Monday, August 15, 2016

Bukti korupsi ditemui : 7 hari diberi atau akan mula desakan meletakkan jawatan

Kenyataan Umum
15 Ogos 2016

SALAH SEORANG PROKSI AZMIN DALAM PEMAJU DITEMUI

1.       Seperti dijanjikan 14 Ogos seharian pasukan yang terbentuk sejak Mac 2016 apabila kita mendapat maklumat awal berkenaan isu pertukaran status Paya Indah Wetland. Alhamdulillah kita mula menemui apa yang kami cari, ternyata kami sudah mula menemui proksi yang merupakan seorang yang sangat rapat dengan YAB Datuk Seri AzminAli di ambil dan ditempatkan dalam syarikat pemaju. Watak ini dikesan melalui beberapa dokumen yang dihantar termasuk ke penjawat awam dengan terakam kedudukan beliau yang menggambarkan hubungan beliau dengan Menteri Besar.

2.       7 hari diberikan kepada Azmin Ali bagi meminta maaf kepada semua rakyat, ahli PKR, ahli komponen Pakatan Harapan khususnya rakyat Selangor atas kesalahan yang dilakukan. Dia juga perlu menukar semula status tanah tersebut. Jika gagal selepas itu akan didedahkan semua hasil siasatan, proses tindakan berdasarkan perundakan akan dimulakan juga desakan selepas itu cuma satu dia harus meletakkan jawatan.

3.       Pendedahan ini bukan pendedahan kosong sejak dari awal Berjaya mematahkan hujah dengan bukti rasmi milik kerajaan negeri berikut ialah kronologinya :

Mac 2016 : pasukan khas dibentuk bagi meneliti maklumat bahawa ada yang tidak kena dengan pertukaran status tanah lot 68054, Mukim Tanjong Dua Belas, Kuala Langat.

April , Mei & Jun 2016 : Dokumen – dokumen rasmi diperolehi dari banyak pertemuan termasuk dengan pegawai – pegawai kerajaan cukup menyakinkan ada sesuatu yang tidak kena.

26 Julai 2016       : Kenyataan pertama dengan tajuk “PERTUKARAN STATUS TANAH LOT 68054, 619 HEKTAR MUKIM TANJONG 12 KUALA LANGAT JEJAS KAWASAN HUTAN WARISAN DUNIA” dengan desakan tukar kembali status tanah tersebut.

26 Julai 2016       : Exco Kerajaan negeri YB Elizabeth Wong, dalam kenyataan yang dikeluarkan freemalaysiatoday.com dan sehari kemudian berita sama disiarkan oleh Selangorkini, memanggil saya pemberontak PKR dan menafikan wujud sebarang pertukaran status tanah mahupun perlengkungan semula di kawasan tersebut. Penafian beliau merujuk kenyataan media pertama saya dengan tajuk “PERTUKARAN STATUS TANAH LOT 68054, 619 HEKTAR MUKIM TANJONG 12 KUALA LANGAT JEJAS KAWASAN HUTAN WARISAN DUNIA”

27 Julai 2016 : saya mengeluarkan kenyataan menyatakan penafian Elizabeth Wong merupakan penafian palsu , saya memberikan Elizabeth Wong sehingga Isnin (1 Ogos) untuk menunjukkan bukti penafiannya terhadap kenyataan media saya 26 Julai itu salah atau saya munculkan bukti dan dia harus letak jawatan.

2 Ogos 2016  : Mungkin eli tidak tahu apa hendak diperjelaskan maka dia telah senyap sehingga Isnin (1 Ogos) maka 2 Ogos saya telah muncul dengan Dokumen Rasmi Kerajaan Negeri yang mengesahkan tanah lot 68504 itu telah ditukar status dan saya bawa juga petikan minit mesyuarat Kerajaan negeri Selangor (Febuari 2014) yang ketika itu dipengerusikan oleh Tan Sri Khalid Ibrahim dengan jelas menolak permohonan pertukaran status tanah Lot 68054 dengan alas at dalam minit tersebut kerana lot tersebut terletak di dalam kawasan Paya Indah Wetland. Telah didedahkan juga dokumen yang bocor dari pejabat Exco yang menyatakan proses perlengkungan (re zone) bukan sahaja libatkan kawasan sekitar Paya Indah Wetland tetapu Hutan Simpan Kuala Langat Utara turut terlibat

2 Ogos 2016 : Menteri Besar dilaporkan media lari dari wartawan bila ditanya soalan berkenaan pendedahan tersebut dan menyerahkan kepada Exco untuk menjawab. Inilah sejarah kali pertama Azmin lari dari bertemu wartawan. Mungkin ketika peringkat awal Elizabeth Wong menafikan berlaku perubahan status sambil menyelar saya pemberontak dia tak menyangka saya telah bersedia dan punya dokumen rasmi. Panik dengan itu dia telah memanggil sidang media dengan menyebut lot tanah yang lain kononya masih tidak ditukar. Bila ditanya wartawan mengenai lot 68054 dia tidak menjawab kerana katanya tidak relevan.

