Thursday, November 25, 2010

Dari email : Bukti Dato' Zakiah Ibrahim, Setiausaha Sulit Najib ada rumah bernilai RM5juta

berikut ialah email yang diperolehi dan disiar semula tanpa suntingan.

Berkaitan email terdahulu yang dihantar. Ini bukti-bukti baru yang saya serahkan. Demi menghormati privicy beliau, saya harap sdr tidak siarkan alamatnya dalam blog sdr. Hanya untuk pengetahuan sdr saja.

Deep Throat JPM
terima kasih.

Kalau bukan rasuah ini apa?

Bukti ZAKAYA, Setiausaha Sulit Najib ada rumah bernilai RM5juta

1. Dato’Zakiah Ibrahim AKA ZAKAYA telah mengarahkan PRnya untuk menjawab dakwaan yang didedahkan oleh blog-blog dan laman berita internet.

2. Penjelasan ZAKAYA hanya berligar soal beliau bukan setiausaha sulit PM Najib Tun Razak tetapi setiausaha sulit Menteri Kewangan yang namanya juga Najib Tun Razak, dan kisah sedih kononnya beliau memang tidak lagi ingin bekerja sebagai salah seorang setiausaha sulit Najib tetapi dipaksa berkerja juga.

3. Persoalan penting mengenai wang rakyat Malaysia yang digunakan untuk mendanai syarikat Aero Tree Defence & Servives Sdn Bhd ditidak dinafikan beliau.

4. ZAKAYA tidak menyentuh hubungan beliau dengan CEO dan salah seorang lembaga pengarah syarikat Aero Tree Defence & Servives Sdn Bhd.

5. Beliau tidak menafikan atau mengiyakan mengenai pinjaman berjumlah RM200 juta yang diberikan oleh dua buah institusi kewangan kepada syarikat tersebut untuk perniagaan bernilai RM20juta.

6. Kini apakah beliau berani menafikan, bahwa beliau memiliki rumah agam bernilai RM5 juta dengan kos untuk hiasan dalaman sahaja melibatkan perbelanjaan RM2 juta dengan mengupah perunding terbaik dari Da Vinci Group Holdings. Sila lihat jenis perabotnya dihttp://www.davinciasia.com/home.html
7. ZAKAYA baru tinggal di rumah tersebut pada Disember 2009 dan sesuai dengan sifatnya yang low profile, rumah mewah itu bukan di Bukit Damansara atau Taman Duta tetapi di Setiawangsa.



21 comments:

  1. yg kaya makin kaya..

    ReplyDelete
  2. Perjuangan PAS tanpa DAP dan PKR saja yang dapat memertabatkan Islam dan Ketuanan Melayu dinegara ini.

    ReplyDelete
  3. Anonymous3:57 PM

    Err...rumah banglo bang nuar kat segambut tu? Berapa harganya?

    Mana dia dapat duit ya? Upah RM1 dari kerajaan selangor?

    Kaaaaa....duit tabung derma pas.

    Keh keh keh...


    Tu tak termasuk tiket kapal dia ke luar negara lagi.Sapa support tu? Apa agenda orang yang support tu?

    Haihhhh....

    2X5.


    Nama ja 'chegu'...menda mudah macam ni pun susah nak nampak dan faham.

    ReplyDelete
  4. Anonymous9:28 AM

    Anon 3:57PM..jangan la jadi lembu..yang disoal adalah adakah duit rakyat dibazir atau diguna sewenang-wenangnya..

    pembangkang pula sentiasa menerima derma dan bantuan kewangan dari para penyokong samaada individu atau organisasi..common la..ape bangang sangat..itupun untuk perjuangan..

    Perjuangan apa? perjuangan untuk pastikan lembu macam ko tak memerintah malaysia..

    ReplyDelete
  5. ahak..kau orang jadi lembu anwar. kesian kesian

    ReplyDelete
  6. Anonymous3:38 AM

    kalau rumah besar tapi ugama elek itu lah dinamakan sesat.Nak tunjuk apa dapat, orang tahu itu duit haram punya rumah, neraka lah balasan nya
    Lihat saja dapat kah penghuni2 rumah sembahyang?
    Biarlah rumah biasa asal dapat buat suruhan utama Allah alhamdulillah.Sebaik baik rumah itu ialah rumah Allah ia itu masjid

    ReplyDelete
  7. Anonymous4:02 AM

    sebaik baik dakwah adalah tunjukan jalan yang betul dah 50 tahun perangai dah macam binatang mana bangsa lain nak respect Islam.Undang2 Allah saja patut kita ikut kerana maha adil.

    ReplyDelete
  8. Scenic Malaysia, yang kau dah 50 tahun jadi lembu UMNO tu apa cerita? Nak terus jadi lembu?

    ReplyDelete
  9. Anonymous12:42 AM

    ape benda le ko punya bodoh.... korg keje je la elok2.. x yah le nk buat huru hara..korg nk jd yahudi ker??ko lahir pun tahun 78.. selepas merdeka.. ape ko tau tntng sush payah org lama ni?? ko nye belajar pun ntah2 krajaan tanggung.. masuk maktab tp derhaka.. korg bersihkn dulu maruah ko baru nk bersihkan pilihanraya..
    bebal,,, bodoh,, yahudi,,, nasrani,, penyagak hutan.. bibir tebal.. ko hisap buah pelay bagus ler...

