Sunday, December 24, 2006

Jom sertai ! LAWATAN KE MEMORIAL PERINGATAN PERANG DUNIA KEDUA DI NILAI.

Bermula kenyataan Datuk Dzainuddin Maidin, Menteri penerangan Malaysia pada 16 Disember lepas yang menuduh dua memorial peringatan yang dibina untuk mengenang komunis. Kenyataan Dzainuddin yang turut cuba mengusik sentimen perkauman dengan mengecam pembinaan memorial itu yang dikatakan kononya untuk mengenang komunis bangsa cina yang membunuh dan menzalimi rakyat.

Kenyatan Dzainuddin ini di sambut oleh amaran menteri besar negeri sembilan, datuk seri mohamad hassan dalam satu sidang media selepas mesyuarat exco kerjaan negeri.

Mohamad mennyatakan ”Nilai (merujuk kepada memorial tersebut) itu saya sudah beri amaran suruh roboh kerana ia akan jadi isu sensitif dalam negara”

Sepanjang hampir dua minggu kenyatan Menteri dan liputan media dilihat cuba mengaitkan kewujudan memorial itu dengan sentimen perkauman tanpa menilai dan menghormati kemungkinan wujud nilai sejarah. Angkatan Muda keADILan memandang serius dengan perkembangan ini.

Sehubungan dengan itu Angkatan Muda keADILan mengajak semua khususnya para wartawan untuk menghadiri lawatan dan penerangan mengenai monumen ini yang akan diadakan seperti berikut ;

Tarikh : 28 Disember 2006

Masa : 10.50 pagi.

Tempat : berkumpul di hentian sebelah Nilai di Lebuhraya Utara Selatan (menuju ke selatan)

Sebarang pertanyaan mengenai lawatan ini boleh sila terus menghubungi Azizi 0123696474 @ che’GuBard 0176688404.

Lawatan ini bertujuan untuk meninjau dan mendapat penjelasan sendiri mengenai monumen tersebut.

1 comment:

  1. IJAZAH PALSU

    Banyak sekali diantara kita semua yang terjebak dalam lubang pengangguran.
    Menyedihkan memang ketika kita berulang kali keluar masuk dari satu perusahaan keperusahaan lain namun hasilnya tepap sama,DITOLAK!!!.
    Mungkin juga diantara kita berfikir kenapa untuk menempuh jenjang pendidikan yang tinggi membutuhkan biaya yang tidak sedikit,bahkan cenderung makin menjerat.
    Sedangkan untuk memperolah pekerjaan yang layak baik di instansi pemerintah maupun perusahaan swasta selalu disyaratkan: MINIMAL D3 atau S1.
    Salah siapa?!
    Apakah anda ingin berubah?
    Atau ingin selalu dijajah?


    ANDA BUTUH IJAZAH UNTUK MELAMAR KERJA/MELANJUTKAN KULIAH/KENAIKAN JABATAN?!?!

    -SMU:3.000.000
    -D3:6.000.000
    -S1:8.000.000

    * AMAN, LEGAL, TERDAFTAR DIKOPERTIS, BISA UNTUK MASUK(PNS, TNI, POLRI).

    JUGA MELAYANI PEMBUATAN SURAT SURAT PENTING SEPERTI:SIM, STNK, KTP, REKENING BANK, SURAT TANAH, AKTE KELAHIRAN.BPKB, N1, SURAT NIKAH, DLL.

    SYARAT:KTP/SIM,FOTO BERWARNA DAN HITAM PUTIH,UNIVERSITAS YANG DITUJU,IPK YANG DIMINTA(MAX 3,50),TAHUN KELULUSAN YANG DIMINTA,ALAMAT PENGIRIMAN YANG DIMINTA.KIRIM KE:arief_gagah@yahoo.com

    BERMINAT?

    HUB: +6285736927001.

    (HANYA UNTUK YANG SERIUS SAJA)

    Nb:Semua manusia berhak meiliki pekerjaan dan pendidikan yang layak,entah dari kalangan atas,menengah dan bawah.Maka dari itu kami ada untuk anda yang mebutuhkan ijazah atau surat-surat penting lainnya.


    TERIMAKASIH

    ReplyDelete