9 Ogos 2016 : telah diadakan sidang media dengan mendedahkan peranan sebuah kapitalis besar yang tersenarai di BSKL, GAMUDA disebalik #skandalAzmin68054. GAMUDA telah membeli tanah tersebut dengan mengambil alih Salak Land Development Sdn Bhd dari tauke cina pemilik asal.

Investor Central yang berpusat di Singapura telah membuat "#‎survey" berhubung pembelian tanah Salak Land berharga RM784.3 juta oleh GAMUDA. Antara yang dibangkitkan ialah adakah berbaloi dan sepadan dengan nilai? soalan paling panas ialah "Apakah akan berlaku jika Gamuda tidak mendapat kebenaran untuk menukar status tanah pertanian kepada pembangunan bercampur? Apakah yang membuat GAMUDA berani membeli tanah yang 22 tahun gagal ditukar status malah baru saja 6 bulan sebelum itu ditolak untuk pertukaran status ? Mungkin strategi khusus sudah diatur ? Ini semua sangat pelik.

Dalam kenyataan bertarikh 9 Ogos 2016 dengan tajuk LOBI KORPORAT DI BELAKANG PERTUKARAN STATUS LOT 68054 ? SIAPA PROKSI DAN BERAPA NILAI BERTUKAR TANGAN ? saya sudah bangkitkan mengenai peranan GAMUDA di Selangor dan usaha mencari proksi.

10 Ogos 2016 : Apabila mula terkait kapitalis besar maka media telah mengecilkan liputan. Maka diumumkan satu hash tag #skandalAzmin68054 bagi memudahkan sebaran dan carian maklumat berkaitan kes ini. Diumumkan juga aka nada rapat khusus bagi mengumpulkan semua yang terlibat pasukan yang dibentuk bagi merumuskan dan meneliti beberapa penemuan baru.

14 Ogos 2016 : Setelah rapat selama 7 jam akhirnya ditemui beberapa dokumen yang mana dikenal pasti wujud seorang yang sangat rapat dengan Azmin Ali diberikan kedudukan dalam projek lot 68054.


Kesalahan jelas berlaku :

1.       Wujud dokumen yang dihantar kepada penjawat awam oleh ‘proksi’ ini dengan tercatat hubungan beliau dengan Menteri Besar.
2.       Maka inilah mungkin menjelaskan tindakan kenapa pegawai – pegawai kerajaan yang sama menolak pertukaran status sebelum ini tetapi tiba – tiba mengubah pendirian.
3.       Mesyuarat terakhir menukar status tersebut dipengerusikan oleh Azmin yang yakin secara sedar tahu kewujudan ‘proksi’ dalam pemaju.

Maka diulang dengan tegas, 7 hari diberikan kepada Azmin Ali bagi meminta maaf kepada semua rakyat, ahli PKR, ahli komponen Pakatan Harapan khususnya rakyat Selangor atas kesalahan yang dilakukan. Dia juga perlu menukar semula status tanah tersebut. Jika gagal selepas itu akan didedahkan semua hasil siasatan, proses tindakan berdasarkan perundakan akan dimulakan juga desakan selepas itu cuma satu dia harus meletakkan jawatan. 

che’GuBard
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

Untuk rujukan :

1.       Kenyataan Media pertama (26 Julai ) dengan tajuk PERTUKARAN STATUS TANAH LOT 68054, 619 HEKTAR MUKIM TANJONG 12 KUALA LANGAT JEJAS KAWASAN HUTAN WARISAN DUNIA link http://chegubard.blogspot.my/2016/07/pertukaran-status-tanah-lot-68054-619.html
2.       Kenyataan Media (27 Julai ) Kerajaan negeri menipu dalam penafiannya link http://chegubard.blogspot.my/2016/07/kerajaan-negeri-menipu-dalam-penafiannya.html
3.       Penafian palsu Exco diberi sehingga Isnin link http://chegubard.blogspot.my/2016/07/penafian-palsu-exco-dibri-sehingga-isnin.html
4.       Pengaruh Korporat besar disebalik pertukaran status 68054 ? link http://chegubard.blogspot.my/2016/08/pengaruh-korporat-besar-disebalik.html
5.       Sah tanah 68054 Mukim Tanjong Dua Belas, Kuala Langat terletak dalam kawasan Paya Indah Wetland linkhttp://chegubard.blogspot.my/2016/08/sah-tanah-68054-mukim-tanjong-dua-belas.html
6.       Kenyataan Media 2 Ogos : Bukti penafian palsu kerajaan negeri klik http://chegubard.blogspot.my/2016/08/bukti-penafian-palsu-kerajaan-negeri.html
7.       Kenyataan Media tidak bertarikh Exco hari ini , hanya penipuan menutup penipuan link http://chegubard.blogspot.my/2016/08/kenyataan-media-tidak-bertarikh-exco.html
8.       Kenyataan Media ( 9 Ogos) LOBI KORPORAT DI BELAKANG PERTUKARAN STATUS LOT 68054 ? SIAPA PROKSI DAN BERAPA NILAI BERTUKAR TANGAN ? link http://chegubard.blogspot.my/2016/08/lobi-korporat-di-belakang-pertukaran.html
9.       Kenyataan umum (11 Ogos) #skandalAzmin68054 Bila mula menyentuh korporat besar liputan media perdana mula terhad , proksi yang dijejaki mula ditemui link http://chegubard.blogspot.my/2016/08/skandalazmin68054-bila-mula-menyentuh.html

