Wednesday, October 07, 2009

Kenapa Isa Samad dipilih walau ramai menentang




Khabarnya terlalu ramai dalam Umno menentang pencalonan Isa Samad. Malah jentera Umno yang datang dari luar Negeri Sembilan mula mengeluh dengan 'kepayahan' untuk mencipta kemenangan besar harapan pimpinan utama Umno kerana payah nak 'carry' calon Bn.

Pengarah Pilihanraya hinggalah Pengerusi Perhubungan semua tak setuju. Tetapi kelihatan Najib yang seolah beriya benar nak Isa menjadi calon. Pengerusi Umno Negeri Sembilan punyalah bersungguh tidak setuju sehingga mengundang Tun Mahathir ke rumah terbukanya baru - baru ini dan selepas hadir rumah terbuka beliaulah Mahathir mula membelasah Isa Samad.
Ini semua bual orang Umno di banyak kedai kopi.....
Cuba pasang telinga semalam mengatakan ada yang bercakap kemungkinan ini kerana Najib nak balas jasa Isa Samad yang bantu dia ketika dicekup di sebuah hotel depan Kem di Port Dickson... cuma yang tak sedap ada pula yang cakap Anwar terlibat juga selamatkan Najib subuh itu...

Cuma benarkah dengan siapa harus dirujuk perkara ini.... ???

Ada yang desak untuk gunakan modal ini sebagai kempen namun bagi cheGuBard isu seperti ini tak memerdekakan pemikiran rakyat...apapun keputusan pilihanraya nanti yang penting ruang yang ada harus mendidik rakyat.

Menjengok sebentar kepada bahan kempen Umno, mereka tidak belajar mereka masih terus mendungukan rakyat dengan serangan peribadi yang kotor.
Tengok sahaja dua contoh bahan kempen di atas satu serangan kepada DSAI dan satu kepada Lim Guan Eng. Ia dikeluarkan oleh jentera rasmi Bn.
Namun ada juga yang berbentuk sindiran oleh penyokong (bukan jentera rasmi) Pakatan rakyat seperti Isa wakil pos ia bentuk satira yang tidak menghina keterlaluan.
cheGuBard setuju dengan Anuar Mohd Nor editor Umno Reform umno tidak beradab dan beradat. (sila klik sini)

No comments:

Post a Comment