    ReplyDelete
  10. Anonymous5:07 PM

    Jgn layan anon dgn scenic...depa ni jenis munafik......

    ReplyDelete
  11. Anonymous8:17 PM

    mereka memang buta hati dan buta mata kesian mereka hanya habuan yang sedikit sanggup mempertahankan PERASUAH,PEROMPAK HARTA RAKYAT,PENIPU BESAR, atas segala macam alasan yang memperbodohkan rakyat yang miskin di luar bandar mereka terus menipu rakyat dengan perbuatan mereka yang terrancang dan saling menjaga kepentingan dari peguasa yang kecill hingga semeua peringkat mnipu rakyat pihak media dan sebgainya senada memoertahankan PENIPUAN TERANCANG PENGUASA YANG ZALIM DAN KORUPSIII..

    ReplyDelete
  12. Anonymous1:53 AM

    baghal punya anon duabelas empat dua,kerja atok kau, aku kerja engkou dgn monyet belaan kau sapu gaji aku ,beli keta kau sapu,astro aku engkau sapu,makan aku engkau sapu. bodoh x reti ajar kecik2 asyik kena penyapu kot kau ni bebal sgt.Dah sapu cukai ckp mcm malaysia mak bapak kau punya ke baghal.

    ReplyDelete
  13. Anonymous1:58 AM

    anon duabelas empat dua tiga suku. kitaorg bukan nk jadi yahudi kita org nk ingat kan kau dgn berok kau jgn jd mcm yahudi,kwn dgn yahudi,kayakan compony yahudi takut nanti aku pulak nak perang ngan pelir kau dr islam tukar yahudi.

    ReplyDelete
  14. Anonymous10:55 PM

    ye la.. dia orang ini lah yang sedang mengambil watak 'pak kadok'..menang sorak..rupa nya kampong dah tergadai..sampai pakaiannya pun kena rampas..berbogel..tak ada apa yang tinggal..baru ada akal.. bodoh..boleh jadi geng kodok brahim ali.. heh..heh...

    ReplyDelete
  15. Anonymous11:38 PM

    Kita xkira nuar ker sapo ker..kita nak tumbang bee end dulu ..kita nak bongkar semua penyelewengan..dapat 5 tahun pun jadilah..sebab bee end guna OSA semua perkara kontrak..tol..ipp dan lagi-lagi..54 tahun dah cukup..sehebat mana melayu yg di perjuangkan..lihat dimerata kl melayu hanya kuli saja..beberapa jer dari korporat tu pun kroni..

    ReplyDelete
  16. ada nama,kedudukan,dikenali ramai popular tentu dpt pinjaman juta2 dari bank,chegubard pun tentu boleh.saya takat dapat duk kat dalam friends of bloggers pun dah alhamdulillah dah!

    ReplyDelete
  17. Anonymous5:50 AM

    Melayu berkelahi sesama Melayu, (PAS/PKR/UMNO) DAP ketawa terbahak-bahak. Iri hati, gila kuasa, gila harta, kroni akan menjahanamkan bangsa Melayu. Cubalah bersatu agar bangsa Melayu kukuh dan tidak hilang di muka bumi Malaysia. BERSATU TEGUH BERCERAI ROBOH, pepatah Melayu yang semakin terhakis dewasa ini. Tahun ini tahun ke-54 Malaysia MERDEKA. Jadilah lebih dewasa dan pro sikit.

    ReplyDelete
  18. Ya benar/.... Siapa yg bawa kebenaran , itulah yg kami akan sambut dgn tangan kanan... TAKBir!!!

    ReplyDelete
  19. Anonymous12:36 AM

    untung.... nie baru betul sokong BN.....

    ReplyDelete
  20. Anonymous3:31 PM

    Ya saya setuju Tuan Tungkaran hati.blogspot, hanya PAS tanpa DAP dan PKR dapat memertabatkan Islam dan Ketuanan Melayu dinegara ini. PKR yang mengikut telunjuk DAP tidak ikhlas dalam memperjuangkan Islam. Percayalah PAS akan ditendang..dicampak ke-longkang setelah hasrat DAP/PKR memerintah negara tercapai. Malangnya pemimpin PAS digula-gulakan dengan kuasa, jawatan dan wang...inilah dia pemimpin Islam yang mementingkan dunia. Mata dan hati mereka buta, siapakah yang lebih HAK dimuka bumi ini. Mereka lupa segalanya adalah milik ALLAH...kembalilah wahai pemimpin Islam kepada Al-Quran dan Sunnah. Bermuhasabah dan tengoklah kedalam diri, milik siapa kah diri ini?...jangan kita bersengkongkol dengan orang kafir semata-mata untuk membunuh orang islam atas sifat dendam, hasad, dengki dan tamakkan keduniaan. Jangan gadaikan Malaysia...negara Islam

    ReplyDelete
  21. Anonymous11:26 PM

    dah 54 tahun perintah, melayu pun x, islam pun x,melahirkan rakyat yang tak kenal tuhan, sbb itu jenayah, rasuah, rosak moral jadi budaya rakyat malaysia. hari ini org takut jadi org benar, nanti jadi mangsa

    ReplyDelete