** semua kenyataan Kerajaan Negeri telah dipatahkan dengan bukti dokumen rasmi kerajaan negeri, sila baca dan klik semua link di atas untuk melihat perbagai dokumen yang dikongsi.

6 comments:

  1. salam sejahtera untuk semua pertikai tanah hulu langat ini begitu panas..pencerahan dari saya.. tanah ini dan seluruh tanh Klang adalah dibawa kuasa asal Sultan ahmadriayat shah tanah ini di anugerahkan dari Sultan pertama Selangor Sultan Salehudin @Raja Lumu grant asal register 1911 dan dikeluarkan nenda saya sebagai tanda bukti pemilikan 1927 (3ekar) olih Tuanku Muhameddiah di atas nama Sultan abubakar Mat daeng sesiapa berminat bolih hubungi saya email alwai19622gmail.com peringatan grant ini meliputi seluruh tanah Klang..terkait kesultanan Johor riau lingga pahang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KABAR BAIK!!!

      Nama saya Lady Mia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar sangat berhati-hati, karena ada penipuan di mana-mana, mereka akan mengirim dokumen perjanjian palsu kepada Anda dan mereka akan mengatakan tidak ada pembayaran di muka, tetapi mereka adalah penipu , karena mereka kemudian akan meminta pembayaran biaya lisensi dan biaya transfer, jadi berhati-hatilah terhadap Perusahaan Pinjaman yang curang itu.

      Perusahaan pinjaman yang nyata dan sah, tidak akan menuntut pembayaran konstan dan mereka tidak akan menunda pemrosesan transfer pinjaman, jadi harap bijak.

      Beberapa bulan yang lalu saya tegang secara finansial dan putus asa, saya telah ditipu oleh beberapa pemberi pinjaman online, saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan menggunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ms. Cynthia, yang meminjamkan saya pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp800,000,000 (800 juta) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa konstan pembayaran atau tekanan dan tingkat bunga hanya 2%.

      Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya terapkan dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

      Karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik jika dia membantu saya dengan pinjaman, sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres atau penipuan

      Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman apa pun, silakan hubungi dia melalui email nyata: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com dan atas karunia Allah, ia tidak akan pernah mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda mematuhi perintahnya.

      Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: ladymia383@gmail.com dan Sety yang memperkenalkan dan memberi tahu saya tentang Ibu Cynthia, ini emailnya: arissetymin@gmail.com

      Yang akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran cicilan pinjaman saya yang akan saya kirim langsung ke rekening perusahaan setiap bulan.

      Sepatah kata cukup untuk orang bijak.

      Delete
  2. Pil Kuda,ice or syabu

    ReplyDelete
  3. Kami bekerja secara sah di bawah Pemberi Pinjam Wang 1951 kami menawarkan pinjaman wang tunai segera kepada kakitangan kerajaan dan sektor swasta. Kami akan memberikan perkhidmatan yang terbaik untuk anda.
    Anda memerlukan wang dengan segera?
    * Pemindahan Sangat cepat dan mudah ke akaun bank anda.
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang anda.
    Akaun deposit
    * Kadar faedah yang rendah 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) tempoh.
    * Tempoh pinjaman itu dibayar bulanan dan fleksibel.
    * Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas menghantar permohonan pinjaman
    Anda boleh mengharapkan tindak balas awal yang kurang daripada 24 jam.
    Pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang kami perlukan.
    dari
    Menghubungi syarikat kad kredit anda yang sah dan berlesen yang dilesenkan.
    bantuan kewangan kepada negara-negara lain.
    Untuk lebih maklumat bentuk dan aplikasi menghubungi dengan pinjaman ini.

