Monday, August 01, 2016

Sidang media dedah dokumen rasmi bukti penipuan kerajaan negeri isu tanah Paya Indah Wetland

Pada 26 Julai 2016 (klik sini) satu sidang media pendedahan telah dibuat mengenai pertukaran status kepada pembangunan tanah Lot 68054, Mukim Tanjong Dua Belas, Kuala Langat yang terletak dalam kawasan Paya Indah Wetland yang menjejaskan kawasan khazanah warisan dunia. Usaha pertukaran status tersebut telah ditolak oleh 4 Menteri Besar sebelum ini. Sidang media tersebut mendesak Azmin Ali menukar semula status tanah tersebut demi menyelamatkan khazanah alam ini.

Pada hari yang sama Exco Kerajaan negeri Selangor telah mengeluarkan penafian yang menyatakan bukan sahaja tidak ada pertukaran status malah pelengkungan semula (re zone) juga tidak dilakukan. Ia disiarkan di portal FreeMalaysiaToday pada 26 Julai dan kemudian di laman portal Kerajaan Selangorkini pada 28 Julai.

27 Julai, saya telah mengeluarkan kenyataan bertulis menyatakan mengenai penipuan dalam penafian tersebut. Namun Kerajaan negeri bukan setakat membisu tetapi meneruskan penafian palsu tersebut pada 28 Julai di laman portal Kerajaan Negeri.

Maka 28 Julai, saya telah mengeluarkan cabaran kepada kerajaan negeri agar tampil dengan dokumen membuktikan bahawa tidak ada sebarang pertukaran status di Lot 68054 (yang terletak didalam kawasan Paya Indah) pada Isnin 1 Ogos 2016. Jika Kerajaan negeri gagal, saya beri jaminan akan muncul dengan bukti dokumen bagi membuktikan penafian bukti tersebut dengan itu mendesak kerajaan negeri bertanggungjawab terhadap penafian menipu tersebut, exco terbabit perlu meletakkan jawatan.

Sehubungan dengan itu memandangkan sehingga tarikh yang dimaksudkan Kerajaan Negeri masih gagal maka semua pihak media dan pihak yang berkepentingan dijemput untuk satu sidang media seperti di bawah :

Sidang Media Khas
2 Ogos 2016 (Selasa)
11 pagi
Dewan atas Restoran Amjal, Jalan Pantai Baharu (depan pintu masuk UM)
pertanyaan 01118685019 (Edy)

Sekian ;

che'GuBard
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

2 comments:

  1. Nama saya Nadira Ramadan, yang tinggal di Indonesia, saya menggunakan media ini untuk mengingatkan semua orang yang mencoba untuk mengamankan pinjaman untuk berhati-hati tentang penipu karena mereka di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya secara finansial turun saya membutuhkan pinjaman untuk memulai bisnis beras, dan karena kebutuhan saya, putus asa dan kemiskinan, saya telah scammed oleh beberapa pinjaman perusahaan bernama online. Saya kehilangan harapan tidak sampai seorang teman saya disebut saya pemberi pinjaman sangat handal disebut ibu Diana Robert dan saya tidak masih believ saya harus pergi mil ekstra untuk bertanya IGP IBRAHIM yang menasihati saya dan memberi saya garis penjaga, dan saya adalah meminjamkan pinjaman Rp480 juta dalam 28 jam tanpa tekanan, pada awalnya itu seperti mimpi bagi saya sampai saya melihat peringatan angsuran pertama dari dua jam saya setelah saya diterapkan. Saya mendorong sesama Indonesia yang membutuhkan pinjaman untuk silahkan hubungi Ibu Diana Robert melalui
    dianarobertloanfirm@gmail.com atau dianarobertloanfirm@consultant.com
    Awas! Anda juga dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui: ramadhannadira1@gmail.com dan juga saya ingin Anda untuk menghubungi inspektur polisi, IGP Ibrahim yang akan sedap memberikan menjaga line, melalui via; nigerianpolice151@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Anonymous10:10 AM

    Lancau laa cibai.
    Tak dpt gading, telinga kau pulas
    Phuiii masuk umno balik la cibai

    ReplyDelete