Monday, October 15, 2007

Salam eidulfitri !


che'GuBard, Zarerah Hanim Md Zaki dan che'NurZaima Jahida dengan rasa rendah diri menyusun sepuluh jari memohon ampun dan maaf jika terdapat sebarang salah silap sepanjang mengenali atau berurusan sehari hari.

Selamat Hari Raya Eidulfitri, maaf lahir dan bathin.

Di kesempatan ini juga saya ingin mengajak semua merakam ingatan buat semua keluarga pejuang yang kehilangan insan tersayang khususnya menjelang Syawal. Rakaman takziah buat keluarga Syed Shahir (Presiden MTUC) yang kehilangan isteri tersayang. Ingatan juga dirakam buat keluarga mangsa kezaliman ISA.

Syawal yang seharusnya disambut bahagia ini pasti tidak terlepas dengan keluhan kerana tekanan hidup. Kita tidak pernah mempertikaikan apa yang dilakukan demi menaikkan nama negara (kononnya) tetapi berbilion wang negara terbazir ketika majoriti rakyat lebih memerlukan. Pentadbiran negara yang lemah membenarkan pembaziran dan amalan korupsi lebih menyiksakan rakyat bawahan.

Tarbiyah Ramadhan harus memperkuatkan.... Ketibaan Syawal harus menyedarkan... rakyat perlu henti mengeluh, ayuh bangkit membina barisan yang ampuh...

Hanya satu kata melawan kezaliman.... LAWAN !

No comments:

Post a Comment