Tuesday, June 21, 2011

Isu Puteri Jerlun dituduh khalwat

Semalam tersebar berita mengenai Ketua Puteri Umno Jerlun dituduh khalwat di Mahkamah Rendah Syariah Jitra bersama pasanganya yang juga pimpinan utama Umno Jerlun. Awal pagi ini sempat melayari internet melihat juga perbagai reaksi 'pemain - pemain cyber' dalam perkembangan ini.

Dalam melihat kes ini che'GuBard mengambil kesempatan memeperingat diri ini dan turut boleh dikongsi bersama semua dengan prinsip asas penting yang sentiasa dilaungkan. Soal prinsip ini kita tidak harus kompromi berdasarkan siapa dan di sebelah mana individu itu berada.

Di pertegaskan
  1. seseorang tidak boleh dikatakan bersalah atau dianggap salah pun selagi belum selesai proses pembuktian dalam pendakwaan (dalam mahkamah adil) dan dijatuhkan hukuman.
  2. Kita sering bercakap mengenai prinsip jangan mendedah aib orang dan ini sudah tentunya cerita 'personal' beliau dan bukannya polisi yang harus diperdebatkan secara terbuka.
Walaupun berbeza pandangan politik prinsip ini harus diletakkan didepan. cheGuBard selaku pendiri Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) mendoakan yang terbaik keatasnya dan semoga beliau mendapat keadilan yang sewajarnya.

che'GuBard, SAMM
21 Jun 2011

4 comments:

  1. bunbinban10:59 AM

    thumbs up wat che gu bard. terbaik bro.

    ReplyDelete
  2. apa2pun perbuatan berdua2an lelaki dan wanita yg bukan muhrim ditempat sunyi@blh menimbulkan syak wasangka tetap dilarang dan kita yang berfikiran waras atau mempunyai kedudukkan hendaklah cuba mengelakkanya.

    ReplyDelete
  3. minta dijauhkan dari kita semue benda yg sedemikian rupa, amin..

    ReplyDelete
  4. minta dijauhkan dari kita semua dgn benda yg sedemikian rupa..

    ReplyDelete