri..... huh gilo...gilo.. Sekali lagi mahkamah dan institusi penguatkuasaan Malaysia menunjukkan kebolehan luar biasa.

2 comments:

  1. Anonymous2:14 PM

    Memang GILO dah Malaya ni!!!!

    ReplyDelete
  2. IJAZAH PALSU

    Banyak sekali diantara kita semua yang terjebak dalam lubang pengangguran.
    Menyedihkan memang ketika kita berulang kali keluar masuk dari satu perusahaan keperusahaan lain namun hasilnya tepap sama,DITOLAK!!!.
    Mungkin juga diantara kita berfikir kenapa untuk menempuh jenjang pendidikan yang tinggi membutuhkan biaya yang tidak sedikit,bahkan cenderung makin menjerat.
    Sedangkan untuk memperolah pekerjaan yang layak baik di instansi pemerintah maupun perusahaan swasta selalu disyaratkan: MINIMAL D3 atau S1.
    Salah siapa?!
    Apakah anda ingin berubah?
    Atau ingin selalu dijajah?


    ANDA BUTUH IJAZAH UNTUK MELAMAR KERJA/MELANJUTKAN KULIAH/KENAIKAN JABATAN?!?!

    -SMU:3.000.000
    -D3:6.000.000
    -S1:8.000.000

    * AMAN, LEGAL, TERDAFTAR DIKOPERTIS, BISA UNTUK MASUK(PNS, TNI, POLRI).

    JUGA MELAYANI PEMBUATAN SURAT SURAT PENTING SEPERTI:SIM, STNK, KTP, REKENING BANK, SURAT TANAH, AKTE KELAHIRAN.BPKB, N1, SURAT NIKAH, DLL.

    SYARAT:KTP/SIM,FOTO BERWARNA DAN HITAM PUTIH,UNIVERSITAS YANG DITUJU,IPK YANG DIMINTA(MAX 3,50),TAHUN KELULUSAN YANG DIMINTA,ALAMAT PENGIRIMAN YANG DIMINTA.KIRIM KE:arief_gagah@yahoo.com

    BERMINAT?

    HUB: +6285736927001.

    (HANYA UNTUK YANG SERIUS SAJA)

    Nb:Semua manusia berhak meiliki pekerjaan dan pendidikan yang layak,entah dari kalangan atas,menengah dan bawah.Maka dari itu kami ada untuk anda yang mebutuhkan ijazah atau surat-surat penting lainnya.


    TERIMAKASIH

    ReplyDelete