Wednesday, May 13, 2009

Kesempatan isu Perak, Bn naikkan harga minyak

Ketika semua sibuk memberikan perhatian terhadap isu kemelut di negeri Perak, kesempatan ini diambil oleh Bn untuk menaikkan harga minyak secara senyap dan penuh licik.

2 comments:

  1. Anonymous4:16 PM

    ingat tak kita masa pilihanraya umum ke 12 bulan mac 2008 yang lalu...masa lancar manifesto pilihanraya Bn ...najib umum minyak tak akan naik tahun ini... then minyak naik juga tahun 2008 malah naik dengan kejam... ada najib minta maaf... ada sesiapa org bn berani tanya najib yang menipu...?

    kalau puak bn kata dsai tipu pasal 16 september... aku kata mungkin dsai tipu tapi itu tak ada kena mengena dengan aku... dsai tipu ke tidak ke aku terus hidup mcm nie tapi najib tipu minyak naik hidup aku seksa....

    ni nak naik balik dah minyak dengan cara tukar formula minyak apa nie.... woi sudah le najib dan kuncu henti lah lebong

    ReplyDelete
  2. Chegu Bard...tolong maklumkan kepada rakan-rakan PR. Usaha UMNO/BN kecohkan DUN Perak ada udang di sebalik batu. Hati-hati, agar kita tidak leka di Perak, dan di masa sama UMNO/BN terus mengatur gerak mendapatkan kembali Selangor, Pulau Pinang, Kedah. Ambil iktibar Perang Uhud...kaum musyrikin menyerang di saat tentera Muslimin leka.
    Seharusnya setiap kawasan parlimen dan DUN seluruh negara sentiasa melakukan munajat untuk memohon bantuan AlLah SWT..bukan hanya semasa hendak bertempur dengan UMNO/BN sahaja. Ambil contoh Salahuddin al-Ayubi yang sentiasa mengarahkan tentera di bawah tadbiran baginda untuk sentiasa ingat kepada AlLah SWT. Itu satu-satunya tempat kita (Muslimin & Muslimat) bergantung. Tarbiyah dan usrah berterusan di kalangan ahli melahirkan ahli yang ikhlas (bukan jadi macam 2 ekor katak PKR di Perak yang memporak-perandakan kerajaan PR Perak yang hanya mementingkan diri dan tidak bermaruah).
    Di Malaysia - TG Nik Abdul Aziz, TG Abd Hadi dan kalangan saf pimpinan PAS sedikit sebanyak dapat menerapkan nilai-nilai tersebut di dalam hati ahli PAS, maka tidak salah PKR dapat membuat amalan sama di kalangan ahli yang Muslim. Manakala ahli-ahli bukan Muslim perlu penerapan nilai-nilai agama masing-masing.
    Hanya jiwa yang ikhlas dapat mengharungi kejahatan UMNO/BN yang sememangnya berpaksikan NAFSU.
    Semoga AlLah SWT terus perkukuhkan Pakatan Rakyat dan dihindari dari segala muslihat dan niat jahat UMNO/BN. Insya AlLah

    ReplyDelete