Friday, June 27, 2008

1 comment:

  1. Anonymous4:54 PM

    Hari ini Ezam bising pasal wang derma ? Kenapa ? sebab dia berada di sebelah Umno dan dia perlu menyerang apa juga cara kepada sebelah lawan Umno. Itu bukan prinsip tapi kerana kepentingan diri.

    Ezam sejak hujung 1998, bukankah hidup hasil dari wang derma ? Pergi ceramah, rakyat digesa kumpul derma jihad tetapi ia untuk sapa ia untuk Ezam. Sebelum balik tiap malam lepas ceramah sudah pasti poketnya dimasukkan penganjur wang derma malam itu.

    Itu tidak termasuk wang ‘derma’ bulanan dari seorang Dato cina dan seorang Datuk CEO syarikat komponen automobil yang tersenarai dalam BSKL. Mereka ini beri derma untuk bantu perjuangan. Jumlah bulanan dari dua Datuk ini mencecah lebih RM 20 ribu sebulan, tetapi bagi Ezam perjuangan itu adalah dia maka sudah tentu wang derma itu untuk tanggungan dia dan keluarganya.

    Di mana di mendapat kemewahan, berkereta mewah dan berumah besar ketika semua orang berjuang. Dia juga yang mengatakan dia tidak ada harta yang dikumpul ketika bersama Anwar Ibrahim. Maka sah lah hasil wang derma.

    Dengan wang dermalah dia membela budak - budak kelilingnya yang kononya melihat Ezam setia walaupun dalam keadaan susah tetap membela mereka. Sedangkan mereka tak tahu yang wang derma kepada mereka (budak - budak ini) amat kecil jika dibezakan dengan wang derma yang diperolehinya.

    Itu belum masuk derma khas menjelang program atau event besar. Ezam pasti akan kutip…. kalau dia dapat RM 50 ribu maka dia akan guna hanya RM 10 ribu sahaja. Menjadi perangai dia juga mempergunakan bil - bil yang sama dua tiga kali untuk ‘claim’ dari dua tiga orang simpatisan Anwar yang kaya raya.

    Sudah lah Mat Ezam Kotak orang meluat tengok kamu

    Aku cabar Ezam jika masih ada telur... bangkitkan semula rasuah anak beranak PM dan bekas PM yang berkilo2 kau hantar atas nama gerak tempoh hari..

    ReplyDelete