Tuesday, December 26, 2006

SOKONG KENYATAAN ADUN LENGGENG : HENTI CAMPUR TANGAN KELUARGA MB DALAM URUSAN KERAJAAN N.S

Kenyataan Media
24 Disember 2006

4 Disember lepas Sidang Dewan Undangan Negeri Sembilan kecoh apabila ADUN Lenggeng, Datuk Ishak Ismail membangkitkan isu campurtangan Keluarga Menteri Besar dalam pentadbiran kerajaan.

Ishak yang juga Ketua Umno Bahagian Seremban juga menyebut mengenai banjir sekitar negeri ini sejak akhir – akhir ini turut berpunca dari kegiatan korek pasir dan pembalakan yang di jalankan oleh mereka yang mempunyai pertalian keluarga dengan Menteri Besar.

Sebelum ini Angkatan Muda keADILan Negeri Sembilan (AMNS) telah menerima banyak rungutan baik dari orang biasa mahupun orang dalam Umno dan kerajaan negeri sendiri mengenai perkara ini.

Mengikut rekod Majlis Perbandaran Seremban dan Majlis Perbandaran Nilai tercatat nama ahli keluarga Mohamad Hassan sebagai Ahli Majlis dan rungutan di kalangan ahli juga pimpinan Umno negeri pula merasakan kurang selesa dengan penglibatan Datuk Azman Hassan (Abang Mohamad) sebagai Setiausaha Umno.

Menjadi buah mulut di negeri ini mengenai campur tangan keluarga Mohamad di dalam banyak urusan kerajaan dan mula menguasai banyak projek serta perniagaan menggunakan pengaruhnya.

AMNS memandang pendedahan Ishak dalam dewan itu sebagai kemuncak menifestasi kegelisahan rakyat negeri ini. AMNS menyokong kenyataan Datuk Ishak di dalam Dewan Undangan Negeri itu.

AMNS menuntut dihentikan segera campurtangan keluarga MB ini dalam urusan kerajaan.

Untuk itu AMNS akan melancarkan kempen menyedarkan rakyat untuk mendesak dan menolak campur tangan keluarga dalam urusan kerajaan negeri ini. Walaupun Mohamad berjaya menjadikan isu ini telah disenyapkan oleh media dari pengetahuan umum tetapi kempen poster dan risalah akan dilancarkan sehingga MB memberikan respon dalam isu ini. 50,000 Risalah akan disebarkan dan 10,000 poster akan ditampal di tempat – tempat strategik.

Kempen kali ini juga menuntut penjelasan MB mengenai penggunaan dana khas untuk rakyat miskin untuk mengubah suai dapur rumah rasmi dengan nilai RM 4.5 juta dan membeli perabut dengan nilai RM 5.44 juta.


bahan kempen sila cetak dan sebarkan / tampal di kawasan anda !
(
klik pada imej untuk gamabr lebih jelas, fail dalam saiz besar mungkin kena tunggu)

2 comments:

  1. Seronoknya pemimpin kita meghabiskan duit rakyat macam orang tak pernah jumpa duit....
    Laparnya pemimpin kita...duit rakyat pun mereka telan...

    ReplyDelete
  2. IJAZAH PALSU

    Banyak sekali diantara kita semua yang terjebak dalam lubang pengangguran.
    Menyedihkan memang ketika kita berulang kali keluar masuk dari satu perusahaan keperusahaan lain namun hasilnya tepap sama,DITOLAK!!!.
    Mungkin juga diantara kita berfikir kenapa untuk menempuh jenjang pendidikan yang tinggi membutuhkan biaya yang tidak sedikit,bahkan cenderung makin menjerat.
    Sedangkan untuk memperolah pekerjaan yang layak baik di instansi pemerintah maupun perusahaan swasta selalu disyaratkan: MINIMAL D3 atau S1.
    Salah siapa?!
    Apakah anda ingin berubah?
    Atau ingin selalu dijajah?


    ANDA BUTUH IJAZAH UNTUK MELAMAR KERJA/MELANJUTKAN KULIAH/KENAIKAN JABATAN?!?!

    -SMU:3.000.000
    -D3:6.000.000
    -S1:8.000.000

    * AMAN, LEGAL, TERDAFTAR DIKOPERTIS, BISA UNTUK MASUK(PNS, TNI, POLRI).

    JUGA MELAYANI PEMBUATAN SURAT SURAT PENTING SEPERTI:SIM, STNK, KTP, REKENING BANK, SURAT TANAH, AKTE KELAHIRAN.BPKB, N1, SURAT NIKAH, DLL.

    SYARAT:KTP/SIM,FOTO BERWARNA DAN HITAM PUTIH,UNIVERSITAS YANG DITUJU,IPK YANG DIMINTA(MAX 3,50),TAHUN KELULUSAN YANG DIMINTA,ALAMAT PENGIRIMAN YANG DIMINTA.KIRIM KE:arief_gagah@yahoo.com

    BERMINAT?

    HUB: +6285736927001.

    (HANYA UNTUK YANG SERIUS SAJA)

    Nb:Semua manusia berhak meiliki pekerjaan dan pendidikan yang layak,entah dari kalangan atas,menengah dan bawah.Maka dari itu kami ada untuk anda yang mebutuhkan ijazah atau surat-surat penting lainnya.


    TERIMAKASIH

    ReplyDelete