    E-mel: Thecommunityloancompany@gmail.com
    Laman Web: Thecomloan.com

    ReplyDelete
  4. Adakah anda memerlukan pinjaman? Adakah anda berminat untuk mendapatkan jenis pinjaman? Atau adakah anda bimbang kewangan ?. Adakah anda mempunyai hutang untuk membayar? Kami memberi pinjaman kepada mana-mana bahagian dunia, kadar faedah pinjaman kami adalah 2% setiap annul tempoh dirundingkan tanpa mengira lokasi atau status kredit. Untuk mendapatkan pinjaman hari ini hubungi kami melalui syarikat alamat e-mel di: Theresaloancompany@gmail.com

    NOTA: Kami memberi maksimum (USD100,000.00 $ / €) ETC Permintaan Kredit mestilah dinyatakan dalam dolar AS atau EURO, rupiah, RM dan apa-apa wang yang digunakan lain.

    pencari pinjaman yang berminat untuk mengisi borang permohonan pinjaman di bawah perjanjian itu ..

    (MAKLUMAT PEMINJAM)

    Nama penuh:......................
    AGE .............................
    STATUS PERKAHWINAN ..................
    Alamat: ...........................
    Negara ....................................
    Negara ...................................
    Telefon: .....................................
    E-mel: .....................................
    Pekerjaan: ................................
    Pendapatan bulanan: ............................
    Agama: ..................................
    Jumlah Diperlukan sebagai pinjaman: .....................
    Tempoh Pinjaman: .............................
    Tujuan pinjaman: ................................
    Jaminan: ................................
    Adakah anda memohon pinjaman sebelum ini?
    Adakah anda bercakap atau mendengar bahasa Inggeris? .............................

    Terima kasih kerana kami menanti Response pantas anda, kami bersedia untuk melayani anda.
    Theresa Pinjaman Syarikat Pinjaman Limited

    ReplyDelete
  5. Nama saya Dian Irawati dari bandar usaha, indonesia. i mahu menggunakan media ini untuk memberi amaran kepada semua rakan-rakan saya dalam malaysia.Who akan di sekeliling untuk pinjaman, anda hanya perlu berhati-hati. satu-satunya tempat dan syarikat yang boleh menawarkan pinjaman adalah kewangan global syarikat pinjaman terhad. Saya mendapat pinjaman-Ku terhadap mereka melalui Puan Emiliana wilson, pemberi pinjaman global, seorang ibu yang memiliki hati dan pemahaman yang baik. dia adalah satu-satunya pemberi pinjaman sah di internet. Lain-lain adalah semua pendusta, saya menghabiskan hampir RM4350 di tangan pemberi pinjaman palsu. Tetapi Puan Emiliana memberikan saya mimpi saya kembali dengan jumlah pinjaman sebanyak RM62,000.

    i dihubungi Mrs.Emiliana beberapa bulan yang lalu selepas pengalaman buruk saya dengan pemberi pinjaman palsu di phillippine, i hampir meninggal dunia ketika saya kehilangan jumlah wang yang besar untuk pemberi pinjaman palsu tanpa mendapat pinjaman daripada dia, perniagaan saya mendapat scrumbled dan dalam proses itu saya terpaksa penjualan beberapa aset saya.

    supaya pada hari yang setia ini saya hanya akan melalui blog pinjaman dan saya mendapati satu iklan pinjaman mengenai Puan Emiliana yang telah menjadi bantuan yang baik kepada pelanggan lain, walaupun i thaught ia adalah satu penipuan, tetapi saya sumorned keberanian dan dihubungi Puan Emiliana dan memohon jumlah pinjaman RM62,000 dan selepas banyak pertimbangan dalam borang permohonan pinjaman saya diserahkan kepada Puan Emiliana, permintaan pinjaman saya telah diluluskan dan saya telah diminta oleh Puan Emiliana untuk mendapatkan sijil perjanjian pinjaman sebagai cagaran dan bukti bukti yang saya lakukan dan dalam kira-kira 2 jam, saya menerima amaran dari bank saya bahawa akaun bank saya telah dikreditkan dengan RM62,000, pada mulanya ia adalah seperti mimpi ketika saya mendapat berjaga-jaga, jadi saya terpaksa pergi ke bank saya untuk mengesahkan dan wang yang ada dalam akaun saya.

    Jadi saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua rakyat Malaysia bahawa Puan Emiliana adalah syarikat pinjaman yang tulen dan ibu yang baik kerana saya adalah seorang kesaksian hidup Puan Emiliana loan.so i nasihat faedah semua rakyat Malaysia yang memerlukan pinjaman untuk mendaftar dengan Puan Emiliana melalui email: emilianawilson111@gmail.com

    sekali lagi nama saya Dian Irawati dari bandar usaha, di Indonesia, anda boleh juga menghubungi saya melalui e-mel: irawatidianna@gmail.com lebih infromation.

    ReplyDelete