Thursday, November 18, 2010

Seruan pecutan Akhir dari edeyesdotcom

Dari 57 Cabang terakhir dalam Pemilihan 2010, 8 ratus undi majoriti diperlukan. Dua hari terakhir pengundian, 8 ratus undi majoriti ditagih demi mengembalikan kegemilangan Angkatan Muda Keadilan.

Buktikan bahawa AMK melalui pemuda dan wanita mudanya yang kental serta tidak mudah dijual-beli, adalah sebuah sayap yang ingin benar-benar berubah atau sekurang-kurangnya menjadi pelopor kepada perubahan dalam parti. Berikanlah signal yang jelas kepada mereka-mereka yang kian rancak memperlekeh perjuangan Keadilan, bahawasanya inilah noktahnya kepada segala penghinaan dan ancaman luaran serta dalaman yang boleh membawa rebah kepada parti.

8 ratus undi majoriti akan memberi masa depan yang cerah kepada sebuah parti yang berasaskan keadilan untuk rakyat kerana keputusan penting yang berlaku dalam perebutan Ketua Angkatan Muda Keadilan akan memutuskan, apakah nasib parti ini sudah sampai ke penghujungnya atau, diberi nafas baru melalui sayap anak muda parti dengan memulangkan defesit majoriti 8 ratus undi dari 57 cabang terakhir.

Saudara pembaca dan pengundi Keadilan yang saya hormat, 8 ratus undi majoriti akan membangkitkan keinginan berjuang bukan sahaja demi matlamat menawan Putrajaya semata-mata tetapi dalam memperkasakan parti untuk tujuan yang sama iaitu - menawan Putrajaya.

Sesungguhnya benteng Putrajaya itu tidak mungkin akan dapat ditembus dengan meja rundingan atau melalui mahkamah persekutuan. Benteng perkasa Putrajaya itu harus ditembusi dengan perancangan dan persiapan yang tersusun rapi, kekuatan parti bersama kekuatan rakyat yang tidak berbelah bahagi dalam memberikan sokongan untuk sebuah kerajaan baru, dan juga dengan kelibat anak muda yang bangkit bersatu dalam sebuah sayap penting yang menjadi platform terbaik untuk anak muda berjuang - Angkatan Muda Keadilan.

8 ratus undi majoriti demi mempersiap-siagakan AMK, menjadi lebih ampuh dalam pergerakan-pergerakan yang radikal rapidnya ke arah tranformasi sepasang sayap yang mampu menerbangkan parti. Menjadi lebih mudah didekati oleh anak muda yang berfahaman atas pagar, yang masih mencari halatuju di samping keperihatinan terhadap kejahatan serta penindasan pihak kerajaan terhadap rakyat. Angkatan Muda Keadilan mencari 8 ratus undi majoriti untuk penjenamaan semula AMK, yang bakal menjelmakan idea-idea segar agar berjaya mengimbangi perjalanan 'mainstream' parti yang agak goyah dengan keputusan-keputusan tidak popular yang tidak langsung dicabar.

Apakah sayap parti itu mampu membawa perubahan besar kepada parti? Sayap parti seharusnya menjadi parti di dalam parti. Ia mampu dilakukan dengan membawa 8 ratus undi majoriti kepada ikon revolusi anak muda. Supaya revolusi yang berlaku dalam AMK itu akan memberikan impak kepada parti lantas menjadikan Parti Keadilan Rakyat kembali relevan dan berada di atas landasan yang tepat - Ia harus didahului dengan majoriti 8 ratus undi.

8 ratus undi majoriti, dari 57 cabang terakhir akan menyelamatkan sebuah parti yang sedang goyang dengan kegilaan penguasaan mereka yang di atas. Kegilaan yang menunjukkan betapa tidak perlu Pemilihan 2010 itu dijalankan, apabila 'tangan ghaib itu' boleh sahaja memilih siapakah orang nombor dua dan siapakah ketua pemuda pilihan hati. Apa yang diperlukan hanyalah 8 ratus undi majoriti dan perubahan yang adil pasti berlaku.

Jika dirujuk keputusan-keputusan lalu, 8 ratus undi majoriti bukanlah suatu kerja yang mudah, setelah tergamam dengan adengan kejar-mengejar peti undi di Libaran dan setelah tersentap dengan adengan 'silap mata' di Batu Sapi. Selagi ada kawasan-kawasan ceruk yang tidak sempat diletakkan wakil PACA pemerhati, selagi itulah kesempatan di ambil dan jurang majoriti berjaya diperbesarkan.

Jurang kelebihan bertambah dari minggu ke minggu dengan bantuan negeri terkuat Parti Keadilan Rakyat iaitu Sabah seraya itu juga, ada pihak yang mengesyorkan agar ibupejabat Parti Keadilan Rakyat wajar dipindahkan ke negeri di bawah bayu. Begitulah kejamnya aksi Pemilihan 2010 secara umumnya dan khususnya di arena perebutan Ketua AMK, akhirnya ia hanya dibezakan dengan 8 ratus majoriti.

Perbezaan 8 ratus undi ini harus segera dilenyap dan digantikan dengan majoriti kemenangan kepada ikon anak muda. Ayuh kita tinggalkan pergerakan-pergerakan yang berasaskan rundingan dan ayuh kita gerakkan diri ini untuk cekal dan cekap bersifat anak muda dengan gaya pendesak yang tersendiri. Kita tidak lagi mahukan perwatakan dan kedudukan elit itu membelit diri ini lalu menjadi penghalang untuk setiap anak muda menunjukkan potensi sebenar sebagai seorang anak muda berjiwa Jebat - pemimpin salah pemimpin harus disanggah!!

8 ratus undi majoriti dituntut untuk saki-baki sisa perjuangan untuk memartabatkan Angkatan Muda Keadilan, agar ia benar-benar dimartabatkan sebagai sebuah sayap pemuda yang dikenang sebagai detik bermula revolusi kebangkitan anak muda bangsa Malaysia. Berilah kemenangan kepada calon harapan yang penuh keazaman untuk membawa AMK ke landasan pemacu perubahan parti di samping memperkasa AMK dengan jaringan perhubungan yang kuat di setiap negeri dan seterusnya menjadi penggempur di barisan hadapan yang paling digeruni!

Kepada mereka yang mempunyai satu peluang untuk membuang undi pada 2 hari terakhir Pemilihan 2010, janganlah melepaskan peluang untuk mencipta sejarah, iaitu menafikan kemenangan calon 'wahyu' yang diperturunkan semata-mata untuk menghalang seorang Jebat diangkat menjadi pemimpin anak muda. Ayuh, anak muda cipta sejarah, anak muda pendesak perubahan.

Andainya anda rasakan AMK perlu suatu perubahan drastik, maka pilihlah perubahan, undilah perubahan. Semoga kita berjaya mencapai 8 ratus undi majoriti dalam pengundian 57 Cabang terakhir Pemilihan 2010 Parti Keadilan. Sudah sampai masanya kita perlukan REVOLUSI dalam sebuah REFORMASI.


EDYES @ edyesdotcom - COURT oF PUBLIC OPINION

No comments:

Post a Comment